Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Petycja - usprawnienie informacji dla pasażerów itd.

Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - usprawnienie informacji dla pasażerów itd.

Podtytuł: z dnia 27 grudnia 2021 r.

Treść petycji:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ  W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia informacji dla pasażerów itd.

§.1
Propozycja systemu informacji przystankowej zapowiedzi głosowych w środkach przewozów regularnych o charakterze użyteczności publicznej

1. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
2. Następny przystanek (...)
3. Kolejny przystanek (...)
4. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
5. Przystanek (...)
6. Następny przystanek (...)
7. Kolejny przystanek (...)
8. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
9. Przystanek (...)
10. Następny przystanek (...)
11. Kolejny przystanek (...) koniec kursu
12. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
13. Przystanek (...)
14. Następny przystanek (...) koniec kursu
15. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
16. Przystanek (...) koniec trasy, prosimy o opuszczenie pojazdu
17. (Nazwa operatora i lub organizatora) dziękujemy za wspólną podróż, życzymy miłego dnia

Propozycja nr 2
1. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
2. Następny przystanek (...)
3. Kolejny przystanek (...)
4. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
5. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
6. Następny przystanek (...)
7. Kolejny przystanek (...)
8. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
9. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
10. Następny przystanek (...)
11. Kolejny przystanek (...) koniec kursu
12. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
13. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
14. Następny przystanek (...) koniec kursu
15. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
16. Przystanek (...) koniec trasy, prosimy o opuszczenie pojazdu
17. (Nazwa operatora i lub organizatora) dziękujemy za wspólną podróż, życzymy miłego dnia

Propozycja nr 3 na dni świąteczne
1. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
2. Następny przystanek (...)
3. Kolejny przystanek (...)
4. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
5. Przystanek (...)
6. Następny przystanek (...)
7. Kolejny przystanek (...)
8. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
9. Przystanek (...)
10. Następny przystanek (...)
11. Kolejny przystanek (...) koniec kursu
12. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
13. Przystanek (...)
14. Następny przystanek (...) koniec kursu
15. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
16. Przystanek (...) koniec trasy, prosimy o opuszczenie pojazdu
17. Nazwa operatora i lub organizatora) dziękujemy za wspólną podróż, życzymy miłego dnia oraz Wesołych Świąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku

Propozycja nr 4
1. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
2. Następny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
3. Kolejny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
4. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
5. Przystanek (...)
6. Następny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
7. Kolejny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
8. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
9. Przystanek (...)
10. Następny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
11. Kolejny przystanek (...) koniec kursu
12. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
13. Przystanek (...)
14. Następny przystanek (...) koniec kursu
15. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
16. Przystanek (...) koniec trasy, prosimy o opuszczenie pojazdu
17. (Nazwa operatora i lub organizatora) dziękujemy za wspólną podróż, życzymy miłego dnia

W większości zapowiedzi jest tylko przystanek bieżący i przystanek następny zarówno głosowy jak i tekstowy, dlatego przekładam propozycje urozmaicenia.

Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.
(2) - Nie wyrażam zgody na podstawie ustawy o petycjach i ustawie o dostępie do informacji publicznej na publikację danych osobowych oraz umieszczenie danych w projektowanej uchwale, uzasadnieniu, uchwale organu stanowiącego, protokołach komisji oraz udostępnieniu danych m.in na sesjach z posiedzeń komisji, sesjach organu stanowiącego itd. w związku z rozpatrywaną petycją.

Uzupełnienie z dnia 29 grudnia 2021 r.:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ  W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia informacji dla pasażerów itd.

§.1
Propozycja systemu informacji przystankowej zapowiedzi głosowych w środkach przewozów regularnych o charakterze użyteczności publicznej

1. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
2. Następny przystanek (...)
3. Kolejny przystanek (...)
4. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
5. Przystanek (...)
6. Następny przystanek (...)
7. Kolejny przystanek (...)
8. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
9. Przystanek (...)
10. Następny przystanek (...)
11. Kolejny przystanek (...) koniec kursu
12. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
13. Przystanek (...)
14. Następny przystanek (...) koniec kursu
15. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
16. Przystanek (...) koniec trasy, prosimy o opuszczenie pojazdu
17. (Nazwa operatora i lub organizatora) dziękujemy za wspólną podróż, życzymy miłego dnia

Propozycja nr 2
1. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
2. Następny przystanek (...)
3. Kolejny przystanek (...)
4. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
5. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
6. Następny przystanek (...)
7. Kolejny przystanek (...)
8. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
9. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
10. Następny przystanek (...)
11. Kolejny przystanek (...) koniec kursu
12. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
13. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
14. Następny przystanek (...) koniec kursu
15. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
16. Przystanek (...) koniec trasy, prosimy o opuszczenie pojazdu
17. (Nazwa operatora i lub organizatora) dziękujemy za wspólną podróż, życzymy miłego dnia

Propozycja nr 3 na dni świąteczne
1. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
2. Następny przystanek (...)
3. Kolejny przystanek (...)
4. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
5. Przystanek (...)
6. Następny przystanek (...)
7. Kolejny przystanek (...)
8. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
9. Przystanek (...)
10. Następny przystanek (...)
11. Kolejny przystanek (...) koniec kursu
12. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
13. Przystanek (...)
14. Następny przystanek (...) koniec kursu
15. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
16. Przystanek (...) koniec trasy, prosimy o opuszczenie pojazdu
17. Nazwa operatora i lub organizatora) dziękujemy za wspólną podróż, życzymy miłego dnia oraz Wesołych Świąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku

Propozycja nr 4
1. Przystanek (...) linia numer (...) kierunek (...)
2. Następny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
3. Kolejny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
4. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
5. Przystanek (...)
6. Następny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
7. Kolejny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
8. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
9. Przystanek (...)
10. Następny przystanek (...) możliwa przesiadka na linie (...)
11. Kolejny przystanek (...) koniec kursu
12. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
13. Przystanek (...)
14. Następny przystanek (...) koniec kursu
15. Podróżuj bezpiecznie trzymaj się poręczy, załóż maseczke, uważaj na kieszonkowców, skasuj bilet
16. Przystanek (...) koniec trasy, prosimy o opuszczenie pojazdu
17. (Nazwa operatora i lub organizatora) dziękujemy za wspólną podróż, życzymy miłego dnia

W większości zapowiedzi jest tylko przystanek bieżący i przystanek następny zarówno głosowy jak i tekstowy, dlatego przekładam propozycje urozmaicenia.

Do wszystkich propozycji :
1) komunikat o opóźnieniu spowodowany przerwą ustawową, wypadkiem
2) komunikat o ustąpieniu miejsca ciężarnym, niepełnosprawnym
3) komunikat o zmianie strefy administracyjnej / biletowej
4) dodatkowa zapowiedź głosowa i na wyświetlaczu w języku angielskim po języku polskim
5) dodatkowe dźwięki przy zapowiedzi przystanku bieżącego i następnego np :
a) odgłos przyrody : zoo, park, las, pomniki przyrody
b) odgłos syreny z remizy : jednostka straży pożarnej
c) odgłos syreny : pogotowia techniczne, policja
d) śmiech dzieci : przedszkole, żłobek
e) dzwonek szkolny : różnego typu szkoły
f) pikanie kardiomonitora (pracy serca, linii życia) : ośrodki zdrowia, szpitale
g) odgłos dzwonów : kościoły, katedry, kaplice, cmentarze
h) odgłos sygnału baczność : przejazdy kolejowe, dworce, stacje, przystanki kolejowe

Poza tym wprowadzenie procedury iż w przypadku nieczytelnego skasowania przez kasownik by pasażer osobiście mógł napisać takie dane na bilecie m.in numer boczny, nr linii, date i godzine lub braku odpowiedzialności za skasowanie w innym kasowniku jeśli dane na kasowniku były nieczytelne i nie zostały sprawdzone przed kursem. Oraz w przypadku nieczytelnego skasowania prośba kierującego o przybicie datownika lub oznaczenie na tablicy wyświetlacza na tablicach zewnętrznych powiedzmy gwiazdki oznaczającego dla kontroli biletowej by nie dokonywać kontroli w tym pojeździe z uwagi na awarie. A np. wykrzyknika jako informacja SOS dla służb alarmowych o zdarzeniu wymagającym interwencji.

Wprowadzenie dodatkowo procedury iż pasażer dopiero zostaje ukarany gdy odmówi zakupu biletu przy kontrolerze lub konduktorze biletowym.
Czyli :
- następny przystanek
- przypominamy o obowiązku skasowania biletu itd.
- blokada kasowników proszę przygotować bilety do kontroli
- kontrola pasażera (brak biletu)
- odmowa zakupu biletu
- nałożenie kary

Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.
(2) - Nie wyrażam zgody na podstawie ustawy o petycjach i ustawie o dostępie do informacji publicznej na publikację danych osobowych oraz umieszczenie danych w projektowanej uchwale, uzasadnieniu, uchwale organu stanowiącego, protokołach komisji oraz udostępnieniu danych m.in na sesjach z posiedzeń komisji, sesjach organu stanowiącego itd. w związku z rozpatrywaną petycją.

Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji.

Treść odpowiedzi na petycję w załączeniu poniżej.

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-03-21

Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska

2022-03-21

Edycja artykułu - Agnieszka Migalska

2022-01-24

Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Olsztyn
ul. Plac Piłsudskiego 10
42-256 Olsztyn
tel. (34) 3285076
fax. (34) 3285057
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.