Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Petycja - w sprawie poprawy warunków bytowych osób z stopniem niepełnosprawności

Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - w sprawie poprawy warunków bytowych osób z stopniem niepełnosprawności

Podtytuł: z dnia 6 lipca 2021 r.

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: poprawy warunków bytowych osób z stopniem niepełnosprawności

Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające, rozwijające hipotezę wstępu}

Art. 1
Utworzenie programu samorządowego "Niepełnosprawni +" skierowane dla osób w szczególności z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności,
fakultatywna przesłanka co najmniej 1 : nie pobierają zasiłku lub pobierają zasiłek pielęgnacyjny, w ciągu 5 lat korzystali z pomocy społecznej, w ciągu 5 lat korzystali jako członek gospodarstwa domowego z odroczenia / umorzenia / rozłożenia zaległości

Są programy wspierające :
1) Rodzina 500+ - za urodzenie dziecka
2) Mieszkania+ - dla osób potrzebujących i młodych
3) 13 emerytura, > 13 emerytura - dla osób w wieku podeszłym którzy również mogą mieć dany stopień niepełnosprawności
4) zwolnienie z podatku do 26 roku życia
5) itd.  
https://www.gov.pl/web/rodzina/programy-i-projekty?page=1&size=10

Jednak moim zdaniem osoby niepełnosprawne z stopniem niepełnosprawności mogą czuć jako poszkodowane albowiem dostają tylko zasiłek pielęgnacyjny w wysokości 215 zł gdzie w większosci przypadków osoby muszą się prosić o pomoc innych osób, o pomoc społeczną "zadanie: niepełnosprawności" pomocy społecznej, gdzie za niniejszą kwotę nie są w stanie zakupić leków itd. W pomocy społecznej kryterium dochodowe nie oblicza się odciągnięcia wydatków przez co również może być krzywdzące ponieważ kwota dochodu przewyższa kryterium dochodowe na osobę gdzie nie odtrąca się wydatków od dochodu a osoba wymaga pomocy.

Obecnie osoby które otrzymały według dawnego porządku prawnego grupę inwalidzką pobierają renty mimo że orzeczenie o stopniu niepełnosprawności jest równoznaczne osoby które mają dane orzeczenie osoby w większości przypadków już tej renty nie mają co rodacy według poprzedniego aktu prawnego.

Dla przykładu zadaniem gminy jest zapotrzebowanie potrzeb ludności w szczególności: polityka prorodzinna, wspieranie rodziny, promocji gminy, pomocy społecznej  gdzie katalog nie jest zamknięty. Program Niepełnosprawni+ uważam, że spełnia politykę prorodzinną, wspieranie rodziny, promocję ale także pomoc społeczną a w szczególności jest zapotrzebowaniem dla danej grupy ludności w społeczności lokalnej.


Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.

● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ) oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub  stronie internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism. Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".  

PETYCJA KOREKTA:


PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: poprawy warunków bytowych osób z stopniem niepełnosprawności

●●
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające, rozwijające hipotezę wstępu}

Art. 1
Utworzenie programu samorządowego "Niepełnosprawni +" na podstawie art. 22b ustawy o świadczeniach rodzinnych skierowane dla osób w szczególności z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności,
fakultatywna przesłanka co najmniej 1 : nie pobierają zasiłku lub pobierają zasiłek pielęgnacyjny, w ciągu 5 lat korzystali z pomocy społecznej, w ciągu 5 lat korzystali jako członek gospodarstwa domowego z odroczenia / umorzenia / rozłożenia zaległości

Są programy wspierające :
1) Rodzina 500+ - za urodzenie dziecka
2) Mieszkania+ - dla osób potrzebujących i młodych
3) 13 emerytura, > 13 emerytura - dla osób w wieku podeszłym którzy również mogą mieć dany stopień niepełnosprawności
4) zwolnienie z podatku do 26 roku życia
5) itd.  
https://www.gov.pl/web/rodzina/programy-i-projekty?page=1&size=10

Jednak moim zdaniem osoby niepełnosprawne z stopniem niepełnosprawności mogą czuć jako poszkodowane albowiem dostają tylko zasiłek pielęgnacyjny w wysokości 215 zł gdzie w większosci przypadków osoby muszą się prosić o pomoc innych osób, o pomoc społeczną "zadanie: niepełnosprawności" pomocy społecznej, gdzie za niniejszą kwotę nie są w stanie zakupić leków itd. W pomocy społecznej kryterium dochodowe nie oblicza się odciągnięcia wydatków przez co również może być krzywdzące ponieważ kwota dochodu przewyższa kryterium dochodowe na osobę gdzie nie odtrąca się wydatków od dochodu a osoba wymaga pomocy.

Obecnie osoby które otrzymały według dawnego porządku prawnego grupę inwalidzką pobierają renty mimo że orzeczenie o stopniu niepełnosprawności jest równoznaczne osoby które mają dane orzeczenie osoby w większości przypadków już tej renty nie mają co rodacy według poprzedniego aktu prawnego.

Dla przykładu zadaniem gminy jest zapotrzebowanie potrzeb ludności w szczególności: polityka prorodzinna, wspieranie rodziny, promocji gminy, pomocy społecznej  gdzie katalog nie jest zamknięty. Program Niepełnosprawni+ uważam, że spełnia politykę prorodzinną, wspieranie rodziny, promocję ale także pomoc społeczną a w szczególności jest zapotrzebowaniem dla danej grupy ludności w społeczności lokalnej.


Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.

● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ) oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub  stronie internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism. Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH". 

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-01-10

Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska

2021-12-29

Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Olsztyn
ul. Plac Piłsudskiego 10
42-256 Olsztyn
tel. (34) 3285076
fax. (34) 3285057
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.