Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Petycja - usprawnienie procesu legislacyjnego na poziomie lokalnym i regionalnym

Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - usprawnienie procesu legislacyjnego na poziomie lokalnym i regionalnym

Podtytuł: z dnia 10 grudnia 2021 r.

Treść petycji:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ  W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia procesu legislacyjnego na poziomie lokalnym i regionalnym

1) Przy każdym projekcie uchwały znajduje się formatka do zgłaszania uwag anonimowo lub imiennie w formie uwag w procesie legislacyjnym aktu prawa miejscowego samorządu gdzie uwagi można by zgłaszać do czasu posiedzenia komisji i ostatecznie do posiedzenia całej Rady lub Sejmiku.

Z tego co wiem takie rozwiązanie jest w przypadku zgłaszania uwag do projektu ustaw, rozporządzeń - dlatego uważam za zasadne wprowadzenie niniejszego rozwiązania celem zwiększenia aktywności obywatelskiej.

Formatka zawierała by dane :
1) odbiorca (organ wykonawczy, organ stanowiący, komisja)
2) uwagi
3) proponowane zmiany (przed zmianą / przed uchwaleniem / przed opiniowaniem po zmianie / po uchwaleniu / po opiniowaniu)
4) dane kontaktowe lub anonimowo
5) załączniki

2) Przy każdej Uchwale aktu prawa miejscowego, Ustawie znajduje się formatka która zawiera uwagi i wnioski do niniejszego aktu prawnego w postaci formularza kontaktowego petycji o zmianę przepisu (brzmienia) w niniejszym akcie prawnym.

Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.
(2) - Nie wyrażam zgody na podstawie ustawy o petycjach i ustawie o dostępie do informacji publicznej na publikację danych osobowych oraz umieszczenie danych w projektowanej uchwale, uzasadnieniu, uchwale organu stanowiącego, protokołach komisji oraz udostępnieniu danych m.in na sesjach z posiedzeń komisji, sesjach organu stanowiącego itd. w związku z rozpatrywaną petycją.

Uzupełnienie z dnia 10 grudnia 2021 r.:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ  W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia procesu legislacyjnego na poziomie lokalnym i regionalnym

1) Przy każdym projekcie uchwały znajduje się formatka do zgłaszania uwag anonimowo lub imiennie w formie uwag w procesie legislacyjnym aktu prawa miejscowego samorządu gdzie uwagi można by zgłaszać do czasu posiedzenia komisji i ostatecznie do posiedzenia całej Rady lub Sejmiku.

Z tego co wiem takie rozwiązanie jest w przypadku zgłaszania uwag do projektu ustaw, rozporządzeń - dlatego uważam za zasadne wprowadzenie niniejszego rozwiązania celem zwiększenia aktywności obywatelskiej.

Gdzie konsultacją nie jest tylko opiniowanie przez dane podmioty, organizacje ale ma prawo też każdy obywatel.

Formatka zawierała by dane :
1) odbiorca (organ wykonawczy, organ stanowiący, komisja)
2) uwagi
3) proponowane zmiany (przed zmianą / przed uchwaleniem / przed opiniowaniem po zmianie / po uchwaleniu / po opiniowaniu)
4) dane kontaktowe lub anonimowo
5) załączniki

2) Przy każdej Uchwale aktu prawa miejscowego, Ustawie znajduje się formatka która zawiera uwagi i wnioski do niniejszego aktu prawnego w postaci formularza kontaktowego petycji o zmianę przepisu (brzmienia) w niniejszym akcie prawnym.


Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.
(2) - Nie wyrażam zgody na podstawie ustawy o petycjach i ustawie o dostępie do informacji publicznej na publikację danych osobowych oraz umieszczenie danych w projektowanej uchwale, uzasadnieniu, uchwale organu stanowiącego, protokołach komisji oraz udostępnieniu danych m.in na sesjach z posiedzeń komisji, sesjach organu stanowiącego itd. w związku z rozpatrywaną petycją.

Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji.

Treść odpowiedzi na petycję w załączeniu poniżej.

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-03-21

Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska

2022-03-21

Edycja artykułu - Agnieszka Migalska

2022-01-24

Edycja artykułu - Agnieszka Migalska

2022-01-21

Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Olsztyn
ul. Plac Piłsudskiego 10
42-256 Olsztyn
tel. (34) 3285076
fax. (34) 3285057
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.