Artykuł pochodzi ze strony: www.olsztyn.bip.jur.pl
Adres artykułu: www.olsztyn.bip.jur.pl/artykuly/6812
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Zagospodarowanie terenu u podnóża ruin zamku w Olsztynie wraz z budową drogi
1.1.11 Zagospodarowanie terenu u podnóża ruin zamku w Olsztynie wraz z budową drogi
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
https://miniportal.uzp.gov.pl
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
1. Przedmiotem zamówienia jest: Zagospodarowanie terenu u podnóża ruin zamku w Olsztynie wraz z budową drogi
2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
2.1.Budowa drogi dojazdowej od ul. Zamkowej
-jezdnia o szerokości 5,00 m z poszerzeniami na łukach do 7,4m
-nawierzchnia z kostki granitowej, ograniczona obustronnie krawężnikiem betonowym – światło 12 cm, od strony chodnika światło 4 cm
-chodnik jednostronny szer. 2,0m (plus 0,15m krawężnik)
-skrzyżowanie z ul. Zamkową w miejscu istniejącym.
2.2.Budowa parkingów
- jezdnia dojazdowa szer. 4,5m
-mjezdnia manewrowa bezpośrednio przy stanowiskach 5,0m
- nawierzchnia jezdni z kostki granitowej
- nawierzchnia stanowisk parkingowych (szer. 2,50m głęb. 5,0m): z kratki stabilizującej typu „plaster miodu” z wypełnieniem kruszywem granitowym
- utwardzone tereny wielofunkcyjne we wschodniej części opracowania ( na terenie 2 UK) o nawierzchni z kratki stabilizująca typu „plaster miodu” z wypełnieniem humusem z obsianiem trawą
- nawierzchnia stanowisk dla pojazdów osób niepełnosprawnych (szer. 3,60m, głęb. 5,0m) z kostki stabilizującej typu „plaser miodu” z wypełnieniem kruszywem w odcieniu niebieskim, a przy budynku UG z kostki betonowej pomalowanej na kolor niebieski z symbolem P-24
- po stronie północnej chodnik szer. 2,0m stanowiący dojście do Podzamcza, a w jego ciągu w 2 miejscach schody terenowe: 8 stopni wys. 15cm, szer. 35cm, z obustronną poręczą.
Długość projektowanego odcinka drogi dojazdowej i dróg manewrowych wynosi ok. 320m.
2.3.Wykonanie muru gabinowy parametry:
- pręty ze stali galwanizowanej grubości 4 mm
- oczko szer. 5 cm wys. 10 cm
- pokrywa dolna i górna montowana na spirale ze stali galwanizowanej
- dodatkowe wzmocnienie kosza max. co 1,0 m
- kosz muru wypełnić kruszywem dolomitowym granulacji od 6 do 12 cm
- wewnętrzna ściana pomiędzy murem a gruntem zabezpieczona geowłókniną nietkaną, igłowaną, szer. min. 2,60 m (na zakładzie 0,50 m)
- mur ułożyć na podbudowie z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm, po wcześniejszym wyrównaniu i stabilizacji gruntu rodzimego
- stabilizacja muru oporowego poprzez montaż rury stalowej d 60 mm co max. 1,0 m, zagłębionej w gruncie poprzez wbicie na głębokość min. 0,80 m.
2.4. Wykonanie muru żelbetowy: Przy istniejącym ogrodzeniu zlokalizowanym po stronie południowej należy wykonać mur oporowy z typowych elementów żelbetowych typu ,,L" wysokości 1,0 m: długość muru 14 m. Mur ułożyć na podbudowie z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm, po wcześniejszym wyrównaniu i stabilizacji gruntu rodzimego
2.5. Wykonanie odwodnienia: Wody opadowe z drogi dojazdowej oraz z parkingu północnego odprowadzane będą powierzchniowo poprzez wpusty uliczne z podłączeniem przykanalikami do projektowanego kanału deszczowego Ø200, który włączony będzie do istniejącej studni rewizyjnej przed skrzyżowaniem z ul. Zamkową.
Podstawowe wielkości:
- długość kanału deszczowego z PCW: średnica Ø200mm x 5,9mm-183 m
- łączna długość przy kanalików PCW Ø160mm- 49 m+ 22 m (od parkingu policji)
- studzienki rewizyjne żelbetowe Ø1,00 m - 8 szt.
- projektowane wpusty - 9 szt.
2.6. System kontroli ilości pojazdów na parkingu z pętlami indukcyjnymi i zasilaniem
2.7. Platforma wjazdowo-wyjazdowa - automatyczny terminal systemu parkingowego z kontrolą szlabanów, terminalem opłat z czytnikiem kart
2.8. Automatyczny słupek wjazdowo-wyjazdowy z zasilaniem oraz 2 słupki nieruchome blokujące wjazd, sterowanie i sygnalizacja świetlna LED.
2.9. Budowa oświetlenia drogowego w zakresie:
- budowa szafki sterowniczej oświetlenia SSO
- wykonanie zasilania szafki sterowniczej SSO z istniejącej rozdzielni oświetlenia zamku
- montaż latarni oświetleniowych z oprawami LED
- montaż przewodów kabelkowych YKY2x2,5mm2;750V w rurce karbowanej o średnicy 22mm w latarniach;
Ponadto wzdłuż chodnika i na terenie łąki kwietnej zastosowano oświetlenie w postaci lamp solarnych ustawionych na słupie wysokości 3,0 m posadowionych na cokole betonowym. Kolor lampy i słupa czarny
2.10. Wykonanie ogrodzenia dł. 22,00m z przęseł panelowych ustawionych na słupkach stalowych osadzonych w betonowych cokołach o następujących parametrach:
- szerokość - 248 cm
- wysokość - 180 cm
- przęsła ustawione na słupkach stalowych osadzonych w gniazdach cokołu betonowego o szerokości 30 cm,
- słupek- profil zamknięty 50*70*2mm
- brama rozsuwana wys. 1,80 szer. 4,0m oraz furtka wys. 1.80m i szer. 1,50m
2.11. Rozbiórka istniejącej bramy, furtki, wjazdowej i ogrodzenia z cegły klinkierowej
2.12. Rozbiórka nawierzchni przy skrzyżowaniu z ul. Zamkową i krawężnika,
2.13. Elementy małej architektury : ławki na gabionie, kosze na śmieci donice gabionowe , stojak na rowery
2.14. Wykonanie wycinki kolidujących drzew i krzewów oraz nasadzeń zieleni zgodnie z projektem
3. Przedmiot zamówienia prowadzony będzie pod nadzorem archeologicznym. Nadzór archeologiczny zapewni Zamawiający.
4. Wykonanie oznakowania zgodnie ze stałą organizacją ruchu –
Zagospodarowanie terenu u podnóża ruin zamku w Olsztynie wraz z budową drogi. Oznakowanie musi być wykonane zgodnie z zał. 1-4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r., w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.220 poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 z późn. zm.)
6. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Dokumentacja projektowa, Stała organizacja ruchu, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiar Robót, stanowiące załącznik nr 1 do SWZ jako zbiór Dokumentacja, oraz Wzór umowy – załącznik nr 11 do SWZ. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o postępowaniu i jest dostępna na stronie prowadzonego postępowania.
7. Równoważność. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy p.z.p. w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy p.z.p., a takim określeniom nie towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
8. Zgodnie z art. 101 ust. 5 p.z.p. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy p.z.p., że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
9. Gwarancja: Wykonawca udzieli na wykonane roboty budowlane i zamontowane urządzenia co najmniej 36 miesięcy gwarancji i rękojmi, natomiast na materiały – zgodnie z gwarancją ich producenta, liczonej w obydwu przypadkach począwszy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego bez usterek i wad. Maksymalny termin gwarancji i rękojmi – 60 miesięcy.
10. Wszystkie roboty budowlane związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z Polskimi Normami, Europejskim Norami, przepisami Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz ze sztuką budowlaną.
11. Zadanie jest dofinansowane ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID - 19 dla jednostek samorządu terytorialnego - Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
inne.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp
2) spełniają warunki udziału postępowaniu wynikające z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) wykonali w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli:
- jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu drogi/ nawierzchni z kostki granitowej o powierzchni co najmniej 1000 m2
Uwagi:
- Wykonawca może się posługiwać doświadczeniem uzyskanym w ramach realizacji zamówienia przez konsorcjum, którego był członkiem, wyłącznie w zakresie faktycznie przez niego wykonanym.
- Warunek ten ma być spełniony:
- samodzielnie przez wykonawcę , lub
- przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie, i który zrealizuje te roboty budowlane
O uzyskanie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy dysponujący następującymi osobami zdolnymi do realizacji zamówienia:
- jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wraz z aktualnym zaświadczeniem właściwego oddziału Izby Inżynierów
- jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającego
uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wraz z aktualnym zaświadczeniem właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa,
Uwaga:
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 poz. 1333 z późn. zm.) jak również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów oraz równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 220)
2. Dokumenty, które wykonawca musi złożyć wraz z ofertą:
2.1. Wypełniony i podpisany formularz oferty – którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ
2.2. Oświadczenia wstępne (art. 125 ust. 1 ustawy p.z.p.)
a. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ
b. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu. – którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ
c. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu)
d. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu)
2.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
a. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - wzór załącznik nr 7 do SWZ Dokument ma być złożony z ofertą tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu .
b. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
2.4. Pełnomocnictwa (jeśli dotyczy)
a. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem, uzasadnione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/ych się o udzielenie zamówienia publicznego.
b. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Pełnomocnictwo ma być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie
2.5. Dowód wniesienia wadium
1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 10 000,00 ZŁ (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 );
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto PKO BP II Oddział w Częstochowie nr 05 1020 1664 0000 3902 0028 4620
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji Wykonawca przekazuje zamawiającemu wraz z ofertą przetargową oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt. 3 p.z.p. zostanie odrzucona
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
2.6. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:
a.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami, itp.)
b. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
c. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie /pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
d. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem)
e. Jeśli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
f. Wymagane oświadczenia wskazane w pkt. 2.2 lit. a i b SWZ powinny być złożone przez każdego wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
g. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które roboty budowlane, usługi, dostawy wykonują poszczególni wykonawcy – wzór oświadczenia załącznik nr 8 SWZ. Oświadczenie ma być podpisane przez każdego z wykonawców występujących wspólnie.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz na warunkach opisanych we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ.
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy