Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Petycja - transport lokalny

Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - transport lokalny

Podtytuł: z dnia 6 grudnia 2021 r.

Treść petycji:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ  W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : transportu lokalnego

§.1
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej organizatora oraz przystankach komunikacyjnych komunikatu zawierającego informacje wyjątkach kursowania np.
01.05 - rozkład niedzielny
02.05 - rozkład sobotni

§.2
Likwidację z rozkładów jazdy "U" użyteczności publicznej organizowanych przez organizatora (gminnego, powiatowego, wojewódzkiego, międzygminnego, międzypowiatowego, międzywojewódzkiego itd) oznaczeń symbolu "S" kursującego w dni nauki szkolnej z uwagi na :
1) w zależności od województw ferie różnią się
2) każda szkoła może mieć inne wyznaczone wolne dni od zajęć dydaktycznych na podstawie Zarządzenia Dyrektora Szkoły

§.3
W umowach przewozowych, przetargach, zaproszeniach ofertowych w świadczeniach usług przewozowych jeśli braku jest :
a) porozumienia międzygminnego lub innego typu
b) związku międzygminnego lub innego typu
c) zakładu budżetowego
d) zakładu budżetowego który świadczy usługę w ramach umowy z organizatorem i jako przewoźnik komercyjny na podstawie zezwolenia.

Ustalenie czy operator będący przewoźnikiem / przedsiębiorcą ma działać w zakresie powiązania danej linii z danymi ośrodkami np. miejskimi w trybie :
a) hybrydowym bezpośrednim gdzie :
- na danej linii komunikacyjnej wykonuje usługę w ramach umowy oraz
- na danej linii komunikacyjnej na terenie organizatora świadczy usługę komercyjną od danego przystanku (węzła) lub na całej linii na skutek zezwolenia
b) hybrydowym pośrednim gdzie :
- na danej linii komunikacyjneh wykonuje usługę w ramach umowy (rozkładu) komunikacji "U" przewozów regularnych użyteczności publicznej - publicznego transportu zbiorowego gdzie organizatorem jest (gmina, powiat, województwo itd) lub regularnych specjalnych
- wydłuża linie od granicy administracyjnej organizatora jako przedsiębiorca / przewoźnik w ramach zezwolenia na zasadach przewozu "R" lub "RS" jako przewoźnik handlowy / komercyjny

Moim zdaniem jeśli przewoźnik pobierałby opłatę na całej długości linii a w zgłoszeniu (zezwoleniu) jest od granicy administracyjnej to winien pobierać opłatę od przystanku z granicy administracyjnej a nie od tego na którym rzeczywiście wszedł na obszarze organizatora.

Przykład :
Według zezwolenia obejmują przystanki (3) gdzie działa jako operator na przystankach (4) oraz przewoźnik (3) gdzie doszło niby do przesiadki podróżnego

Umowa                                                     Zezwolenie
Organizator / Operator         Gr.             Przewoźnik
🚏(...)🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)      ||       🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)
⬆️                                                                        ⬇️
Wsiada pasażer                                                Wysiada

To opłata winna być pobierana od granicy czyli
Organizator / Operator         Gr.             Przewoźnik
🚏(...)🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)      ||       🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)                                                                             ⬆️       ⬇️
Jakby doszło do przesiadki z linii podmiejskiej, komercyjnej na ostatnim przystanku przy granicy administracyjnej lub na danym przystanku węzłowym.


Według zezwolenia przewoźnik jest zarazem operatorem na całej długości linii gdzie w zezwoleniu znajdują się wszystkie przystanki poza obszarem administracyjnym oraz w obszarze administracyjnym organizatora to tutaj winny być pobrane opłaty na kursach podanych w zezwoleniu.

Umowa / Zezwolenie                             Zezwolenie
Przewoźnik
Organizator / Operator         Gr.             Przewoźnik
🚏(...)🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)      ||       🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)
⬆️                                                                        ⬇️
Wsiada pasażer                                                Wysiada

Ponieważ zarówno organizator nie może wykraczać poza obszar jak i zarówno przewoźnik zgodnie z zezwoleniem. Jest to po prostu autonomia oraz suwerenność.

§.4
Dokonanie kontroli zezwoleń i rozkładów jazdy czy w zezwoleniu czy na danym przystanku nie znajduje się błąd np w nazwie przystanku czy nazwie miejscowości położenia przystanku.

§.5
Podanie w zezwoleniach nie tylko nazwy przystanku ale także jego położenia tzw. lokalizacji (numer posesji, układ współrzędny, nazwa ulicy, działka geodezyjna, numer przystanku pod względem chronologicznym i alfabetycznym w uchwale)


Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.
(2) - Nie wyrażam zgody na podstawie ustawy o petycjach i ustawie o dostępie do informacji publicznej na publikację danych osobowych oraz umieszczenie danych w projektowanej uchwale, uzasadnieniu, uchwale organu stanowiącego, protokołach komisji oraz udostępnieniu danych m.in na sesjach z posiedzeń komisji, sesjach organu stanowiącego itd. w związku z rozpatrywaną petycją.

Uzupełnienie z dnia 6 grudnia 2021 r.:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ  W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : transportu lokalnego

§.1
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej organizatora oraz przystankach komunikacyjnych komunikatu zawierającego informacje wyjątkach kursowania np.
01.05 - rozkład niedzielny
02.05 - rozkład sobotni

§.2
Likwidację z rozkładów jazdy "U" użyteczności publicznej organizowanych przez organizatora (gminnego, powiatowego, wojewódzkiego, międzygminnego, międzypowiatowego, międzywojewódzkiego itd) oznaczeń symbolu "S" kursującego w dni nauki szkolnej z uwagi na :
1) w zależności od województw ferie różnią się
2) każda szkoła może mieć inne wyznaczone wolne dni od zajęć dydaktycznych na podstawie Zarządzenia Dyrektora Szkoły

§.3
W umowach przewozowych, przetargach, zaproszeniach ofertowych w świadczeniach usług przewozowych jeśli braku jest :
a) porozumienia międzygminnego lub innego typu
b) związku międzygminnego lub innego typu
c) zakładu budżetowego
d) zakładu budżetowego który świadczy usługę w ramach umowy z organizatorem i jako przewoźnik komercyjny na podstawie zezwolenia.

Ustalenie czy operator będący przewoźnikiem / przedsiębiorcą ma działać w zakresie powiązania danej linii z danymi ośrodkami np. miejskimi w trybie :
a) hybrydowym bezpośrednim gdzie :
- na danej linii komunikacyjnej wykonuje usługę w ramach umowy oraz
- na danej linii komunikacyjnej na terenie organizatora świadczy usługę komercyjną od danego przystanku (węzła) lub na całej linii na skutek zezwolenia lub porozumienia (umowy) z innym organizatorem
b) hybrydowym pośrednim gdzie :
- na danej linii komunikacyjneh wykonuje usługę w ramach umowy (rozkładu) komunikacji "U" przewozów regularnych użyteczności publicznej - publicznego transportu zbiorowego gdzie organizatorem jest (gmina, powiat, województwo itd) lub regularnych specjalnych
- wydłuża linie od granicy administracyjnej organizatora jako przedsiębiorca / przewoźnik w ramach zezwolenia na zasadach przewozu "R" lub "RS" jako przewoźnik handlowy / komercyjny lub porozumienia (umowy) z innym organizatorem

Moim zdaniem jeśli przewoźnik pobierałby opłatę na całej długości linii a w zgłoszeniu (zezwoleniu) jest od granicy administracyjnej to winien pobierać opłatę od przystanku z granicy administracyjnej a nie od tego na którym rzeczywiście wszedł na obszarze organizatora.

Przykład :
Według zezwolenia obejmują przystanki (3) gdzie działa jako operator na przystankach (4) oraz przewoźnik (3) gdzie doszło niby do przesiadki podróżnego

Umowa                                                     Zezwolenie
Organizator / Operator         Gr.             Przewoźnik
🚏(...)🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)      ||       🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)
⬆️                                                                        ⬇️
Wsiada pasażer                                                Wysiada

To opłata winna być pobierana od granicy czyli
Organizator / Operator         Gr.             Przewoźnik
🚏(...)🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)      ||       🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)                                                                             ⬆️       ⬇️
Jakby doszło do przesiadki z linii podmiejskiej, komercyjnej na ostatnim przystanku przy granicy administracyjnej lub na danym przystanku węzłowym.


Według zezwolenia przewoźnik jest zarazem operatorem na całej długości linii gdzie w zezwoleniu znajdują się wszystkie przystanki poza obszarem administracyjnym oraz w obszarze administracyjnym organizatora to tutaj winny być pobrane opłaty na kursach podanych w zezwoleniu.

Umowa / Zezwolenie                             Zezwolenie
Przewoźnik
Organizator / Operator         Gr.             Przewoźnik
🚏(...)🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)      ||       🚏(...) 🚏(...) 🚏(...)
⬆️                                                                        ⬇️
Wsiada pasażer                                                Wysiada

Ponieważ zarówno organizator nie może wykraczać poza obszar jak i zarówno przewoźnik zgodnie z zezwoleniem. Jest to po prostu autonomia oraz suwerenność.

§.4
Dokonanie kontroli zezwoleń i rozkładów jazdy czy w zezwoleniu czy na danym przystanku nie znajduje się błąd np w nazwie przystanku czy nazwie miejscowości położenia przystanku.

§.5
Podanie w zezwoleniach nie tylko nazwy przystanku ale także jego położenia tzw. lokalizacji (numer posesji, układ współrzędny, nazwa ulicy, działka geodezyjna, numer przystanku pod względem chronologicznym i alfabetycznym w uchwale)


Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.
(2) - Nie wyrażam zgody na podstawie ustawy o petycjach i ustawie o dostępie do informacji publicznej na publikację danych osobowych oraz umieszczenie danych w projektowanej uchwale, uzasadnieniu, uchwale organu stanowiącego, protokołach komisji oraz udostępnieniu danych m.in na sesjach z posiedzeń komisji, sesjach organu stanowiącego itd. w związku z rozpatrywaną petycją.

Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji.

Treść odpowiedzi na petycję w załączeniu poniżej.

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-03-21

Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska

2022-03-21

Edycja artykułu - Agnieszka Migalska

2022-01-21

Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Olsztyn
ul. Plac Piłsudskiego 10
42-256 Olsztyn
tel. (34) 3285076
fax. (34) 3285057
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.