Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
olsztyn.bip.jur.pl
Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - w sprawie inicjatywy ustawodawczej
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach
z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w
której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z
dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / wykonawczej
☆ petycja w trybie : zmiany prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej
organów publicznych w tym organizatorów transportu zbiorowego samorządu
terytorialnego w szczególności w rozwoju przewozów i zapobieganiu wykluczeniu
komunikacyjnemu, poprawy zapobiegania bezrobociu, poprawy służby zdrowia,
udoskonalenie i dopasowanie rozkładów jazdy i przebiegów linii czy też planu
uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego z uwagi na ryzyko wypadków
pracowników dowożonych i dojeżdżających oraz liczby pracowników miejscowych i
dojeżdżających ale także saldo migracji wyjeżdżajacych i przyjeżdżających poza
/ z gminy itd.
●●
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające,
rozwijające hipotezę wstępu}
Art. 1
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych i KRUS o udostępnienie informacji z Systemu Ewidencji Kont i
Funduszy "SEKiF" w zakresie liczby ubezpieczonych "składek" z podziałem na
liczby w przedmiocie liczby ubezpieczonych z danej miejscowości w stosunku do
liczby ubezpieczających z danej miejscowości
Art. 2
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Ministerstwa Finansów lub
miejscowego Urzędu Skarbowego o udostępnienie informacji na podstawie
deklaracji porównań : PIT-4 siedziby płatnika, PIT-11 zamieszkanie płatnika w
przedmiocie danej wystawcy deklaracji (ulica i miejscowość płatnika,
miejscowość płatnika, gmina płatnika, powiat płatnika, województwo płatnika)
oraz miejsca zamieszkania podatnika (ulica i miejscowość, miejscowość, gmina,
powiat, województwo) w postaci skryptu za dany rok podatkowy dla danej :
gminy, powiatu, województwa który zawiera :
1) liczbę deklaracji wystawionej (PIT-11) w ramach jednego / kilku stosunków
pracy lub ogółem
2) ilość podmiotów głównych il.podm.gl - oznacza ilość podmiotów
głównych/płatnicy PIT/;
3) kod gm.pod.gl oznacza kod statystyczny gminy;
4) miejscowość lub gmina lub powiat podm.gl - podmiotu głównego "siedziby
płatnika / wystawcy PIT"
5) il.podm.zw oznacza ilość podmiotów związanych/podatnicy PIT/;
6) kod gm.pod.zw oznacza kod statystyczny gminy podatnika PIT
7) miejscowość lub gmina lub powiat lub województwo zw oznacza miejsce
zamieszkania podatnika PIT
Dzięki temu organizator będzie mógł uzyskać informacje liczby podatników z
danego miejsca zamieszkania w stosunku do miejsca siedziby wystawcy PIT
Np. 10 pracowników z Radomia jest w Warszawie
Celem określenia liczby pracowników miejscowych, dojeżdżających i dowożonych.
- Miejscowość wystawcy PIT / miejscowość zamieszkania podatnika PIT w formie
tabeli.
Gdzie mogą być opracowane wykresy na mapie w zakresie stosunków pracy
(wyjazdów i przyjazdów) do siedziby na podstawie danych z PIT jako ocena stanu
funkcjonalnego i powiązań komunikacyjnych "pracownicy, uczniowie,
przedsiębiorcy" na terytorium danej : gminy, powiatu, województwa
Źródło oparcia dla celów petycji:
................................
Wzór oczekiwanych i opracowanych informacji przedstawia tabelę :
1) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca
2) ulica siedziby płatnika / ulica zamieszkania podatnika
3) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika
4) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika
5) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika
6) inne w/w rozwiązania
7) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca +
miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie,
miejscowości sąsiednie - w postaci np. ośrodków (stolicy, siedziby)
8) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika + miejscowości,
sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie -
ośrodków (stolicy, siedziby)
9) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika + miejscowości
sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie -
ośrodków (stolicy, siedziby), powiaty przyległe
10) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika, +
miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie,
miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
Np. Teren dla : Częstochowy i miejscowości, gminy, powiaty przyległe /
graniczące / sąsiednie z Częstochową lub siedziby stolic gmin przyległych gmin
do Częstochowy.
- Niniejsze informacje mogą być wzbogacone np. o liczbę uczniów i
przedszkolaków dla danego obwodu, liczbę pacjentów AOS / POZ według deklaracji
PIT w zaokrągleniu razem do liczby dziesiętnych
Art. 3
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do :
1) Urzędu Gminy o liczbę na danej miejscowości i ulicy:
a) podmiotów gospodarczych
b) liczbę zatrudnionych i pracujących wg CEIDG
c) liczbę jednoosobowych podmiotów gospodarczych
2) Urzędu Statystycznego w zakresie art. 3 pkt. 1)
3) Starostwa Powiatowego w zakresie liczby zarejestrowanych samochodów na dany
obszar, ulicę
4) Urzędu Gminy w zakresie liczby osób o danym roczniku, klasie wiekowej,
obowiązku szkolnego z danej miejscowości lub danego obszaru
5) Urzędu Statystycznego w zakresie bazy danych lokalnych : ludność i klasy
wiekowe "piramida", liczba podmiotów gospodarczych i wielkość
pracujących/zatrudnionych, macież dojazdu do szkół i pracy od/do
Jako dane własne, dane GUS lub dane z Ministerstwa Finansów / Urzędu
Skarbowego - Izby Skarbowej celem określenia powiązań komunikacyjnych i
strategii transportu w rozwoju przewozów.
Art. 4
Informacje w art. 1 - 3 są udostępniane również przewoźnikom komercyjnym ale
także firmom które zostały powierzone przez organizatora do opracowania
analizy zachowań transportowych, planu zróżnicowego transportu zbiorowego i
zapotrzebowania transportowego za odpłatnością lub za brak odpłatności.
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz
sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w
przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi
przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia
11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12,
art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej
(Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź
elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu
postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu
rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą
listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj.
Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15,
art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art.
225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji
publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora
publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na
odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan )
oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie
internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora
tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w
nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z
wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu
sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w
teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U.
2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art.
21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225
kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism.
Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro
publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6
ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE
Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY
NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
KOREKTA PETYCJI:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483)
w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / wykonawczej
petycja w trybie : zmiany prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej organów publicznych w tym organizatorów transportu zbiorowego samorządu terytorialnego w szczególności w rozwoju przewozów i zapobieganiu wykluczeniu komunikacyjnemu, poprawy zapobiegania bezrobociu, poprawy służby zdrowia, udoskonalenie i dopasowanie rozkładów jazdy i przebiegów linii czy też planu uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego z uwagi na ryzyko wypadków pracowników dowożonych i dojeżdżających oraz liczby pracowników miejscowych i dojeżdżających ale także saldo migracji wyjeżdżajacych i przyjeżdżających poza / z gminy itd.
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające, rozwijające hipotezę wstępu}
Art. 1
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i KRUS o udostępnienie informacji z Systemu Ewidencji Kont i Funduszy "SEKiF" w zakresie liczby ubezpieczonych "składek" z podziałem na liczby w przedmiocie liczby ubezpieczonych z danej miejscowości w stosunku do liczby ubezpieczających z danej miejscowości
Art. 2
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Ministerstwa Finansów lub miejscowego Urzędu Skarbowego o udostępnienie informacji na podstawie deklaracji porównań : PIT-4 siedziby płatnika, PIT-11 zamieszkanie płatnika w przedmiocie danej wystawcy deklaracji (ulica i miejscowość płatnika, miejscowość płatnika, gmina płatnika, powiat płatnika, województwo płatnika) oraz miejsca zamieszkania podatnika (ulica i miejscowość, miejscowość, gmina, powiat, województwo) w postaci skryptu za dany rok podatkowy dla danej : gminy, powiatu, województwa który zawiera :
1) liczbę deklaracji wystawionej (PIT-11) w ramach jednego / kilku stosunków pracy lub ogółem
2) ilość podmiotów głównych il.podm.gl - oznacza ilość podmiotów głównych/płatnicy PIT/;
3) kod gm.pod.gl oznacza kod statystyczny gminy;
4) miejscowość lub gmina lub powiat podm.gl - podmiotu głównego "siedziby płatnika / wystawcy PIT"
5) il.podm.zw oznacza ilość podmiotów związanych/podatnicy PIT/;
6) kod gm.pod.zw oznacza kod statystyczny gminy podatnika PIT
7) miejscowość lub gmina lub powiat lub województwo zw oznacza miejsce zamieszkania podatnika PIT
Dzięki temu organizator będzie mógł uzyskać informacje liczby podatników z danego miejsca zamieszkania w stosunku do miejsca siedziby wystawcy PIT
Np. 10 pracowników z Radomia jest w Warszawie
Celem określenia liczby pracowników miejscowych, dojeżdżających i dowożonych.
- Miejscowość wystawcy PIT / miejscowość zamieszkania podatnika PIT w formie tabeli.
Gdzie mogą być opracowane wykresy na mapie w zakresie stosunków pracy (wyjazdów i przyjazdów) do siedziby na podstawie danych z PIT jako ocena stanu funkcjonalnego i powiązań komunikacyjnych "pracownicy, uczniowie, przedsiębiorcy" na terytorium danej : gminy, powiatu, województwa
Źródło oparcia dla celów petycji:
..................................
Wzór oczekiwanych i opracowanych informacji przedstawia tabelę :
1) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca
2) ulica siedziby płatnika / ulica zamieszkania podatnika
3) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika
4) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika
5) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika
6) inne w/w rozwiązania
Art. 3
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do :
1) Urzędu Gminy o liczbę na danej miejscowości i ulicy:
a) podmiotów gospodarczych
b) liczbę zatrudnionych i pracujących wg CEIDG
c) liczbę jednoosobowych podmiotów gospodarczych
2) Urzędu Statystycznego w zakresie art. 3 pkt. 1)
3) Starostwa Powiatowego w zakresie liczby zarejestrowanych samochodów na dany obszar, ulicę
4) Urzędu Gminy w zakresie liczby osób o danym roczniku, klasie wiekowej, obowiązku szkolnego z danej miejscowości lub danego obszaru
5) Urzędu Statystycznego w zakresie bazy danych lokalnych : ludność i klasy wiekowe "piramida", liczba podmiotów gospodarczych i wielkość pracujących/zatrudnionych, macież dojazdu do szkół i pracy od/do
Jako dane własne, dane GUS lub dane z Ministerstwa Finansów / Urzędu Skarbowego - Izby Skarbowej celem określenia powiązań komunikacyjnych i strategii transportu w rozwoju przewozów.
Art. 4
Informacje w art. 1 - 3 są udostępniane również przewoźnikom komercyjnym ale także firmom które zostały powierzone przez organizatora do opracowania analizy zachowań transportowych, planu zróżnicowego transportu zbiorowego i zapotrzebowania transportowego za odpłatnością lub za brak odpłatności.
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ) oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism. Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
KOREKTA PETYCJI:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach
z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w
której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z
dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / wykonawczej
☆ petycja w trybie : zmiany prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej
organów publicznych w tym organizatorów transportu zbiorowego samorządu
terytorialnego w szczególności w rozwoju przewozów i zapobieganiu wykluczeniu
komunikacyjnemu, poprawy zapobiegania bezrobociu, poprawy służby zdrowia,
udoskonalenie i dopasowanie rozkładów jazdy i przebiegów linii czy też planu
uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego z uwagi na ryzyko wypadków
pracowników dowożonych i dojeżdżających oraz liczby pracowników miejscowych i
dojeżdżających ale także saldo migracji wyjeżdżajacych i przyjeżdżających poza
/ z gminy itd.
●●
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające,
rozwijające hipotezę wstępu}
Art. 1
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych i KRUS o udostępnienie informacji z Systemu Ewidencji Kont i
Funduszy "SEKiF" w zakresie liczby ubezpieczonych "składek" z podziałem na
liczby w przedmiocie liczby ubezpieczonych z danej miejscowości w stosunku do
liczby ubezpieczających z danej miejscowości
Art. 2
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Ministerstwa Finansów lub
miejscowego Urzędu Skarbowego o udostępnienie informacji na podstawie
deklaracji porównań : PIT-4 siedziby płatnika, PIT-11 zamieszkanie płatnika w
przedmiocie danej wystawcy deklaracji (ulica i miejscowość płatnika,
miejscowość płatnika, gmina płatnika, powiat płatnika, województwo płatnika)
oraz miejsca zamieszkania podatnika (ulica i miejscowość, miejscowość, gmina,
powiat, województwo) w postaci skryptu za dany rok podatkowy dla danej :
gminy, powiatu, województwa który zawiera :
1) liczbę deklaracji wystawionej (PIT-11) w ramach jednego / kilku stosunków
pracy lub ogółem
2) ilość podmiotów głównych il.podm.gl - oznacza ilość podmiotów
głównych/płatnicy PIT/;
3) kod gm.pod.gl oznacza kod statystyczny gminy;
4) miejscowość lub gmina lub powiat podm.gl - podmiotu głównego "siedziby
płatnika / wystawcy PIT"
5) il.podm.zw oznacza ilość podmiotów związanych/podatnicy PIT/;
6) kod gm.pod.zw oznacza kod statystyczny gminy podatnika PIT
7) miejscowość lub gmina lub powiat lub województwo zw oznacza miejsce
zamieszkania podatnika PIT
Dzięki temu organizator będzie mógł uzyskać informacje liczby podatników z
danego miejsca zamieszkania w stosunku do miejsca siedziby wystawcy PIT
Np. 10 pracowników z Radomia jest w Warszawie
Celem określenia liczby pracowników miejscowych, dojeżdżających i dowożonych.
- Miejscowość wystawcy PIT / miejscowość zamieszkania podatnika PIT w formie
tabeli.
Gdzie mogą być opracowane wykresy na mapie w zakresie stosunków pracy
(wyjazdów i przyjazdów) do siedziby na podstawie danych z PIT jako ocena stanu
funkcjonalnego i powiązań komunikacyjnych "pracownicy, uczniowie,
przedsiębiorcy" na terytorium danej : gminy, powiatu, województwa
Źródło oparcia dla celów petycji:
................................
Wzór oczekiwanych i opracowanych informacji przedstawia tabelę :
1) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca
2) ulica siedziby płatnika / ulica zamieszkania podatnika
3) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika
4) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika
5) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika
6) inne w/w rozwiązania
7) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca +
miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie,
miejscowości sąsiednie - w postaci np. ośrodków (stolicy, siedziby)
8) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika + miejscowości,
sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie -
ośrodków (stolicy, siedziby)
9) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika + miejscowości
sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie -
ośrodków (stolicy, siedziby), powiaty przyległe
10) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika, +
miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie,
miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
Np. Teren dla : Częstochowy i miejscowości, gminy, powiaty przyległe /
graniczące / sąsiednie z Częstochową lub siedziby stolic gmin przyległych gmin
do Częstochowy.
- Niniejsze informacje mogą być wzbogacone np. o liczbę uczniów i
przedszkolaków dla danego obwodu, liczbę pacjentów AOS / POZ według deklaracji
PIT w zaokrągleniu razem do liczby dziesiętnych
Art. 3
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do :
1) Urzędu Gminy o liczbę na danej miejscowości i ulicy:
a) podmiotów gospodarczych
b) liczbę zatrudnionych i pracujących wg CEIDG
c) liczbę jednoosobowych podmiotów gospodarczych
2) Urzędu Statystycznego w zakresie art. 3 pkt. 1)
3) Starostwa Powiatowego w zakresie liczby zarejestrowanych samochodów na dany
obszar, ulicę
4) Urzędu Gminy w zakresie liczby osób o danym roczniku, klasie wiekowej,
obowiązku szkolnego z danej miejscowości lub danego obszaru
5) Urzędu Statystycznego w zakresie bazy danych lokalnych : ludność i klasy
wiekowe "piramida", liczba podmiotów gospodarczych i wielkość
pracujących/zatrudnionych, macież dojazdu do szkół i pracy od/do
Jako dane własne, dane GUS lub dane z Ministerstwa Finansów / Urzędu
Skarbowego - Izby Skarbowej celem określenia powiązań komunikacyjnych i
strategii transportu w rozwoju przewozów.
Art. 4
Informacje w art. 1 - 3 są udostępniane również przewoźnikom komercyjnym ale
także firmom które zostały powierzone przez organizatora do opracowania
analizy zachowań transportowych, planu zróżnicowego transportu zbiorowego i
zapotrzebowania transportowego za odpłatnością lub za brak odpłatności.
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz
sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w
przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi
przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia
11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12,
art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej
(Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź
elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu
postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu
rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą
listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj.
Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15,
art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art.
225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji
publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora
publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na
odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan )
oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie
internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora
tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w
nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z
wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu
sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w
teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U.
2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art.
21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225
kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism.
Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro
publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6
ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE
Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY
NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
KOREKTA PETYCJI:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach
z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w
której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z
dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / wykonawczej
☆ petycja w trybie : zmiany prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej
organów publicznych w tym organizatorów transportu zbiorowego samorządu
terytorialnego w szczególności w rozwoju przewozów i zapobieganiu wykluczeniu
komunikacyjnemu, poprawy zapobiegania bezrobociu, poprawy służby zdrowia,
udoskonalenie i dopasowanie rozkładów jazdy i przebiegów linii czy też planu
uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego z uwagi na ryzyko wypadków
pracowników dowożonych i dojeżdżających oraz liczby pracowników miejscowych i
dojeżdżających ale także saldo migracji wyjeżdżajacych i przyjeżdżających poza
/ z gminy itd.
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające,
rozwijające hipotezę wstępu}
Art. 1
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych i KRUS o udostępnienie informacji z Systemu Ewidencji Kont i
Funduszy "SEKiF" w zakresie liczby ubezpieczonych "składek" z podziałem na
liczby w przedmiocie liczby ubezpieczonych z danej miejscowości w stosunku do
liczby ubezpieczających z danej miejscowości
Art. 2
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Ministerstwa Finansów lub
miejscowego Urzędu Skarbowego o udostępnienie informacji na podstawie
deklaracji porównań : PIT-4 siedziby płatnika, PIT-11 zamieszkanie płatnika w
przedmiocie danej wystawcy deklaracji (ulica i miejscowość płatnika,
miejscowość płatnika, gmina płatnika, powiat płatnika, województwo płatnika)
oraz miejsca zamieszkania podatnika (ulica i miejscowość, miejscowość, gmina,
powiat, województwo) w postaci skryptu za dany rok podatkowy dla danej :
gminy, powiatu, województwa który zawiera :
1) liczbę deklaracji wystawionej (PIT-11) w ramach jednego / kilku stosunków
pracy lub ogółem
2) ilość podmiotów głównych il.podm.gl - oznacza ilość podmiotów
głównych/płatnicy PIT/;
3) kod gm.pod.gl oznacza kod statystyczny gminy;
4) miejscowość lub gmina lub powiat podm.gl - podmiotu głównego "siedziby
płatnika / wystawcy PIT"
5) il.podm.zw oznacza ilość podmiotów związanych/podatnicy PIT/;
6) kod gm.pod.zw oznacza kod statystyczny gminy podatnika PIT
7) miejscowość lub gmina lub powiat lub województwo zw oznacza miejsce
zamieszkania podatnika PIT
Dzięki temu organizator będzie mógł uzyskać informacje liczby podatników z
danego miejsca zamieszkania w stosunku do miejsca siedziby wystawcy PIT
Np. 10 pracowników z Radomia jest w Warszawie
Celem określenia liczby pracowników miejscowych, dojeżdżających i dowożonych.
- Miejscowość wystawcy PIT / miejscowość zamieszkania podatnika PIT w formie
tabeli.
Gdzie mogą być opracowane wykresy na mapie w zakresie stosunków pracy
(wyjazdów i przyjazdów) do siedziby na podstawie danych z PIT jako ocena stanu
funkcjonalnego i powiązań komunikacyjnych "pracownicy, uczniowie,
przedsiębiorcy" na terytorium danej : gminy, powiatu, województwa
Źródło oparcia dla celów petycji:
.................................................
Wzór oczekiwanych i opracowanych informacji przedstawia tabelę w postaci
liczby podatników z danej miejscowości w stosunku do miejscowości wystawcy
oraz liczby podatników w danej miejscowości wystawcy PIT:
1) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca
2) ulica siedziby płatnika / ulica zamieszkania podatnika
3) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika
4) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika
5) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika
6) inne w/w rozwiązania
7) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca +
miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie,
miejscowości sąsiednie - w postaci np. ośrodków (stolicy, siedziby)
8) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika + miejscowości,
sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie -
ośrodków (stolicy, siedziby)
9) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika + miejscowości
sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie -
ośrodków (stolicy, siedziby), powiaty przyległe
10) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika,
miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie,
miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
Np. Teren dla : Częstochowy i miejscowości, gminy, powiaty przyległe /
graniczące / sąsiednie z Częstochową lub siedziby stolic gmin przyległych gmin
do Częstochowy.
Dotyczy :
1) ulic, osiedla, dzielnicy, miejscowości itd danego obszaru administracyjnego
organizatora;
2) ulic, miejscowości itd sąsiednich, graniczących, przyległych w
okręgu/obwodu obszaru administracyjnego organizatora;
3) ośrodków miejskich, miast w sąsiedztwie, graniczące lub przyległe do
obszaru administracyjnego organizatora;
4) miejscowości, gmin, powiatów, województw i ulic poza sąsiedztwem, granicą,
przyległością dla danego obszaru lub miejscowości organizatora np. Częstochowa
- Łódź ponieważ gmina Łódź nie jest sąsiadem Częstochowy ponieważ granice
Łodzi i Częstochowy się nie stykają
Przykład
● - obszar działania organizatora
○ - miejscowość lub inny obszar samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego
lub ośrodek miejski - miasto, lub ośrodek gminny, powiatowy - stolica/siedziba
sąsiadujący, graniczący, przylegający do obszaru działania organizatora
połączonego infrastrukturą transportową lub bez połączenia
Przykład
● - obszar działania organizatora
○ - miejscowość lub inny obszar samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego
lub ośrodek miejski sąsiadujący, graniczący, przylegający do obszaru działania
organizatora połączonego infrastrukturą transportową lub bez połączenia
□ - obszar nie graniczący z obszarem działania organizatora lub samorządem
organizatora
..........................................................
Centralizacja "scentralizacja" np sołectwa - gminy, decentralizacja
"zdecentralizacja" - gminy, powiaty i stolica województwa
- Niniejsze informacje mogą być wzbogacone np. o liczbę uczniów i
przedszkolaków dla danego obwodu, liczbę pacjentów AOS / POZ według deklaracji
wyboru lekarza POZ itd. w zaokrągleniu razem do liczby dziesiętnych
- Liczbę pracowników miejscowych (zakład pracy) w miejscowości zamieszkania -
o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 1 w stosunku jednego stosunku pracy i w
art. 22 ust. 2 pkt. 2 w stosunku więcej niż jeden stosunków pracy
- Liczbę pracowników dojeżdżających, zamiejscowych (zakład pracy) poza
miejscowością zamieszkania - o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 3 ustawy o
podatku dochodowym od osób fizycznych z stosunku jednej pracy i w art. 22 ust.
2 pkt. 4 z stosunków więcej niż jeden stosunek pracy
- Liczbę pracowników zamiejscowych i miejscowych gdzie zakład pracy jest poza
miejscowością zamieszkania i w miejscowości zamieszkania
Art. 3
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do :
1) Urzędu Gminy o liczbę na danej miejscowości i ulicy:
a) podmiotów gospodarczych
b) liczbę zatrudnionych i pracujących wg CEIDG
c) liczbę jednoosobowych podmiotów gospodarczych
2) Urzędu Statystycznego w zakresie art. 3 pkt. 1)
3) Starostwa Powiatowego w zakresie liczby zarejestrowanych samochodów na dany
obszar, ulicę
4) Urzędu Gminy w zakresie liczby osób o danym roczniku, klasie wiekowej,
obowiązku szkolnego z danej miejscowości lub danego obszaru
5) Urzędu Statystycznego w zakresie bazy danych lokalnych : ludność i klasy
wiekowe "piramida", liczba podmiotów gospodarczych i wielkość
pracujących/zatrudnionych, macież dojazdu do szkół i pracy od/do
Jako dane własne, dane GUS lub dane z Ministerstwa Finansów / Urzędu
Skarbowego - Izby Skarbowej celem określenia powiązań komunikacyjnych i
strategii transportu w rozwoju przewozów.
Art. 4
Informacje w art. 1 - 3 są udostępniane również przewoźnikom komercyjnym ale
także firmom które zostały powierzone przez organizatora do opracowania
analizy zachowań transportowych, planu zróżnicowego transportu zbiorowego i
zapotrzebowania transportowego za odpłatnością lub za brak odpłatności.
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz
sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w
przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi
przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia
11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12,
art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej
(Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź
elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu
postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu
rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą
listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj.
Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15,
art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art.
225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji
publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora
publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na
odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan )
oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie
internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora
tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w
nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z
wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu
sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w
teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U.
2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art.
21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225
kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism.
Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro
publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6
ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE
Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY
NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
KOREKTA PETYCJI:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / wykonawczej
☆ petycja w trybie : zmiany prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej organów publicznych w tym organizatorów transportu zbiorowego samorządu terytorialnego w szczególności w rozwoju przewozów i zapobieganiu wykluczeniu komunikacyjnemu, poprawy zapobiegania bezrobociu, poprawy służby zdrowia, udoskonalenie i dopasowanie rozkładów jazdy i przebiegów linii czy też planu uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego z uwagi na ryzyko wypadków pracowników dowożonych i dojeżdżających oraz liczby pracowników miejscowych i dojeżdżających ale także saldo migracji wyjeżdżajacych i przyjeżdżających poza / z gminy itd.
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające, rozwijające hipotezę wstępu}
Art. 1
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i KRUS o udostępnienie informacji z Systemu Ewidencji Kont i Funduszy "SEKiF" w zakresie liczby ubezpieczonych "składek" z podziałem na liczby w przedmiocie liczby ubezpieczonych z danej miejscowości w stosunku do liczby ubezpieczających z danej miejscowości
Art. 2
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Ministerstwa Finansów lub miejscowego Urzędu Skarbowego o udostępnienie informacji na podstawie deklaracji porównań : PIT-4 siedziby płatnika, PIT-11 zamieszkanie płatnika w przedmiocie danej wystawcy deklaracji (ulica i miejscowość płatnika, miejscowość płatnika, gmina płatnika, powiat płatnika, województwo płatnika) oraz miejsca zamieszkania podatnika (ulica i miejscowość, miejscowość, gmina, powiat, województwo) w postaci skryptu za dany rok podatkowy dla danej : gminy, powiatu, województwa który zawiera :
1) liczbę deklaracji wystawionej (PIT-11) w ramach jednego / kilku stosunków pracy lub ogółem
2) ilość podmiotów głównych il.podm.gl - oznacza ilość podmiotów głównych/płatnicy PIT/;
3) kod gm.pod.gl oznacza kod statystyczny gminy;
4) miejscowość lub gmina lub powiat podm.gl - podmiotu głównego "siedziby płatnika / wystawcy PIT"
5) il.podm.zw oznacza ilość podmiotów związanych/podatnicy PIT/;
6) kod gm.pod.zw oznacza kod statystyczny gminy podatnika PIT
7) miejscowość lub gmina lub powiat lub województwo zw oznacza miejsce zamieszkania podatnika PIT
Dzięki temu organizator będzie mógł uzyskać informacje liczby podatników z danego miejsca zamieszkania w stosunku do miejsca siedziby wystawcy PIT
Np. 10 pracowników z Radomia jest w Warszawie
Celem określenia liczby pracowników miejscowych, dojeżdżających i dowożonych.
- Miejscowość wystawcy PIT / miejscowość zamieszkania podatnika PIT w formie tabeli.
Gdzie mogą być opracowane wykresy na mapie w zakresie stosunków pracy (wyjazdów i przyjazdów) do siedziby na podstawie danych z PIT jako ocena stanu funkcjonalnego i powiązań komunikacyjnych "pracownicy, uczniowie, przedsiębiorcy" na terytorium danej : gminy, powiatu, województwa
Źródło oparcia dla celów petycji:
...................................
Wzór oczekiwanych i opracowanych informacji przedstawia tabelę w postaci liczby podatników z danej miejscowości w stosunku do miejscowości wystawcy oraz liczby podatników w danej miejscowości wystawcy PIT:
1) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca
2) ulica siedziby płatnika / ulica zamieszkania podatnika
3) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika
4) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika
5) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika
6) inne w/w rozwiązania
7) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - w postaci np. ośrodków (stolicy, siedziby)
8) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika + miejscowości, sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
9) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby), powiaty przyległe
10) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika, + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
Np. Teren dla : Częstochowy i miejscowości, gminy, powiaty przyległe / graniczące / sąsiednie z Częstochową lub siedziby stolic gmin przyległych gmin do Częstochowy.
Dotyczy :
1) ulic, osiedla, dzielnicy, miejscowości itd danego obszaru administracyjnego organizatora;
2) ulic, miejscowości itd sąsiednich, graniczących, przyległych w okręgu/obwodu obszaru administracyjnego organizatora;
3) ośrodków miejskich, miast w sąsiedztwie, graniczące lub przyległe do obszaru administracyjnego organizatora;
4) miejscowości, gmin, powiatów, województw i ulic poza sąsiedztwem, granicą, przyległością dla danego obszaru lub miejscowości organizatora np. Częstochowa - Łódź ponieważ gmina Łódź nie jest sąsiadem Częstochowy ponieważ granice Łodzi i Częstochowy się nie stykają
Przykład
○
○●○
○
○●○
○
○●○
○
●○
○
○
○●○
○
● - obszar działania organizatora
○ - miejscowość lub inny obszar samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego lub ośrodek miejski - miasto, lub ośrodek gminny, powiatowy - stolica/siedziba sąsiadujący, graniczący, przylegający, najbliższy dystansowo lub czasowo ośrodek miejski lub gminny do obszaru działania organizatora połączonego infrastrukturą transportową lub bez połączenia
Przykład
□○●○□
□□□□□□○●○□□□□□□□□
● - obszar działania organizatora
○ - miejscowość lub inny obszar samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego lub ośrodek miejski sąsiadujący, graniczący, przylegający, najbliższy dystansowo lub czasowo ośrodek miejski lub gminny do obszaru działania organizatora połączonego infrastrukturą transportową lub bez połączenia
□ - obszar nie graniczący z obszarem działania organizatora lub samorządem organizatora
................................
Centralizacja "scentralizacja" np sołectwa - gminy, decentralizacja "zdecentralizacja" - gminy, powiaty i stolica województwa
- Niniejsze informacje mogą być wzbogacone np. o liczbę uczniów i przedszkolaków dla danego obwodu, liczbę pacjentów AOS / POZ według deklaracji wyboru lekarza POZ itd. w zaokrągleniu razem do liczby dziesiętnych
- Liczbę pracowników miejscowych (zakład pracy) w miejscowości zamieszkania - o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 1 w stosunku jednego stosunku pracy i w art. 22 ust. 2 pkt. 2 w stosunku więcej niż jeden stosunków pracy
- Liczbę pracowników dojeżdżających, zamiejscowych (zakład pracy) poza miejscowością zamieszkania - o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z stosunku jednej pracy i w art. 22 ust. 2 pkt. 4 z stosunków więcej niż jeden stosunek pracy
- Liczbę pracowników zamiejscowych i miejscowych gdzie zakład pracy jest poza miejscowością zamieszkania i w miejscowości zamieszkania
Art. 3
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do :
1) Urzędu Gminy o liczbę na danej miejscowości i ulicy:
a) podmiotów gospodarczych
b) liczbę zatrudnionych i pracujących wg CEIDG
c) liczbę jednoosobowych podmiotów gospodarczych
2) Urzędu Statystycznego w zakresie art. 3 pkt. 1)
3) Starostwa Powiatowego w zakresie liczby zarejestrowanych samochodów na dany obszar, ulicę
4) Urzędu Gminy w zakresie liczby osób o danym roczniku, klasie wiekowej, obowiązku szkolnego z danej miejscowości lub danego obszaru
5) Urzędu Statystycznego w zakresie bazy danych lokalnych : ludność i klasy wiekowe "piramida", liczba podmiotów gospodarczych i wielkość pracujących/zatrudnionych, macież dojazdu do szkół i pracy od/do
Jako dane własne, dane GUS lub dane z Ministerstwa Finansów / Urzędu Skarbowego - Izby Skarbowej celem określenia powiązań komunikacyjnych i strategii transportu w rozwoju przewozów.
Art. 4
Informacje w art. 1 - 3 są udostępniane również przewoźnikom komercyjnym ale także firmom które zostały powierzone przez organizatora do opracowania analizy zachowań transportowych, planu zróżnicowego transportu zbiorowego i zapotrzebowania transportowego za odpłatnością lub za brak odpłatności.
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ) oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism. Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
KOREKTA PETYCJI:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / wykonawczej
☆ petycja w trybie : zmiany prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej organów publicznych w tym organizatorów transportu zbiorowego samorządu terytorialnego w szczególności w rozwoju przewozów i zapobieganiu wykluczeniu komunikacyjnemu, poprawy zapobiegania bezrobociu, poprawy służby zdrowia, udoskonalenie i dopasowanie rozkładów jazdy i przebiegów linii czy też planu uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego z uwagi na ryzyko wypadków pracowników dowożonych i dojeżdżających oraz liczby pracowników miejscowych i dojeżdżających ale także saldo migracji wyjeżdżajacych i przyjeżdżających poza / z gminy itd.
●●
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające, rozwijające hipotezę wstępu}
Art. 1
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i KRUS o udostępnienie informacji z Systemu Ewidencji Kont i Funduszy "SEKiF" w zakresie liczby ubezpieczonych "składek" z podziałem na liczby w przedmiocie liczby ubezpieczonych z danej miejscowości w stosunku do liczby ubezpieczających z danej miejscowości
Art. 2
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Ministerstwa Finansów lub miejscowego Urzędu Skarbowego o udostępnienie informacji na podstawie deklaracji porównań : PIT-4 siedziby płatnika, PIT-11 zamieszkanie płatnika w przedmiocie danej wystawcy deklaracji (ulica i miejscowość płatnika, miejscowość płatnika, gmina płatnika, powiat płatnika, województwo płatnika) oraz miejsca zamieszkania podatnika (ulica i miejscowość, miejscowość, gmina, powiat, województwo) w postaci skryptu za dany rok podatkowy dla danej : gminy, powiatu, województwa który zawiera :
1) liczbę deklaracji wystawionej (PIT-11) w ramach jednego / kilku stosunków pracy lub ogółem
2) ilość podmiotów głównych il.podm.gl - oznacza ilość podmiotów głównych/płatnicy PIT/;
3) kod gm.pod.gl oznacza kod statystyczny gminy;
4) miejscowość lub gmina lub powiat podm.gl - podmiotu głównego "siedziby płatnika / wystawcy PIT"
5) il.podm.zw oznacza ilość podmiotów związanych/podatnicy PIT/;
6) kod gm.pod.zw oznacza kod statystyczny gminy podatnika PIT
7) miejscowość lub gmina lub powiat lub województwo zw oznacza miejsce zamieszkania podatnika PIT
Dzięki temu organizator będzie mógł uzyskać informacje liczby podatników z danego miejsca zamieszkania w stosunku do miejsca siedziby wystawcy PIT
Np. 10 pracowników z Radomia jest w Warszawie
Celem określenia liczby pracowników miejscowych, dojeżdżających i dowożonych.
- Miejscowość wystawcy PIT / miejscowość zamieszkania podatnika PIT w formie tabeli.
Gdzie mogą być opracowane wykresy na mapie w zakresie stosunków pracy (wyjazdów i przyjazdów) do siedziby na podstawie danych z PIT jako ocena stanu funkcjonalnego i powiązań komunikacyjnych "pracownicy, uczniowie, przedsiębiorcy" na terytorium danej : gminy, powiatu, województwa
Źródło oparcia dla celów petycji:
.......................................
Wzór oczekiwanych i opracowanych informacji przedstawia tabelę w postaci liczby podatników z danej miejscowości w stosunku do miejscowości wystawcy oraz liczby podatników w danej miejscowości wystawcy PIT:
1) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca
2) ulica siedziby płatnika / ulica zamieszkania podatnika
3) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika
4) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika
5) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika
6) inne w/w rozwiązania
7) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - w postaci np. ośrodków (stolicy, siedziby)
8) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika + miejscowości, sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
9) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby), powiaty przyległe
10) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika, + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
Np. Teren dla : Częstochowy i miejscowości, gminy, powiaty przyległe / graniczące / sąsiednie z Częstochową lub siedziby stolic gmin przyległych gmin do Częstochowy.
Dotyczy :
1) ulic, osiedla, dzielnicy, miejscowości itd danego obszaru administracyjnego organizatora;
2) ulic, miejscowości itd sąsiednich, graniczących, przyległych w okręgu/obwodu obszaru administracyjnego organizatora;
3) ośrodków miejskich, miast w sąsiedztwie, graniczące lub przyległe do obszaru administracyjnego organizatora;
4) miejscowości, gmin, powiatów, województw i ulic poza sąsiedztwem, granicą, przyległością dla danego obszaru lub miejscowości organizatora np. Częstochowa - Łódź ponieważ gmina Łódź nie jest sąsiadem Częstochowy ponieważ granice Łodzi i Częstochowy się nie stykają
Przykład
○
○●○
○
○●○
○
○●○
○
●○
○
○
○●○
○
● - obszar działania organizatora
○ - miejscowość lub inny obszar samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego lub ośrodek miejski - miasto, lub ośrodek gminny, powiatowy - stolica/siedziba sąsiadujący, graniczący, przylegający, najbliższy dystansowo lub czasowo ośrodek miejski lub gminny do obszaru działania organizatora połączonego infrastrukturą transportową lub bez połączenia
Przykład
□○●○□
□□□□□□○●○□□□□□□□□
● - obszar działania organizatora
○ - miejscowość lub inny obszar samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego lub ośrodek miejski sąsiadujący, graniczący, przylegający, najbliższy dystansowo lub czasowo ośrodek miejski lub gminny do obszaru działania organizatora połączonego infrastrukturą transportową lub bez połączenia
□ - obszar nie graniczący z obszarem działania organizatora lub samorządem organizatora
.................................
Centralizacja "scentralizacja" np sołectwa - gminy, decentralizacja "zdecentralizacja" - gminy, powiaty i stolica województwa
- Niniejsze informacje mogą być wzbogacone np. o liczbę uczniów i przedszkolaków dla danego obwodu, liczbę pacjentów AOS / POZ według deklaracji wyboru lekarza POZ itd. w zaokrągleniu razem do liczby dziesiętnych
- Liczbę pracowników miejscowych (zakład pracy) w miejscowości zamieszkania - o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 1 w stosunku jednego stosunku pracy i w art. 22 ust. 2 pkt. 2 w stosunku więcej niż jeden stosunków pracy
- Liczbę pracowników dojeżdżających, zamiejscowych (zakład pracy) poza miejscowością zamieszkania - o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z stosunku jednej pracy i w art. 22 ust. 2 pkt. 4 z stosunków więcej niż jeden stosunek pracy
- Liczbę pracowników zamiejscowych i miejscowych gdzie zakład pracy jest poza miejscowością zamieszkania i w miejscowości zamieszkania
Art. 3
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do :
1) Urzędu Gminy o liczbę na danej miejscowości i ulicy:
a) podmiotów gospodarczych
b) liczbę zatrudnionych i pracujących wg CEIDG
c) liczbę jednoosobowych podmiotów gospodarczych
2) Urzędu Statystycznego w zakresie art. 3 pkt. 1)
3) Starostwa Powiatowego w zakresie liczby zarejestrowanych samochodów na dany obszar, ulicę
4) Urzędu Gminy w zakresie liczby osób o danym roczniku, klasie wiekowej, obowiązku szkolnego z danej miejscowości lub danego obszaru
5) Urzędu Statystycznego w zakresie bazy danych lokalnych : ludność i klasy wiekowe "piramida", liczba podmiotów gospodarczych i wielkość pracujących/zatrudnionych, macież dojazdu do szkół i pracy od/do
Jako dane własne, dane GUS lub dane z Ministerstwa Finansów / Urzędu Skarbowego - Izby Skarbowej celem określenia powiązań komunikacyjnych i strategii transportu w rozwoju przewozów.
6) GUS lub w bazie danych lokalnych celem ustalenia etatów według klas wielkości podmiotów REGON w danym obszarze i miejscowości jako wartości domniemanej np klasa wielkości 1-9 mikro, 200 firm
Minimalna liczba etatów 200 x 1 = 200
Maksymalna liczba etatów 200 x 9 = 1.800
Średnia 9-1=8 : 2 = 4 x 200 = 800
Średnia arytmetyczna = 800 + 200 + 1800 = 2.800 : 3 = 933
Mediana : 200, 800, 1.800 = 800
Art. 4
Informacje w art. 1 - 3 są udostępniane również przewoźnikom komercyjnym ale także firmom które zostały powierzone przez organizatora do opracowania analizy zachowań transportowych, planu zróżnicowego transportu zbiorowego i zapotrzebowania transportowego za odpłatnością lub za brak odpłatności.
●●●
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ) oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism. Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
KOREKTA PETYCJI:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / wykonawczej
☆ petycja w trybie : zmiany prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej organów publicznych w tym organizatorów transportu zbiorowego samorządu terytorialnego w szczególności w rozwoju przewozów i zapobieganiu wykluczeniu komunikacyjnemu, poprawy zapobiegania bezrobociu, poprawy służby zdrowia, udoskonalenie i dopasowanie rozkładów jazdy i przebiegów linii czy też planu uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego z uwagi na ryzyko wypadków pracowników dowożonych i dojeżdżających oraz liczby pracowników miejscowych i dojeżdżających ale także saldo migracji wyjeżdżajacych i przyjeżdżających poza / z gminy itd.
●●
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające, rozwijające hipotezę wstępu}
Art. 1
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i KRUS o udostępnienie informacji z Systemu Ewidencji Kont i Funduszy "SEKiF" w zakresie liczby ubezpieczonych "składek" z podziałem na liczby w przedmiocie liczby ubezpieczonych z danej miejscowości w stosunku do liczby ubezpieczających z danej miejscowości
Art. 2
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do Ministerstwa Finansów lub miejscowego Urzędu Skarbowego o udostępnienie informacji na podstawie deklaracji porównań : PIT-4 siedziby płatnika, PIT-11 zamieszkanie płatnika w przedmiocie danej wystawcy deklaracji (ulica i miejscowość płatnika, miejscowość płatnika, gmina płatnika, powiat płatnika, województwo płatnika) oraz miejsca zamieszkania podatnika (ulica i miejscowość, miejscowość, gmina, powiat, województwo) w postaci skryptu za dany rok podatkowy dla danej : gminy, powiatu, województwa który zawiera :
1) liczbę deklaracji wystawionej (PIT-11) w ramach jednego / kilku stosunków pracy lub ogółem
2) ilość podmiotów głównych il.podm.gl - oznacza ilość podmiotów głównych/płatnicy PIT/;
3) kod gm.pod.gl oznacza kod statystyczny gminy;
4) miejscowość lub gmina lub powiat podm.gl - podmiotu głównego "siedziby płatnika / wystawcy PIT"
5) il.podm.zw oznacza ilość podmiotów związanych/podatnicy PIT/;
6) kod gm.pod.zw oznacza kod statystyczny gminy podatnika PIT
7) miejscowość lub gmina lub powiat lub województwo zw oznacza miejsce zamieszkania podatnika PIT
Dzięki temu organizator będzie mógł uzyskać informacje liczby podatników z danego miejsca zamieszkania w stosunku do miejsca siedziby wystawcy PIT
Np. 10 pracowników z Radomia jest w Warszawie
Celem określenia liczby pracowników miejscowych, dojeżdżających i dowożonych.
- Miejscowość wystawcy PIT / miejscowość zamieszkania podatnika PIT w formie tabeli.
Gdzie mogą być opracowane wykresy na mapie w zakresie stosunków pracy (wyjazdów i przyjazdów) do siedziby na podstawie danych z PIT jako ocena stanu funkcjonalnego i powiązań komunikacyjnych "pracownicy, uczniowie, przedsiębiorcy" na terytorium danej : gminy, powiatu, województwa
Źródło oparcia dla celów petycji:
..................................
Wzór oczekiwanych i opracowanych informacji przedstawia tabelę w postaci liczby podatników z danej miejscowości w stosunku do miejscowości wystawcy oraz liczby podatników w danej miejscowości wystawcy PIT:
1) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca
2) ulica siedziby płatnika / ulica zamieszkania podatnika
3) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika
4) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika
5) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika
6) inne w/w rozwiązania
7) miejscowość siedziby płatnika / miejscowość podatnika - mieszkańca + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - w postaci np. ośrodków (stolicy, siedziby)
8) gmina siedziby płatnika / gmina zamieszkania podatnika + miejscowości, sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
9) powiat siedziby płatnika / powiat zamieszkania podatnika + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby), powiaty przyległe
10) województwo siedziby płatnika / województwo zamieszkania podatnika, + miejscowości sąsiednie/graniczące gminy, miejscowości podmiejskie, miejscowości sąsiednie - ośrodków (stolicy, siedziby)
Np. Teren dla : Częstochowy i miejscowości, gminy, powiaty przyległe / graniczące / sąsiednie z Częstochową lub siedziby stolic gmin przyległych gmin do Częstochowy.
Dotyczy :
1) ulic, osiedla, dzielnicy, miejscowości itd danego obszaru administracyjnego organizatora;
2) ulic, miejscowości itd sąsiednich, graniczących, przyległych w okręgu/obwodu obszaru administracyjnego organizatora;
3) ośrodków miejskich, miast w sąsiedztwie, graniczące lub przyległe do obszaru administracyjnego organizatora;
4) miejscowości, gmin, powiatów, województw i ulic poza sąsiedztwem, granicą, przyległością dla danego obszaru lub miejscowości organizatora np. Częstochowa - Łódź ponieważ gmina Łódź nie jest sąsiadem Częstochowy ponieważ granice Łodzi i Częstochowy się nie stykają
Przykład
○
○●○
○
○●○
○
○●○
○
●○
○
○
○●○
○
○○○
○●○
○○○
○○
●
○○
○ ○
●
○ ○
● - obszar działania organizatora
○ - miejscowość lub inny obszar samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego lub ośrodek miejski - miasto, lub ośrodek gminny, powiatowy - stolica/siedziba sąsiadujący, graniczący, przylegający, najbliższy dystansowo lub czasowo ośrodek miejski lub gminny do obszaru działania organizatora połączonego infrastrukturą transportową lub bez połączenia
Przykład
□○●○□
□□□□□□○●○□□□□□□□□
□□□□□
□○□
□○●○□
□○□
□□
□□□□□
□○○○□
□○●○□
□○○○□
□□□□□
● - obszar działania organizatora
○ - miejscowość lub inny obszar samorządu gminnego, powiatowego, wojewódzkiego lub ośrodek miejski sąsiadujący, graniczący, przylegający, najbliższy dystansowo lub czasowo ośrodek miejski lub gminny do obszaru działania organizatora połączonego infrastrukturą transportową lub bez połączenia
□ - obszar nie graniczący z obszarem działania organizatora lub samorządem organizatora
......................................
Centralizacja "scentralizacja" np sołectwa - gminy, decentralizacja "zdecentralizacja" - gminy, powiaty i stolica województwa
- Niniejsze informacje mogą być wzbogacone np. o liczbę uczniów i przedszkolaków dla danego obwodu, liczbę pacjentów AOS / POZ według deklaracji wyboru lekarza POZ itd. w zaokrągleniu razem do liczby dziesiętnych
- Liczbę pracowników miejscowych (zakład pracy) w miejscowości zamieszkania - o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 1 w stosunku jednego stosunku pracy i w art. 22 ust. 2 pkt. 2 w stosunku więcej niż jeden stosunków pracy
- Liczbę pracowników dojeżdżających, zamiejscowych (zakład pracy) poza miejscowością zamieszkania - o którym mowa w art. 22 ust. 2 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z stosunku jednej pracy i w art. 22 ust. 2 pkt. 4 z stosunków więcej niż jeden stosunek pracy
- Liczbę pracowników zamiejscowych i miejscowych gdzie zakład pracy jest poza miejscowością zamieszkania i w miejscowości zamieszkania
Art. 3
Organizator transportu zbiorowego może wystąpić do :
1) Urzędu Gminy o liczbę na danej miejscowości i ulicy:
a) podmiotów gospodarczych
b) liczbę zatrudnionych i pracujących wg CEIDG
c) liczbę jednoosobowych podmiotów gospodarczych
2) Urzędu Statystycznego w zakresie art. 3 pkt. 1)
3) Starostwa Powiatowego w zakresie liczby zarejestrowanych samochodów na dany obszar, ulicę
4) Urzędu Gminy w zakresie liczby osób o danym roczniku, klasie wiekowej, obowiązku szkolnego z danej miejscowości lub danego obszaru
5) Urzędu Statystycznego w zakresie bazy danych lokalnych : ludność i klasy wiekowe "piramida", liczba podmiotów gospodarczych i wielkość pracujących/zatrudnionych, macież dojazdu do szkół i pracy od/do
Jako dane własne, dane GUS lub dane z Ministerstwa Finansów / Urzędu Skarbowego - Izby Skarbowej celem określenia powiązań komunikacyjnych i strategii transportu w rozwoju przewozów.
6) GUS lub w bazie danych lokalnych celem ustalenia etatów według klas wielkości podmiotów REGON w danym obszarze i miejscowości jako wartości domniemanej np klasa wielkości 1-9 mikro, 200 firm
Minimalna liczba etatów 200 x 1 = 200
Maksymalna liczba etatów 200 x 9 = 1.800
Średnia 9-1=8 : 2 = 4 x 200 = 800
Średnia arytmetyczna = 800 + 200 + 1800 = 2.800 : 3 = 933
Mediana : 200, 800, 1.800 = 800
Art. 4
Informacje w art. 1 - 3 są udostępniane również przewoźnikom komercyjnym ale także firmom które zostały powierzone przez organizatora do opracowania analizy zachowań transportowych, planu zróżnicowego transportu zbiorowego i zapotrzebowania transportowego za odpłatnością lub za brak odpłatności.
●●●
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ) oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism. Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
KOREKTA PETYCJI:
Dzień dobry,
przesyłam załącznik do petycji celem ułatwienia prac w organizowaniu transportu zbiorowego.
KOREKTA PETYCJI:
Dzień dobry,
przesyłam załącznik do petycji celem ułatwienia prac w organizowaniu transportu zbiorowego.
KOREKTA PETYCJI:
Dzień dobry,
przesyłam załącznik do petycji celem ułatwienia prac w organizowaniu transportu zbiorowego.
Pojęcie w załączniku :
1) dla wszystkich z danego obszaru - oznacza liczbę podatników i płatników z terenu całej Polski
2) dla tylko i wyłącznie z danego obszaru oznacza liczbę podatników i płatników:
1. Z danego województwa lub
2. Z danego województwa i miejscowości/gmin/powiatów/województw sąsiadujących lub
3. Z danego powiatu lub
4. Z danego powiatu i miejscowości/gmin/powiatów sąsiadujących lub
5. Z danej gminy lub
6. Z danej gminy i miejscowości/gmin lub ośrodków miejskich lub stolic gmin w pobliżu lub sąsiadujących
7. Z danej dzielnicy, osiedla, ulicy
8. Z danej jednostki pomocniczej i terenu przylegającego, graniczącego - sąsiadującego
KOREKTA PETYCJI:
Dzień dobry,
przesyłam załącznik do petycji celem ułatwienia prac w organizowaniu transportu zbiorowego.
Pojęcie w załączniku :
1) dla wszystkich z danego obszaru - oznacza liczbę podatników i płatników z terenu całej Polski
Przykład:
Warszawa - Zakopane
Warszawski - Oleski
Mazowiecki - Śląski
2) dla tylko i wyłącznie z danego obszaru oznacza liczbę podatników i płatników:
1. Z danego województwa lub
Przykład:
Częstochowa - Katowice
Częstochowa - Gliwice
Częstochowski - Kłobucki
2. Z danego województwa i miejscowości/gmin/powiatów/województw sąsiadujących lub
Przykład:
Częstochowa - Katowice
Częstochowski - Włoszczowski
Śląskie - Opolskie
3. Z danego powiatu lub
Przykład
Dąbrowa Zielona - Częstochowa
4. Z danego powiatu i miejscowości/gmin/powiatów sąsiadujących lub
Przykład
Kłobucki - Częstochowski
Kłobuck - Opatów
Kłobuck - Częstochowa
5. Z danej gminy lub
6. Z danej gminy i miejscowości/gmin lub ośrodków miejskich lub stolic gmin w pobliżu lub sąsiadujących
7. Z danej dzielnicy, osiedla, ulicy
8. Z danej jednostki pomocniczej i terenu przylegającego, graniczącego - sąsiadującego
Przykłady:
Dla całej Polski:
1) miejscowości z/do
2) gminy z/do
3) powiaty z/do
4) województwa z/do
Dla województw:
1) miejscowości z/do
2) gminy z/do
3) powiaty z/do
4) województwa z/do
Dla powiatów:
1) miejscowości z/do
2) gminy z/do
3) powiaty z/do
Dla gmin:
1) miejscowości z/do
2) gminy z/do
Z/do - oznacza miejsce zamieszkania podatnika, pracownika w stosunku jako podmiotu zobowiązanego do siedziby płatnika
Cel :
Pracownik miejscowy :
1) z danej miejscowości
2) z danej gminy, nie wyjeżdżający poza gminę
3) z danego powiatu, nie wyjeżdżający poza powiat
4) z danego województwa, nie wyjeżdżający poza województwo
W danym roku podatkowym
Pracownik zamiejscowy:
1) wyjeżdżający poza miejscowość
2) wyjeżdżający poza gminę / dzielnicę / osiedle
3) wyjeżdżający poza powiat
4) wyjeżdżający poza województwo
W danym roku podatkowym
W celu ustalenia migracji w ruchu wewnętrznych i zewnętrznym np poza gminę celem dopasowania rozkładów jazdy i układu sieci komunikacyjnej.
97
Razy
czytano
6914
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Urząd Gminy Olsztyn.
Data utworzenia: 2021-12-29.
Wprowadził do systemu: Agnieszka Migalska. Data wprowadzenia: 2021-12-29 13:34:01.
Zatwierdził do publikacji: Agnieszka Migalska. Data publikacji: 2021-12-29 13:34:01.
Dokumenty
Rejestr zmian
2022-01-10 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska |
2021-12-29 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska |
2021-12-29 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska |
2021-12-29 |
---|
Edycja artykułu - Agnieszka Migalska |
2021-12-29 |
---|
Edycja artykułu - Agnieszka Migalska |
2021-12-29 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska |
2021-12-29 |
---|
Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska |
Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.