Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Petycja - w sprawie inicjatywy ustawodawczej i uchwałodawczej zmiany prawa w systemie ustawodawczym i uchwałodawczym w tym wykonawczym

Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - w sprawie inicjatywy ustawodawczej i uchwałodawczej zmiany prawa w systemie ustawodawczym i uchwałodawczym w tym wykonawczym

Podtytuł: z dnia 8 lipca 2021 r.

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach

z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w

związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.

1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w

której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z

dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w

związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.

1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej i uchwałodawczej
☆ petycja w trybie : zmiany prawa w systemie ustawodawczym i uchwałodawczym w

tym wykonawczym

Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające,

rozwijające hipotezę wstępu}

Art. 1
W fali upałów w przypadku skrócenia czasu pracy urzędu, organu - godziny które

zostały skrócone są przeznaczone na:
a) sobotę i niedzielę zwykłą bez świąt
b) soboty w miesiącu
c) soboty i niedziele zwykłe bez świąt w miesiącu

Art. 2
W przypadku gdy na terenie samorządu nie jest otwarta placówka pocztowa w

soboty, niedzielę lub 24h a sprawy są do rozpatrzenia bez zwłoki lub mija

termin zatrudnieni są :
a) pracownicy dyżuru nocnego
b) pracownicy dyżuru popołudniowego
c) pracownicy dyżuru weekendowego
d) pracownicy dyżuru weekendowego popołudniowego i nocnego

Art. 3
Urząd Stanu Cywilnego czynny jest 24/7 ponieważ dyżur telefoniczny może być

niewystarczający z uwagi na długie weekendy, przerwy świąteczne czy urlopy.

Art. 4
W przypadku dużej liczby spraw, organ publiczny może być czynny od

poniedziałku do soboty, poniedziałku do niedzieli lub 24h od poniedziałku do

piątku lub 24h od poniedziałku do soboty lub 24h/7.  

Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz

sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w

przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi

przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.

Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia

11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12,

art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej

(Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź

elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu

postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu

rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą

listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj.

Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15,

art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art.

225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji

publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora

publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na

odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan )

oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub  stronie

internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora

tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w

nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z

wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu

sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w

teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U.

2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art.

21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225

kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism.

Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro

publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6

ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE

Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY

NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH". 

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-01-10

Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska

2021-12-29

Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Olsztyn
ul. Plac Piłsudskiego 10
42-256 Olsztyn
tel. (34) 3285076
fax. (34) 3285057
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.