Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Petycja - usprawnienie transportu lokalnego

Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - usprawnienie transportu lokalnego

Podtytuł: z dnia 30 października 2021 r.

Treść petycji:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia transportu lokalnego

Przeprowadzenie konsultacji co miesiąc z mieszkańcami, pracownikami i uczniami zamieszkałymi na terenie danego samorządu, pracodawcami i szkołami - celem dopasowania rozkładu jazdy


Przykład w gminie:
System zmianowy   :   6 - 14, 14 - 22, 22 - 6
System urzędniczy  :   7 - 15
System medyczny   :   7 - 19, 19 - 7
System szkolny       :   8 - 15

W związku z tym w godzinach :
5, 6, 7, 13, 14, 15, 21 - kursy winny być zwiększone.

Przykład
W gminie jest :
1) 4 szkoły które zaczynają prace od 7 a kończą o 13, 14
2) 1 szpital
3) 1 urząd
4) 50 podmiotów gospodarczych w pracy I zmianowej
5) 30 podmiotów gospodarczych w pracy II zmianowej

W związku z tym, uważam że należy przeprowadzić konsultację społeczną z obywatelami i pracodawcami celem ustalenia tylko i wyłącznie :
- sposobu poruszania jakim środkiem (własnym, LTZ)
- godzin aktywności ruchowej w określonym celu
- liczby osób z danej miejscowości
"Celem dostosowania rozkładu jazdy"

Gdzie w niniejszej przykładowej gminie :
Zmiany wyglądają następująco :
▪ szkoła 7-13, 8-15
▪ szpital 7-19, 19-7
▪ urząd   8-15
▪ podmioty 6-14
▪ podmioty 6-14, 14-22
W związku z tym rozkład winien być odpowiedni w godzinach :
▪ szkoła 6, 7, 13, 14, 15, 16
▪ szpital 6, 7, 18, 19, 20
▪ urząd   7, 15, 16
▪ podmioty 5, 6, 14, 15
▪ podmioty 5, 6, 13, 14, 15, 22, 23
Średnia arytmetyczna : 317 : 25 = 12,68
Mediana : 5, 5, 6, 6, 6, 6, 7, 7, 7, 13, 13, 14, 14, 14, 15, 15, 15, 15, 16, 16, 18, 19, 20, 22, 23
12 : 5, 5, 6, 6, 6, 6, 7, 7, 7, 13, 13, 14
12 : 14, 15, 15, 15, 15, 16, 16, 18, 19, 20, 22, 23
Śr. : 14 (mediana)
Dominata : 5 x 2, 6 x 4, 7 x 3, 13 x 2, 14 x 3, 15 x 4, 16 x 2     6 i 15
Szczyt dzienny : 6-7, szczyt popołudniowy 14-16

W związku z tym rozkład może być przykładowy : 5:00, 5:30, 6:00, 6:15, 6:30, 6:45, 7:00, 7:25, 7:50, 8:20, 9:20, 10:20, 11:20, 12:20, 13:00, 13:30, 14:00, 14:20, 14:40, 15:00, 15:15, 15:30, 15:45, 16:00, 16:30, 17:30, 18:30, 19:30, 20:30, 21:30, 22:30, 23:30

Gdzie dominata popularnych godzin dojazdu, odwozu, aktywności ruchu :
5h x 2        60' : 2 = 30' (kurs co 30')
6h x 4        60' : 4 = 15' (kurs co 15')
7h x 3        60' : 3 = 20' (kurs co 20')
13h x 2      60' : 2 = 30' (kurs co 30')
14h x 3      60' : 3 = 20' (kurs co 20')
15h x 4      60' : 4 = 15' (kurs co 15')
16h x 2      60' : 2 = 30' (kurs co 30')
8, 9, 10, 11, 12, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 x 1    60' : 1 = 60' *     12 x 1
Dominata : 2 x 3 (30'), 3 x 2 (20'), 4 x 2 (15')                 
Średnia arytmetyczna dominat : 30, 30, 30, 20, 20, 15, 15 = 22,85
Średnia arytmetyczna rozkładu : 880 : 19h kursowania = 46,32
Mediana dominat : 15, 15, 20, 20, 30, 30, 30 = 20

Godziny kursowania :
Noc : 00-5     5h x 2
Rano : 6-12   6h x 4, 7h x 3, 8-11h - 1
Popołudnie po 12 (12 - 17) 12hx 1, 13h x 2, 14h x 3, 15h x 4, 16h x 2, 17h x 1
Wieczór 18 - 22 (18 x 1, 19 x 1, 20 x 1, 21 x 1)
Noc : 22 x 1, 23 x 1
Noc : 0:30, 1:30, 2:30, 3:30, 4:30, 5:00, 22:30, 23:30
Rano : 5:30, 6:00, 6:15; 6:30, 6:45, 7:00, 7:20, 7:40, 8:40, 9:40, 10:40, 11:40
Popołudnie : 12:40, 13:10, 13:40, 14:00, 14:20, 14:40, 15:00, 15:15, 15:30, 15:45, 16:00, 16:30, 17:30
Wieczór : 18:30, 19:30, 20:30, 21:30

Częstotliwość kursów i częstotliwość międzygodzinna kursu :
Noc  
23-0 = 60', 0-1 = 60', 1-2 = 60', 2-3 = 60', 3-4 = 60', 4:30 - 5:00 - 30'
Rano
30', 30', 15', 15', 15', 15', 15', 20', 20', 20', 60', 60', 60', 60'
Popołudnie
60', 30', 30', 20', 20', 20', 20', 15', 15', 15', 15', 15', 30', 60'
Wieczór
60', 60', 60', 60'
Przykład osób i dopasowanie liczby kursów i taboru tylko dla domniemanych uczniów i pracowników oraz jako domniemana nadwyżka innych osób : petentów, wiernych, turystów, pacjentów, klientów itd. :
4 szkoły x 100 uczniów = 400 osób
50 podmiotów x 40 pracowników = 2.000 osób
30 podmiotów x 20 pracowników = 600 osób
☆ 400 osób na kursy o godzinach : 6, 7, 13, 14, 15, 16
☆ 2000 osób na kursy w godzinach : 5, 6, 14, 15
☆ 600 osób
》 600 : 2 zmiany = 300 osób
》 300 osób w godzinach : 5, 6, 14, 15
》 300 osób w godzinach : 13, 14, 22, 23

Domniemana liczba osób na godziny max :
05h > [2000 + 300 = 2300]
06h > [2000 + 300 + 400 = 2700]
07h > [400]
13h > [400 + 300 = 700]
14h > [2000 + 400 + 300 = 2700]
15h > [2000 + 400 = 2400]
16h > [400]
22h > [300]
23h > [300]
2.700 : 2 kierunki : 100 miejsc = 13 kursów
2.700 : 100 miejsc = 27 kursów w całej gminie

Przegubowy = 150
Normalny do 12m = 100

Domniena liczba pasażerów, biorąc pod uwagę iloraz godzinny oraz bez odłączenia 20% korzystających z samochodu, podwózki, roweru oraz pieszo jako inni pasażerowie
○ uczniowie
400 : 2h (6, 7) = 200
400 : 4h (13, 14, 15, 16) = 100
○ pracownicy podmiotów I zmianowych bez odłączenia 20% korzystających z samochodu, podwózki, roweru oraz pieszo jako inni pasażerowie
2000 : 2h (5, 6) = 1000
2000 : 2h (14, 15) = 1000
○ pracownicy podmiotów II zmianowych bez odłączenia 20% korzystających z samochodu, podwózki, roweru oraz pieszo jako inni pasażerowie
300 : 2h (5, 6) = 150
300 : 2h (13, 14) = 150
300 : 2h (14, 15) = 150
300 : 2h (22, 23) = 150

Osób na godziny :
05h = 1150
06h = 1350
07h = 200
13h = 250
14h = 1350
15h = 1350
16h = 100
22h = 150
23h = 150

1150 : 2 kierunki : 100 miejsc = 5 kursów
1350 : 2 kierunki : 100 miejsc = 6 kursów

Osób na daną godzine pracy lub nauki w zakresie szkół, uczniów, zakładów pracy w pobliżu przebiegu linii
Dojazd biorąc pod uwagę kursy szczytowe
● Uczniowie
○ Godzina 8:00          400
○ Uczniowie dowóz : 6:00, 6:30, 7:00, 7:20      4 x 100 miejsc
● Pracownicy
○ Godzina 6:00          2300 x 50% = 1.150 komunikacją
○ Pracownicy dowóz : 4:00, 4:30, 4:50, 5:00, 5:00, 5:10, 5:20, 5:30, 5:40                       900 x 2 kierunki = 1.800
2.300 : 150 miejsc = 15 kursów pracowniczych na godzinę 6:00 co może być : 4:00, 4:00, 4:30, 4:30, 4:50, 4:50, 4:50, 5:00, 5:05, 5:10, 5:10, 5:10, 5:15, 5:15, 5:30, 5:30

Dlatego uważam, że winny być przeprowadzone konsultacje w celu dopasowania rozkładu jazdy biorąc pod uwagę :
● liczbę pracowników i uczniów z danej miejscowości
● liczbę pracowników i uczniów z danej miejscowości - posiadających własny środek transportu : podwózka, rower, dowożenie, podrzucenie, skuter, motocykl, samochód, pieszo
●  liczbę pracowników i uczniów z danej miejscowości korzystających z linii bezpośrednich do 1 km dojścia
●  liczbę pracowników i uczniów z danej miejscowości z linii pośrednich do 1 przesiadki do 1 km dojścia
● liczbę pracowników i uczniów z danej miejscowości z linii pośrednich do 2 przesiadek do 1 km dojścia
● liczbę pracowników i uczniów z danej miejscowości z linii pośrednich do 3 przesiadek do 1 km dojścia
● liczbę pracowników i uczniów z danej miejscowości z linii pośrednich > 3 przesiadek do 1 km dojścia
● liczbę zakupionych biletów normalnych i uczniowskich w poprzednim okresie
● stan taboru : mikro, mini, midi, maxi, mega
● kursy bisowe - poprzez obsługa kursu więcej niż jednym pojazdem
● kursy bisowe - poprzez dodatkowe kursy od poprzedzającego o częstotliwości od 2 do 60 minut realizowane jednym pojazdem lub kilkoma
● liczbę dzienną, miesięczną i roczną przewiezionych pasażerów w stosunku do liczby ludności ogółem oraz z podziałem na posiadających pojazdy i nie posiadających pojazdu


Propozycja 2
W danej gminie korzysta z komunikacji :
a) 300 osób o bilecie normalnym np 1 zł
b) 100 osób o bilecie ulgowym 50% np. 0,50 zł

Poprzez ewentualne wprowadzenie :
a) opłatę dodatkową za przewóz bagażu podręcznego : torebki, plecaka, reklamówki, zrywki, torby, towar, wózki, walizki, itd. do biletu ulgowego, normalnego w kwocie :
¤ 0,50 zł ogólna za wszystkie lub 1 szt. lub
¤ 0,50 zł ogólna i 0,25 zł ulgowa
¤ 1,00 zł gdy bagaż się nie zmieszcza na półce bagażowej lub siatce bagażowej
¤ 2,00 zł gdy zmniejsza przejście, jest w koszyku bagażowym nad kołem pojazdu lub środkowej przestrzeni pasażerskiej
¤ 50,00 zł gdy zagradza przejście lub zajmuje drugie siedzenie, nie zmieszcza się w bagażniku lub bagażniku podpokładowym "luku bagażowym" lub na dachu zajmuje dużo miejsca lub na lawecie
¤ 2,00 zł gdy przewozi się : rower, wózyk inwalidzki bez niepełnosprawnego, wózyk dziecięcy bez dziecka, hulajnoge, rolki
b) bilet bagażowy za przewóz bagażu podręcznego : torebki, plecaka, reklamówki, wózka itd.
¤ 0,90 zł ogólny lub
¤ 0,80 zł normalny i 0,40 zł ulgowy
c) osoba co nie posiada przy sobie biletu ulgowego lub normalnego, a posiadająca choćby zrywkę - zapłaca 0,90 zł biletu bagażowego ogólnego lub 0,80 zł normalnego lub 0,40 zł ulgowego
¤ gdy zwierze jest na uwięzi - podlega opłacie jak za bilet ulgowy bądź normalny
¤ gdy zwierze jest w koszyku, w skrzynce, w torbie jak za bilet ulgowy

Gapowicz to osoba nie opłacająca za transport, a skoro przyłoży się w mojej ocenie do jakiegokolwiek kosztu utrzymania to nie powinna być taka osoba ukarana.

Przykład
Średnie spalanie autobusu to = 40l/100 km (4l/10 km, 0.4l/1 km) 40l:100 = 0.4, 40l:10 = 4l/10 km
Masa własna = 10.770 kg
Masa całkowita = 19.000 kg
Miejsc ogółem = 106
0.4l : 10.770 kg = 0,000037 = 0.00004
0.4l : 19.000 kg = 0,000021 = 0.00003
0.4l : 106 = 0.0038
19.000 - 10.770 kg = 8.230 : 106 = 77,64 kg
Co daje :
1 km x 0.4l/100 = 0.4 x 5 zł = 2 zł
0.00003 x 5 zł = 0.00015 zł na kg masy całkowitej x 80 kg = 0,0024 zł na jednego pasażera spalanie na 1 km

Przykład
Jeśli linia ma przykładowo 30 km
0,0024 zł x 30 km = 0,072 zł
To koszt pasażera z bagażem wynosi około 7 gr netto za paliwo w związku z tym w przypadku zapłaty biletu bagażowego w wysokości 0.80 zł - 1 zł uważam że osoba nie powinna być ukarana chociaż że nie zakupiła biletu ulgowego/normalnego ale przyłożyła się w kosztach :
¤ paliwo
0,0024 zł x 30 km = 0,07 zł
¤ zatrzymanie przystankowe
30 km x 4 x 0.05 = 6 zł : 106 pasażerów = 0,06 zł
¤ wynagrodzenie kierowcy
3.000 zł : 160h = 18,75 zł : 20 km/h = 0,93 : 106 pasażerów = 0,01 zł x 30 km = 0,30 zł
¤ razem
= 0,43 zł

Przykład
Jeśli linia ma przykładowo 30 km
0,0024 zł x 30 km = 0,072 zł
To koszt pasażera z bagażem wynosi około 7 gr netto za paliwo w związku z tym w przypadku zapłaty biletu bagażowego w wysokości 0.80 zł - 1 zł uważam że osoba nie powinna być ukarana chociaż że nie zakupiła biletu ulgowego/normalnego ale przyłożyła się w kosztach :
¤ paliwo
0,0024 zł x 30 km = 0,07 zł
¤ zatrzymanie przystankowe
30 km x 4 x 0.05 = 6 zł : 28 miejsc siedzących = 0,21 zł
¤ wynagrodzenie kierowcy
3.000 zł : 160h = 18,75 zł : 20 km/h = 0,93 : 28 miejsc siedzących = 0,03 zł x 30 km = 0,90 zł
¤ razem
= 1,08 zł

Przykład zwiększenia budżetu organizatora
1. Bilet szkolny zazwyczaj jest na 30 dni
2. Bilet normalny na 30 dni
Przykład
¤ normalny ................................... 2,00 zł + Vat 8%    60 zł
¤ szkolny ...................................... 1,00 zł + Vat 8%    30 zł
Przykład
¤ normalny ................................... 2,00 zł + Vat 8%    60 zł
¤ uczniowski
23 dni szkoły x 1,00 zł                                                      30 zł
  7 dni wolnego x 1,00 zł .........................................       7 zł
  7 dni wolnego x 2,00 zł .........................................  -  14 zł
                                                                                             44 zł
Przykład straty
Styczeń, marzec, maj, lipiec, sierpień, październik, grudzień - gdzie jest 30 krotność ceny biletu
60 zł x 7 ..................................................................... 420 zł
62 zł x 7 ..................................................................... 434 zł

Przykład
¤ paliwo
1 km x 0.4l x 5 zł ...................................................... 2 zł
¤ wynagrodzenie kierowcy
3000 zł : 160h = 18,75 zł = 20 zł : 20 km/h ............ 1 zł
¤ zatrzymanie przystankowe
4 x 0,05 zł ................................................................. 0,20 zł
¤ marża zysku i inwestycji
................................................................................... 0,10 zł
¤ zabezpieczenia w tym straty biletowe
................................................................................... 0,10 zł
¤ razem = 3,60 zł
¤ Vat 8% = 0,29 zł
¤ razem = 3,89 zł km

Strata biletowa na 1 km
3,89 = 4,00 : 28 pasażerów = 0,29
4,00 : 100 miejsc = 0,04 zł
4,00 x 20 km = 120 zł wozokilometr

Bilet 3,00 zł x 30 krotność, jednak brak powrotu dlatego moim zdaniem bilet miesięczny mógłby kosztować
Obliczenia                  okaziciel        imienny n.     ulgowy
3 zł x 30                      100,00           90,00              45,00
3 zł x 60                      180,00           140,00            70,00*
* - kwota biletu dla osób, które mają wystarczające kryterium dochodowe by codziennie zakupić jednorazowy bilet na każdy kurs bez uszczerbku utrzymania siebie i rodziny  

Ustalenie kwoty biletów czasowych zakupionych u kierowcy co może spowodować opóźnienie w ruchu drogowym licząc 3-5 minut tolerancji spóźnienia
uprawniające do przesiadek
Wozogodzina ...................... 120 zł          60'
Pasażerów .......................... 100 autobus       30 siedz.
Na pasażera .......................  1,20 zł        60'       4,00 zł
Na pasażera .........................................   30'       2,00 zł

Adnotacje (motywy):
(1) - Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870), art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku (tj. Dz. U. 2020 poz.  2176) - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację/udostępnienie danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ), opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP, oraz udostępnienia w postaci danych : imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania/sporządzenia, e-maila, sygnatury, loginu, adresu.
(2) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.

Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji.

Treść odpowiedzi na petycję w załączeniu poniżej.

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-02-01

Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska

2022-02-01

Edycja artykułu - Agnieszka Migalska

2022-01-13

Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Olsztyn
ul. Plac Piłsudskiego 10
42-256 Olsztyn
tel. (34) 3285076
fax. (34) 3285057
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.