Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Petycja - usprawnienie transportu zbiorowego

Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - usprawnienie transportu zbiorowego

Podtytuł: z dnia 5 listopada 2021 r.

Treść petycji:

PISMO OBYWATELSKIE W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia transportu zbiorowego

&1.
Wprowadzenie zmiany w postaci :
1) Opłacie dodatkowej podlega też złamanie regulaminu porządkowego dotyczącego zachowania się pasażerów, obsługi biletowej, obsługi pojazdu
2) Zmiany w art. 121 kodeksu wykroczeń, w postaci iż każda jazda bez biletu jest wykroczeniem, a nie tylko 3 raz

&2.
Dodanie w regulaminie przewozowym :
1) pasażerowie przed wejściem do pojazdu winni zdjąć z siebie plecaki i torebki - celem zwiększenia przestrzeni pasażerskiej, prawidłowej wymianie pasażerów czy zapobiegania naruszenia cielesności cielesnej innych pasażerów
2) pasażerowie przed wejściem do pojazdu winni odczekać jeszcze 5'' przed wejściem do pojazdu celem umożliwienia wyjścia innym podróżnym jako prawidłowa wymiana pasażerów
3) pasażerowie winni stać blisko siedzeń, trzymać się poręczy i uchwytów by w przestrzeni między-siedzeniowej nie było zmniejszone, zwężone, zastawione celem prawidłowej wymianie pasażerów bez przepychanek czy wymuszonego słowa przepraszam, dziękuje
4) pasażerowie po zamknięciu drzwi, winni nacisnąć przystanek STOP jako zasygnalizowania przystanku na żądanie mimo iż przystanek nie jest na żądanie
5) kierujący pojazdem winien zatrzymać się na każdym przystanku i otworzyć choćby drzwi na 3 sekundy celem odnotowania w systemie odpowiedniej liczby pasażerów w systemie zliczenia potoków pasażerskich
6) w zatłoczonym pojeździe, pasażerowie są zobowiązani do krótkotrwałego opuszczenia pojazdu celem prawidłowej wymianie potoku pasażerskiego
7) zabrania się opierania o drzwi, montaży uchwytów i podróży na przeciwko drzwi w przestrzeni pasażerskiej z wyjątkiem miejsca postojowego na wózki
8) zabrania się bezpośrednio oraz pośrednio stania przed drzwiami w przestrzeni pasażerskiej - celem zapobiegania osłabionej widoczności, zaburzonej pracy skrzydeł drzwi, ewentualnego wypadnięcia czy przewiania z wyjątkiem miejsca przeznaczonego na wózki
9) zabrania się siedzenia dzieci w szczególności noworodków od strony otwartego okna co może spowodować wypadnięcie bagażu podręcznego ale także dziecka
10) zabrania się opierania o ramy okna, ościeżnice okna, parapet okna
11) po środku przestrzeni pasażerskiej winien być biletomat, a kasowniki i czytniki przy każdych drzwiach
12) wymiana potoków pasażerskich winna odbywać się wszystkimi drzwiami bez podziału na wchodzący i wychodzący w lokalnym transporcie zbiorowym
13) sklep lub inny punkt sprzedaży zajmujący się sprzedażą biletów, winien posiadać wszystkie typy biletów (jednorazowych i czasowych)
14) dodanie biletu miesięcznego papierowego (fiskalnego) lub kartonikowego do biletu elektronicznego (karty) jako alternatywa zapobiegnięcia grzywny za brak zarejestrowania, braku posiadania karty lub obowiązek posiadania karty i papierowej części biletu
15) określenie czy pasażer winien zakupić kolejny bilet czasowy jeśli minął okres przejazdu ale wsiadł w okresie ważnego biletu ale są zatory drogowe
16) określenie czy pasażer może kupić bilet normalny składający się z innych biletów na łączną kwotę biletu normalnego
17) zabrania się przebywania innych osób choćby pracowników w przestrzeni kierującego pojazdem
"W czasie jazdy rozmowa wzbroniona z uwagi na szczególną ostrożność"

&3.
Pasażer podlega opłacie np. który nie posiadał biletu
a) za zatrzymanie środka transportu
b) za brak ważnego dokumentu
c) grzywnie lub/i mandatowi : 65 kw, 121 kw
d) odszkodowania za utracone korzyści i zadośćuczynienie z tytułu obawy o wytoczenie powództwa przez innych pasażerów
¤ Wariant A
20 przystanków, bilet 2 zł min., 100 miejsc w pojeździe
● 20 x 2 x 100 = 4.000 zł
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
¤ Wariant B
● 20 przystanków x 100 miejsc x 4 zł max dla linii = 8.000
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
¤ Wariant C   1 km (4 przystanki)
● 4 x 100 miejsc x 3 zł = 1.200 zł    (1-4 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 3,40 = 1.360 zł   (4-8 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 3,80 = 1.520 zł   (9-12 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 4,00 = 1.600 zł   (13-16 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 5,00 = 2.000 zł   (17-20 przystanek)
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
- z należnymi odsetkami i zwrotem kosztów postępowania

&4.
Pasażer poza &3. otrzymuje - grzywnę w celu przymuszenia zgodnie z Ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w celu zachowania zgodnego z określonymi przepisami : prawa przewozowego, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, aktach wykonawczych organizatora w szczególności złamania regulaminu i taryfy biletowej
Przykład :
● za złamanie regulaminu : ........................ 500 zł
● za jazdę bez biletu : ................................. 1.000 zł
☆ za jazdę 2x bez biletu w ciągu godziny ..... 3.000 zł
☆ za jazdę 2x bez biletu w ciągu doby/mca.. 1.500 zł

&5.
W przypadku gdy na przystanku oczekującym jest duży popyt na podaż kursu - kierujący pojazdem zawiadamia o tym dyżurnego ruchu i organizatora celem :
a) postawienia dodatkowego pojazdu
b) postawienia rezerwowego pojazdu w sytuacji nieawaryjnej technicznej
c) podmianę pojazdu na np 12 metrowy, 18 metrowy
d) uruchomienie dodatkowych kursów bisowych szczytowych na rozkładzie lub poza rozkładem w szczególności :
¤ realizowanych dodatkowo co 2' do 60' lub
np: 🚐15:00
Bis: 🚐15:05 🚐15:10 🚐15:15
¤ obsługiwanych przez więcej niż jeden pojazd lub
np: 🚐15:00  
Bis: 🚐🚐15:00
Bis: 🚐🚐🚐15:00
¤ realizowanych dodatkowo co 2' do 60' obsługiwanych przez więcej niż jeden pojazd danym taborem lub tożsamym taborem lub naprzemiennie
np: 🚐15:00  
Bis: 🚐🚐15:00 🚐🚐15:05 🚐🚐15:10 🚐🚐🚐15:15
Bis: 🚐🚐15:00 🚐 15:05 🚐🚐15:10 🚐🚐🚐15:30


Adnotacje motywy:
(1) - Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870), art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku (tj. Dz. U. 2020 poz.  2176) - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację/udostępnienie danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ), opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP, oraz udostępnienia w postaci danych : imienia i nazwiska, adresu, miejsca zamieszkania/sporządzenia, e-maila, sygnatury, loginu.
(2) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.

Uzupełnienie petycji z dnia 5 listopada 2021 r.:

PISMO OBYWATELSKIE W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia transportu zbiorowego

&1.
Wprowadzenie zmiany w postaci :
1) Opłacie dodatkowej podlega też złamanie regulaminu porządkowego dotyczącego zachowania się pasażerów, obsługi biletowej, obsługi pojazdu
2) Zmiany w art. 121 kodeksu wykroczeń, w postaci iż każda jazda bez biletu jest wykroczeniem, a nie tylko 3 raz

&2.
Dodanie w regulaminie przewozowym :
1) pasażerowie przed wejściem do pojazdu winni zdjąć z siebie plecaki i torebki - celem zwiększenia przestrzeni pasażerskiej, prawidłowej wymianie pasażerów czy zapobiegania naruszenia cielesności cielesnej innych pasażerów
2) pasażerowie przed wejściem do pojazdu winni odczekać jeszcze 5'' przed wejściem do pojazdu celem umożliwienia wyjścia innym podróżnym jako prawidłowa wymiana pasażerów
3) pasażerowie winni stać blisko siedzeń, trzymać się poręczy i uchwytów by w przestrzeni między-siedzeniowej nie było zmniejszone, zwężone, zastawione celem prawidłowej wymianie pasażerów bez przepychanek czy wymuszonego słowa przepraszam, dziękuje
4) pasażerowie po zamknięciu drzwi, winni nacisnąć przystanek STOP jako zasygnalizowania przystanku na żądanie mimo iż przystanek nie jest na żądanie
5) kierujący pojazdem winien zatrzymać się na każdym przystanku i otworzyć choćby drzwi na 3 sekundy celem odnotowania w systemie odpowiedniej liczby pasażerów w systemie zliczenia potoków pasażerskich
6) w zatłoczonym pojeździe, pasażerowie są zobowiązani do krótkotrwałego opuszczenia pojazdu celem prawidłowej wymianie potoku pasażerskiego
7) zabrania się opierania o drzwi, montaży uchwytów i podróży na przeciwko drzwi w przestrzeni pasażerskiej z wyjątkiem miejsca postojowego na wózki
8) zabrania się bezpośrednio oraz pośrednio stania przed drzwiami w przestrzeni pasażerskiej - celem zapobiegania osłabionej widoczności, zaburzonej pracy skrzydeł drzwi, ewentualnego wypadnięcia czy przewiania z wyjątkiem miejsca przeznaczonego na wózki
9) zabrania się siedzenia dzieci w szczególności noworodków od strony otwartego okna co może spowodować wypadnięcie bagażu podręcznego ale także dziecka
10) zabrania się opierania o ramy okna, ościeżnice okna, parapet okna
11) po środku przestrzeni pasażerskiej winien być biletomat, a kasowniki i czytniki przy każdych drzwiach
12) wymiana potoków pasażerskich winna odbywać się wszystkimi drzwiami bez podziału na wchodzący i wychodzący w lokalnym transporcie zbiorowym
13) sklep lub inny punkt sprzedaży zajmujący się sprzedażą biletów, winien posiadać wszystkie typy biletów (jednorazowych i czasowych)
14) dodanie biletu miesięcznego papierowego (fiskalnego) lub kartonikowego do biletu elektronicznego (karty) jako alternatywa zapobiegnięcia grzywny za brak zarejestrowania, braku posiadania karty lub obowiązek posiadania karty i papierowej części biletu
15) określenie czy pasażer winien zakupić kolejny bilet czasowy jeśli minął okres przejazdu ale wsiadł w okresie ważnego biletu ale są zatory drogowe
16) określenie czy pasażer może kupić bilet normalny składający się z innych biletów na łączną kwotę biletu normalnego
17) zabrania się przebywania innych osób choćby pracowników w przestrzeni kierującego pojazdem
"W czasie jazdy rozmowa wzbroniona z uwagi na szczególną ostrożność"

&3.
Pasażer podlega opłacie np. który nie posiadał biletu
a) za zatrzymanie środka transportu
b) za brak ważnego dokumentu
c) grzywnie lub/i mandatowi : 65 kw, 121 kw
d) odszkodowania za utracone korzyści i zadośćuczynienie z tytułu obawy o wytoczenie powództwa przez innych pasażerów
¤ Wariant A
20 przystanków, bilet 2 zł min., 100 miejsc w pojeździe
● 20 x 2 x 100 = 4.000 zł
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
¤ Wariant B
● 20 przystanków x 100 miejsc x 4 zł max dla linii = 8.000
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
¤ Wariant C   1 km (4 przystanki)
● 4 x 100 miejsc x 3 zł = 1.200 zł    (1-4 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 3,40 = 1.360 zł   (4-8 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 3,80 = 1.520 zł   (9-12 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 4,00 = 1.600 zł   (13-16 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 5,00 = 2.000 zł   (17-20 przystanek)
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
- z należnymi odsetkami i zwrotem kosztów postępowania

&4.
Pasażer poza &3. otrzymuje - grzywnę w celu przymuszenia zgodnie z Ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w celu zachowania zgodnego z określonymi przepisami : prawa przewozowego, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, aktach wykonawczych organizatora w szczególności złamania regulaminu i taryfy biletowej
Przykład :
● za złamanie regulaminu : ........................ 500 zł
● za jazdę bez biletu : ................................. 1.000 zł
☆ za jazdę 2x bez biletu w ciągu godziny ..... 3.000 zł
☆ za jazdę 2x bez biletu w ciągu doby/mca.. 1.500 zł

&5.
W przypadku gdy na przystanku oczekującym jest duży popyt na podaż kursu - kierujący pojazdem zawiadamia o tym dyżurnego ruchu i organizatora celem :
a) postawienia dodatkowego pojazdu
b) postawienia rezerwowego pojazdu w sytuacji nieawaryjnej technicznej
c) podmianę pojazdu na np 12 metrowy, 18 metrowy
d) uruchomienie dodatkowych kursów bisowych szczytowych na rozkładzie lub poza rozkładem w szczególności :
¤ realizowanych dodatkowo co 2' do 60' lub
np: 🚐15:00
Bis: 🚐15:05 🚐15:10 🚐15:15
¤ obsługiwanych przez więcej niż jeden pojazd lub
np: 🚐15:00  
Bis: 🚐🚐15:00
Bis: 🚐🚐🚐15:00
Bis: 🚐15:00  
¤ realizowanych dodatkowo co 2' do 60' obsługiwanych przez więcej niż jeden pojazd danym taborem lub tożsamym taborem lub naprzemiennie lub naprzemiennie daną klasa taboru np : maxi, mega, maxi :
np: 🚐15:00  
Bis: 🚐🚐15:00 🚐🚐15:05 🚐🚐15:10 🚐🚐🚐15:15
Bis: 🚐🚐15:00 🚐 15:05 🚐🚐15:10 🚐🚐🚐15:30
Bis: 🚐15:00  🚐15:05  🚐15:10  🚐🚐15:15
Bis: 🚐15:00  🚐15:05  🚐🚐15:10  🚐15:15

Adnotacje motywy:
(1) - Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870), art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku (tj. Dz. U. 2020 poz.  2176) - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację/udostępnienie danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ), opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP, oraz udostępnienia w postaci danych : imienia i nazwiska, adresu, miejsca zamieszkania/sporządzenia, e-maila, sygnatury, loginu.
(2) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.

Uzupełnienie z dnia 5 listopada 2021 r.:

PISMO OBYWATELSKIE W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia transportu zbiorowego

&1.
Wprowadzenie zmiany w postaci :
1) Opłacie dodatkowej podlega też złamanie regulaminu porządkowego dotyczącego zachowania się pasażerów, obsługi biletowej, obsługi pojazdu
2) Zmiany w art. 121 kodeksu wykroczeń, w postaci iż każda jazda bez biletu jest wykroczeniem, a nie tylko 3 raz

&2.
Dodanie w regulaminie przewozowym :
1) pasażerowie przed wejściem do pojazdu winni zdjąć z siebie plecaki i torebki - celem zwiększenia przestrzeni pasażerskiej, prawidłowej wymianie pasażerów czy zapobiegania naruszenia cielesności cielesnej innych pasażerów
2) pasażerowie przed wejściem do pojazdu winni odczekać jeszcze 5'' przed wejściem do pojazdu celem umożliwienia wyjścia innym podróżnym jako prawidłowa wymiana pasażerów
3) pasażerowie winni stać blisko siedzeń, trzymać się poręczy i uchwytów by w przestrzeni między-siedzeniowej nie było zmniejszone, zwężone, zastawione celem prawidłowej wymianie pasażerów bez przepychanek czy wymuszonego słowa przepraszam, dziękuje
4) pasażerowie po zamknięciu drzwi, winni nacisnąć przystanek STOP jako zasygnalizowania przystanku na żądanie mimo iż przystanek nie jest na żądanie
5) kierujący pojazdem winien zatrzymać się na każdym przystanku i otworzyć choćby drzwi na 3 sekundy celem odnotowania w systemie odpowiedniej liczby pasażerów w systemie zliczenia potoków pasażerskich
6) w zatłoczonym pojeździe, pasażerowie są zobowiązani do krótkotrwałego opuszczenia pojazdu celem prawidłowej wymianie potoku pasażerskiego
7) zabrania się opierania o drzwi, montaży uchwytów i podróży na przeciwko drzwi w przestrzeni pasażerskiej z wyjątkiem miejsca postojowego na wózki
8) zabrania się bezpośrednio oraz pośrednio stania przed drzwiami w przestrzeni pasażerskiej - celem zapobiegania osłabionej widoczności, zaburzonej pracy skrzydeł drzwi, ewentualnego wypadnięcia czy przewiania z wyjątkiem miejsca przeznaczonego na wózki
9) zabrania się siedzenia dzieci w szczególności noworodków od strony otwartego okna co może spowodować wypadnięcie bagażu podręcznego ale także dziecka
10) zabrania się opierania o ramy okna, ościeżnice okna, parapet okna
11) po środku przestrzeni pasażerskiej winien być biletomat, a kasowniki i czytniki przy każdych drzwiach
12) wymiana potoków pasażerskich winna odbywać się wszystkimi drzwiami bez podziału na wchodzący i wychodzący w lokalnym transporcie zbiorowym
13) sklep lub inny punkt sprzedaży zajmujący się sprzedażą biletów, winien posiadać wszystkie typy biletów (jednorazowych i czasowych), bagażowych
14) dodanie biletu miesięcznego papierowego (fiskalnego) lub kartonikowego do biletu elektronicznego (karty) jako alternatywa zapobiegnięcia grzywny za brak zarejestrowania, braku posiadania karty lub obowiązek posiadania karty i papierowej części biletu
15) określenie czy pasażer winien zakupić kolejny bilet czasowy jeśli minął okres przejazdu ale wsiadł w okresie ważnego biletu ale są zatory drogowe
16) określenie czy pasażer może kupić bilet normalny składający się z innych biletów na łączną kwotę biletu normalnego
17) zabrania się przebywania innych osób choćby pracowników w przestrzeni kierującego pojazdem
"W czasie jazdy rozmowa wzbroniona z uwagi na szczególną ostrożność"
18) Bilet normalny wydawany osobom do ulgi bezpłatnej, wydawany jest bezpłatnie na okaziciela lub imienny - po stwierdzeniu tożsamości lub jest inny bilet bezpłatny w innej formie
19) pojazd winien dopiero ruszyć gdy wszyscy pasażerowie usiądą
20) sprzedaż biletów w trakcie jazdy zabroniona
21) w zimę kurs obsługiwany jest przez 2 kursy gdzie wszyscy pasażerowie winni być w pozycji siedzącej gdzie zakazana jest podróż w pozycji stojącej
22) każdy pasażer ma prawo do wykupu biletu online
23) kierujący pojazdem ma możliwość nie tylko sprzedaży biletów jednorazowych i czasowych ale także doładowania biletów miesięcznych

&3.
Pasażer podlega opłacie np. który nie posiadał biletu
a) za zatrzymanie środka transportu
b) za brak ważnego dokumentu
c) grzywnie lub/i mandatowi : 65 kw, 121 kw
d) odszkodowania za utracone korzyści i zadośćuczynienie z tytułu obawy o wytoczenie powództwa przez innych pasażerów
¤ Wariant A
20 przystanków, bilet 2 zł min., 100 miejsc w pojeździe
● 20 x 2 x 100 = 4.000 zł
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
¤ Wariant B
● 20 przystanków x 100 miejsc x 4 zł max dla linii = 8.000
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
¤ Wariant C   1 km (4 przystanki)
● 4 x 100 miejsc x 3 zł = 1.200 zł    (1-4 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 3,40 = 1.360 zł   (4-8 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 3,80 = 1.520 zł   (9-12 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 4,00 = 1.600 zł   (13-16 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 5,00 = 2.000 zł   (17-20 przystanek)
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
- z należnymi odsetkami i zwrotem kosztów postępowania

&4.
Pasażer poza &3. otrzymuje - grzywnę w celu przymuszenia zgodnie z Ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w celu zachowania zgodnego z określonymi przepisami : prawa przewozowego, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, aktach wykonawczych organizatora w szczególności złamania regulaminu i taryfy biletowej
Przykład :
● za złamanie regulaminu : ........................ 500 zł
● za jazdę bez biletu : ................................. 1.000 zł
☆ za jazdę 2x bez biletu w ciągu godziny ..... 3.000 zł
☆ za jazdę 2x bez biletu w ciągu doby/mca.. 1.500 zł

&5.
W przypadku gdy na przystanku oczekującym jest duży popyt na podaż kursu - kierujący pojazdem zawiadamia o tym dyżurnego ruchu i organizatora celem :
a) postawienia dodatkowego pojazdu
b) postawienia rezerwowego pojazdu w sytuacji nieawaryjnej technicznej
c) podmianę pojazdu na np 12 metrowy, 18 metrowy
d) uruchomienie dodatkowych kursów bisowych szczytowych na rozkładzie lub poza rozkładem w szczególności :
¤ realizowanych dodatkowo co 2' do 60' lub
np: 🚐15:00
Bis: 🚐15:05 🚐15:10 🚐15:15
¤ obsługiwanych przez więcej niż jeden pojazd lub
np: 🚐15:00  
Bis: 🚐🚐15:00
Bis: 🚐🚐🚐15:00
Bis: 🚐15:00  
¤ realizowanych dodatkowo co 2' do 60' obsługiwanych przez więcej niż jeden pojazd danym taborem lub tożsamym taborem lub naprzemiennie lub naprzemiennie daną klasa taboru np : maxi, mega, maxi :
np: 🚐15:00  
Bis: 🚐🚐15:00 🚐🚐15:05 🚐🚐15:10 🚐🚐🚐15:15
Bis: 🚐🚐15:00 🚐 15:05 🚐🚐15:10 🚐🚐🚐15:30
Bis: 🚐15:00  🚐15:05  🚐15:10  🚐🚐15:15
Bis: 🚐15:00  🚐15:05  🚐🚐15:10  🚐15:15

&6.
Każdy pojazd wyposażony jest w licznik pasażerów i ich orientacyjną masę / wagę  - celem dostosowania rozkładu jazdy i zapobiegania przeciążenia
Średnia masa pasażera : 84 kg
Średnia masa dziecka (2-12) : 34 kg
Średnia waga bagażu rejestrowanego : 17 kg
Alternatywna waga mężczyźni : 88 kg
Alternatywna waga kobiety : 70 kg
Jednak należy brać pod uwagę wszelki bagaż podreczny : torebki, zrywki, odzież, towary, reklamówki, plecaki itd.
Gdzie dane są spisywane dla danego przystanku
Masa całkowita pojazdu : 19.000 kg
Masa własna : 11.000 kg
Pasażerowie : 8.000 kg : 100 kg / pasażer = 80 max podróżnych na danym przystanku lub odległości międzyprzystankowej


Adnotacje motywy:
(1) - Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870), art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku (tj. Dz. U. 2020 poz.  2176) - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację/udostępnienie danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ), opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP, oraz udostępnienia w postaci danych : imienia i nazwiska, adresu, miejsca zamieszkania/sporządzenia, e-maila, sygnatury, loginu.
(2) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.

Uzupełnienie z dnia 5 listopada 2021 r.:

PISMO OBYWATELSKIE W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia transportu zbiorowego

&1.
Wprowadzenie zmiany w postaci :
1) Opłacie dodatkowej podlega też złamanie regulaminu porządkowego dotyczącego zachowania się pasażerów, obsługi biletowej, obsługi pojazdu
2) Zmiany w art. 121 kodeksu wykroczeń, w postaci iż każda jazda bez biletu jest wykroczeniem, a nie tylko 3 raz

&2.
Dodanie w regulaminie przewozowym :
1) pasażerowie przed wejściem do pojazdu winni zdjąć z siebie plecaki i torebki - celem zwiększenia przestrzeni pasażerskiej, prawidłowej wymianie pasażerów czy zapobiegania naruszenia cielesności cielesnej innych pasażerów
2) pasażerowie przed wejściem do pojazdu winni odczekać jeszcze 5'' przed wejściem do pojazdu celem umożliwienia wyjścia innym podróżnym jako prawidłowa wymiana pasażerów, powinni się odsunąć, nie pchać, nie wchodzić po bokach gdzie winni się odsunąć i umożliwić wyjście wychodzącym, a dopiero wejść do pojazdu
3) pasażerowie winni stać blisko siedzeń, trzymać się poręczy i uchwytów by w przestrzeni między-siedzeniowej przejście nie było zmniejszone, zwężone, zastawione celem prawidłowej wymianie pasażerów bez przepychanek czy wymuszonego słowa przepraszam, dziękuje
4) pasażerowie po zamknięciu drzwi, winni nacisnąć przystanek STOP jako zasygnalizowania przystanku na żądanie mimo iż przystanek nie jest na żądanie
5) kierujący pojazdem winien zatrzymać się na każdym przystanku i otworzyć choćby drzwi na 3 sekundy celem odnotowania w systemie odpowiedniej liczby pasażerów w systemie zliczenia potoków pasażerskich
6) w zatłoczonym pojeździe, pasażerowie są zobowiązani do krótkotrwałego opuszczenia pojazdu celem prawidłowej wymianie potoku pasażerskiego
7) zabrania się opierania o drzwi, montaży uchwytów i podróży na przeciwko drzwi w przestrzeni pasażerskiej z wyjątkiem miejsca postojowego na wózki
8) zabrania się bezpośrednio oraz pośrednio stania przed drzwiami w przestrzeni pasażerskiej - celem zapobiegania osłabionej widoczności, zaburzonej pracy skrzydeł drzwi, ewentualnego wypadnięcia czy przewiania z wyjątkiem miejsca przeznaczonego na wózki
9) zabrania się siedzenia dzieci w szczególności noworodków od strony otwartego okna co może spowodować wypadnięcie bagażu podręcznego ale także dziecka
10) zabrania się opierania o ramy okna, ościeżnice okna, parapet okna
11) po środku przestrzeni pasażerskiej winien być biletomat, a kasowniki i czytniki przy każdych drzwiach
12) wymiana potoków pasażerskich winna odbywać się wszystkimi drzwiami bez podziału na wchodzący i wychodzący w lokalnym transporcie zbiorowym w postaci wejścia tylko pierwszymk drzwiami, wyjścia pozostałymi
13) sklep lub inny punkt sprzedaży zajmujący się sprzedażą biletów, winien posiadać wszystkie typy biletów (jednorazowych i czasowych), bagażowych
14) dodanie biletu miesięcznego papierowego (fiskalnego) lub kartonikowego do biletu elektronicznego (karty) jako alternatywa zapobiegnięcia grzywny za brak zarejestrowania, braku posiadania karty lub obowiązek posiadania karty i papierowej części biletu
15) określenie czy pasażer winien zakupić kolejny bilet czasowy jeśli minął okres przejazdu ale wsiadł w okresie ważnego biletu ale są zatory drogowe
16) określenie czy pasażer może kupić bilet normalny składający się z innych biletów na łączną kwotę biletu normalnego
17) zabrania się przebywania innych osób choćby pracowników w przestrzeni kierującego pojazdem
"W czasie jazdy rozmowa wzbroniona z uwagi na szczególną ostrożność"
18) Bilet normalny wydawany osobom do ulgi bezpłatnej, wydawany jest bezpłatnie na okaziciela lub imienny - po stwierdzeniu tożsamości lub jest inny bilet bezpłatny w innej formie
19) pojazd winien dopiero ruszyć gdy wszyscy pasażerowie usiądą
20) sprzedaż biletów w trakcie jazdy zabroniona
21) w zimę kurs obsługiwany jest przez 2 kursy gdzie wszyscy pasażerowie winni być w pozycji siedzącej gdzie zakazana jest podróż w pozycji stojącej
22) każdy pasażer ma prawo do wykupu biletu online
23) kierujący pojazdem ma możliwość nie tylko sprzedaży biletów jednorazowych i czasowych ale także doładowania biletów miesięcznych

&3.
Pasażer podlega opłacie np. który nie posiadał biletu
a) za zatrzymanie środka transportu
b) za brak ważnego dokumentu
c) grzywnie lub/i mandatowi : 65 kw, 121 kw
d) odszkodowania za utracone korzyści i zadośćuczynienie z tytułu obawy o wytoczenie powództwa przez innych pasażerów
¤ Wariant A
20 przystanków, bilet 2 zł min., 100 miejsc w pojeździe
● 20 x 2 x 100 = 4.000 zł
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
¤ Wariant B
● 20 przystanków x 100 miejsc x 4 zł max dla linii = 8.000
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
¤ Wariant C   1 km (4 przystanki)
● 4 x 100 miejsc x 3 zł = 1.200 zł    (1-4 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 3,40 = 1.360 zł   (4-8 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 3,80 = 1.520 zł   (9-12 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 4,00 = 1.600 zł   (13-16 przystanek)
● 4 x 100 miejsc x 5,00 = 2.000 zł   (17-20 przystanek)
● 20 x 100 x 20 zł stawka wynagrodzenia = do 40.000 zł na poczet odszkodowań innych podróżnych za utracone korzyści
- z należnymi odsetkami i zwrotem kosztów postępowania

&4.
Pasażer poza &3. otrzymuje - grzywnę w celu przymuszenia zgodnie z Ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w celu zachowania zgodnego z określonymi przepisami : prawa przewozowego, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, aktach wykonawczych organizatora w szczególności złamania regulaminu i taryfy biletowej
Przykład :
● za złamanie regulaminu : ........................ 500 zł
● za jazdę bez biletu : ................................. 1.000 zł
☆ za jazdę 2x bez biletu w ciągu godziny ..... 3.000 zł
☆ za jazdę 2x bez biletu w ciągu doby/mca.. 1.500 zł

&5.
W przypadku gdy na przystanku oczekującym jest duży popyt na podaż kursu - kierujący pojazdem zawiadamia o tym dyżurnego ruchu i organizatora celem :
a) postawienia dodatkowego pojazdu
b) postawienia rezerwowego pojazdu w sytuacji nieawaryjnej technicznej
c) podmianę pojazdu na np 12 metrowy, 18 metrowy
d) uruchomienie dodatkowych kursów bisowych szczytowych na rozkładzie lub poza rozkładem w szczególności :
¤ realizowanych dodatkowo co 2' do 60' lub
np: 🚐15:00
Bis: 🚐15:05 🚐15:10 🚐15:15
¤ obsługiwanych przez więcej niż jeden pojazd lub
np: 🚐15:00  
Bis: 🚐🚐15:00
Bis: 🚐🚐🚐15:00
Bis: 🚐15:00  
¤ realizowanych dodatkowo co 2' do 60' obsługiwanych przez więcej niż jeden pojazd danym taborem lub tożsamym taborem lub naprzemiennie lub naprzemiennie daną klasa taboru np : maxi, mega, maxi :
np: 🚐15:00  
Bis: 🚐🚐15:00 🚐🚐15:05 🚐🚐15:10 🚐🚐🚐15:15
Bis: 🚐🚐15:00 🚐 15:05 🚐🚐15:10 🚐🚐🚐15:30
Bis: 🚐15:00  🚐15:05  🚐15:10  🚐🚐15:15
Bis: 🚐15:00  🚐15:05  🚐🚐15:10  🚐15:15

&6.
Każdy pojazd wyposażony jest w licznik pasażerów i ich orientacyjną masę / wagę  - celem dostosowania rozkładu jazdy i zapobiegania przeciążenia
Średnia masa pasażera : 84 kg
Średnia masa dziecka (2-12) : 34 kg
Średnia waga bagażu rejestrowanego : 17 kg
Alternatywna waga mężczyźni : 88 kg
Alternatywna waga kobiety : 70 kg
Jednak należy brać pod uwagę wszelki bagaż podreczny : torebki, zrywki, odzież, towary, reklamówki, plecaki itd.
Gdzie dane są spisywane dla danego przystanku
Masa całkowita pojazdu : 19.000 kg
Masa własna : 11.000 kg
Pasażerowie : 8.000 kg : 100 kg / pasażer = 80 max podróżnych na danym przystanku lub odległości międzyprzystankowej


Adnotacje motywy:
(1) - Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870), art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku (tj. Dz. U. 2020 poz.  2176) - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację/udostępnienie danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ), opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP, oraz udostępnienia w postaci danych : imienia i nazwiska, adresu, miejsca zamieszkania/sporządzenia, e-maila, sygnatury, loginu.
(2) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.

Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji.

Treść odpowiedzi na petycję w załączeniu poniżej.

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-02-01

Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska

2022-02-01

Edycja artykułu - Agnieszka Migalska

2022-01-14

Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Olsztyn
ul. Plac Piłsudskiego 10
42-256 Olsztyn
tel. (34) 3285076
fax. (34) 3285057
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.