Artykuł pochodzi ze strony: www.olsztyn.bip.jur.pl
Adres artykułu: www.olsztyn.bip.jur.pl/artykuly/6590
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Remont dróg gminnych na terenie Gminy Olsztyn
1.1.6 Remonty dróg gminnych na terenie Gminy Olsztyn
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
https://www.olsztyn.bip.jur.pl/ , https://miniportal.uzp.gov.pl/
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
1. Przedmiotem zamówienia jest: Remont dróg gminnych na terenie Gminy Olsztyn
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
2.1. Przymiłowice, Podgrabie zakres prac remontowych:
Wymiana warstw bitumicznych. Odtworzenie poboczy z kruszywa. Regulacja istniejących wjazdów na posesję.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 197,00mb Szerokość: 5,00m
Powierzchnia jezdni: 985,00m2
Konstrukcja po remoncie:
- warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC 16W na bazie asfaltu D50/70 – gr. 3cm
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S na bazie asfaltu D50/70 – gr. 4cm
Pobocza obustronne z kruszywa grubości 10cm: 0,75m
Malowanie linii krawędziowej P-7c – 197 x 0,06 x 2 = 24,00m2
Spadek poprzeczny: dwustronny („daszek”) – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
2.2. Zrębice ul. Sosnowa zakres prac remontowych:
Wyrównanie istniejącej warstwy kruszywa. Wykonanie warstwy jezdnej z kruszywa łamanego zagęszczonego mechanicznie.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 123,00mb, Szerokość: 4,00m, Powierzchnia 492,00m2
Spadek poprzeczny: dwustronny („daszek”) – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
Odcinek dodatkowy zakres prac remontowych
Wymiana podbudowy z kruszywa oraz warstwy jezdnej z kruszywa.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 30,00mb Szerokość: 5,00m Powierzchnia 150,00m2
Spadek poprzeczny: dwustronny („daszek”) – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
2.4. Zrębice ul. Kuźmińskiego zakres prac remontowych:
Wymiana istniejącej podbudowy z kruszywa. Wybranie humusu i ziemi aby wpasować remontowaną drogę gminną w centralną część pasa drogowego. Karczowanie krzewów.
Ułożenie warstwy jezdnej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 140,00mb Szerokość: 4,00m Powierzchnia 560,00m2
Spadek poprzeczny: dwustronny („daszek”) – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
2.5. Zrębice ul. Leśna zakres prac remontowych:
Miejscowa wymiana warstwy ścieralnej poprzez wykonanie „łat” prostokątnych, prostopadłych do krawędzi jezdni, szerokości 2,00m, zmiennej długości. Miejscowe zalanie spękań nawierzchni masą bitumiczną uszczelniającą. Odtworzenie malowania poziomego.
Liczba prac remontowych:
Długość łączna „łat” z nowej warstwy ścieralnej: 105,00mb
Szerokość „łat”: 2,00m
Powierzchnia łączna wymienianej warstwy ścieralnej: 210,00m2
Długość łączna szczelin do zalania masą uszczelniającą bitumiczną: 132,00mb
Odtworzenie malowania poziomego – linia krawędziowa przerywana, wąska, P-7c –
malowanie grubowarstwowe o powierzchni łącznej 105m x 0,06 = 6,30m2
2.6. Zrębice, ul. Granitowa (od ulicy Rędzinowej), zakres prac remontowych:
Wymiana podbudowy z kruszywa oraz warstwy jezdnej z kruszywa.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 150,00mb Szerokość: 3,50m Powierzchnia 525,00m2
Spadek poprzeczny: dwustronny („daszek”) – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
2.7. Zrębice ul. Granitowa (od ulicy Polnej) zakres prac remontowych:
Wymiana podbudowy z kruszywa oraz warstwy jezdnej z kruszywa.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 200,00mb Szerokość: 3,50m Powierzchnia 700,00m2
Spadek poprzeczny: dwustronny („daszek”) – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
2.8. Zrębice ul. Polna zakres prac remontowych:
Wymiana podbudowy z kruszywa oraz warstwy jezdnej z kruszywa.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 90,00mb Szerokość: 4,00m Powierzchnia 360,00m2
Spadek poprzeczny: dwustronny („daszek”) – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
2.9. Zrębice ul. Polna (działka nr 95) zakres prac remontowych:
Wymiana podbudowy z kruszywa oraz warstwy jezdnej z kruszywa.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 240,00mb Szerokość średnia: 3,00m Powierzchnia 720,00m2
Spadek poprzeczny: jednostronny – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
2.10. Bukowno ul. Widokowa zakres prac remontowych:
Wymiana warstw bitumicznych. Odtworzenie poboczy z kruszywa. Regulacja istniejących wjazdów na posesję.
Parametry drogi po remoncie:
Długość: 910,00mb Szerokość: 4,50m
Powierzchnia jezdni wraz z tarczą skrzyżowania i poszerzeniami przy wjazdach: 4195,00m2
Konstrukcja po remoncie:
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W na bazie asfaltu D50/70 – gr. 4cm
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S na bazie asfaltu D50/70 – gr. 4cm
Pobocza obustronne z kruszywa grubości 10cm: 0,50m
Malowanie linii krawędziowej P-7c – 910 x 0,06 x 2 = 110,00m2
Spadek poprzeczny: dwustronny („daszek”) – 2%
Spadek podłużny: dopasowany do stanu istniejącego
2.11. Olsztyn, ul. Napoleona /Polna zakres prac remontowych:
Odtworzenie oznakowania poziomego.
Wymiana istniejącego progu zwalniającego U-25b – 5mb
Wymiana włazu kanałowego żeliwno-betonowego wraz z kołnierzem na właz kanałowy" kratowy"
Zestawienie oznakowania poziomego (malowanie grubowarstwowe)
Przejścia dla pieszych P-10: 72,00m2
P-14: 7,50m2
P-4: 19,20m2
P-25: 2,50m2
P-7: 10,00m2
2.12. Olsztyn – Przystanki Autobusowe zakres prac:
Oznakowanie pionowe i poziome nowych miejsc przystankowych. Wybrukowanie peron przystankowych obramowanych krawężnikiem i obrzeżem.
Parametry oznakowania:
Według projektów organizacji ruchu i wykazu oznakowania.
Parametry peronów przystankowych:
Nawierzchnia z kostki betonowej czerwonej gr. 8cm, na podsypce cementowo– piaskowej oraz podbudowie z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm gr. 15cm.
Obramowanie od strony jezdni krawężnikiem wysokim 15x30cm, posadowionym na świeżym niestężonym betonie C12/15, który stworzy ławę betonową z oporem. Perony należy zakończyć z obu stron krawężnikiem „skosowym”. Od strony poboczy i zieleńcy perony obramowane obrzeżem 8x30cm posadowionym na świeżym niestężonym betonie C12/15, który stworzy ławę betonową z oporem. Krawężnik światło 10cm nad jezdnie. Obrzeże „na zero” z kostką betonową.
4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Dokumentacja techniczna, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Stała Organizacja Ruchu, Przedmiar Robót, stanowiące załącznik nr 1 do SWZ jako zbiór Dokumentacja, oraz Wzór umowy – załącznik nr 11 do SWZ. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o postępowaniu i jest dostępna na stronie prowadzonego postępowania.
5. Równoważność. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy p.z.p. w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy p.z.p., a takim określeniom nie towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
Art. 109 ust. 1 pkt 4
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) wykonali w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli:
- jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu drogi z nawierzchni z kruszywa łamanego o powierzchni co najmniej 1000 m2
- jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu drogi z nawierzchni bitumicznej o powierzchni co najmniej 4000 m2
Uwagi:
- Zamawiający dopuszcza spełnienie warunków opisanych powyżej w ramach jednego lub kilku zadań inwestycyjnych
- Wykonawca może się posługiwać doświadczeniem uzyskanym w ramach realizacji zamówienia przez konsorcjum, którego był członkiem, wyłącznie w zakresie faktycznie przez niego wykonanym.
- Warunek ten ma być spełniony:
- samodzielnie przez wykonawcę , lub
- przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie, i który zrealizuje te roboty budowlane , lub
- w przypadku wykonawców wspólnych – samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.
O uzyskanie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy dysponujący następującymi osobami zdolnymi do realizacji zamówienia:
- jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wraz z aktualnym zaświadczeniem właściwego oddziału Izby Inżynierów
Uwaga: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 poz. 1333 z późn. zm.) jak również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów oraz równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 220)
nie dotyczy
2. Dokumenty, które wykonawca musi złożyć wraz z ofertą:
2.1. Wypełniony i podpisany formularz oferty – którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ
2.2. Oświadczenia wstępne (art. 125 ust. 1 ustawy p.z.p.)
a. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ
b. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu. – którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ
c. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu)
d. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu)
2.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
a. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - wzór załącznik nr 7 do SWZ Dokument ma być złożony z ofertą tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu .
b. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
2.4. Pełnomocnictwa (jeśli dotyczy)
a. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem, uzasadnione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/ych się o udzielenie zamówienia publicznego.
b. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Pełnomocnictwo ma być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie
2.5. Dowód wniesienia wadium
1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 5000,00 ZŁ (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 );
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto PKO BP II Oddział w Częstochowie nr 05 1020 1664 0000 3902 0028 4620
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji Wykonawca przekazuje zamawiającemu wraz z ofertą przetargową oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt. 3 p.z.p. zostanie odrzucona
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
2.6. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:
a. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami, itp.)
b. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
c. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie /pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
d. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem)
e. Jeśli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
f. Wymagane oświadczenia wskazane w pkt. 2.2 lit. a i b SWZ powinny być złożone przez każdego wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
g. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które roboty budowlane, usługi, dostawy wykonują poszczególni wykonawcy – wzór oświadczenia załącznik nr 8 SWZ. Oświadczenie ma być podpisane przez każdego z wykonawców występujących wspólnie.
h. Dopuszcza się, aby warunki, o których mowa w Rozdziale VII niniejszej SWZ, w tym warunek dotyczący doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełniali łącznie.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz na warunkach opisanych we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ.
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy p.z.p. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert wariantowych
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień w trybie z wolnej ręki o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy p.z.p.
Zamawiający nie wymaga odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej.
Zamawiający nie wymaga sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia rozliczeń w walutach obcych
Wszelkie rozliczenia między wykonawcą a zamawiającym będą przeprowadzane wyłącznie w złotych polskich (PLN).
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z zastrzeżeniem art. 261 ustawy p.z.p.
Zamawiający nie nakłada obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez wykonawcę.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektrycznej
Zamawiający nie przewiduje ani wymogu ani możliwości złożenia ofert, w postaci katalogów elektronicznych.