Artykuł pochodzi ze strony: www.olsztyn.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.olsztyn.bip.jur.pl/artykuly/7036

Petycja - usprawnienie procesu legislacyjnego na poziomie lokalnym i regionalnym

Podtytuł: z dnia 10 grudnia 2021 r.

Treść petycji:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ  W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia procesu legislacyjnego na poziomie lokalnym i regionalnym

1) Przy każdym projekcie uchwały znajduje się formatka do zgłaszania uwag anonimowo lub imiennie w formie uwag w procesie legislacyjnym aktu prawa miejscowego samorządu gdzie uwagi można by zgłaszać do czasu posiedzenia komisji i ostatecznie do posiedzenia całej Rady lub Sejmiku.

Z tego co wiem takie rozwiązanie jest w przypadku zgłaszania uwag do projektu ustaw, rozporządzeń - dlatego uważam za zasadne wprowadzenie niniejszego rozwiązania celem zwiększenia aktywności obywatelskiej.

Formatka zawierała by dane :
1) odbiorca (organ wykonawczy, organ stanowiący, komisja)
2) uwagi
3) proponowane zmiany (przed zmianą / przed uchwaleniem / przed opiniowaniem po zmianie / po uchwaleniu / po opiniowaniu)
4) dane kontaktowe lub anonimowo
5) załączniki

2) Przy każdej Uchwale aktu prawa miejscowego, Ustawie znajduje się formatka która zawiera uwagi i wnioski do niniejszego aktu prawnego w postaci formularza kontaktowego petycji o zmianę przepisu (brzmienia) w niniejszym akcie prawnym.

Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.
(2) - Nie wyrażam zgody na podstawie ustawy o petycjach i ustawie o dostępie do informacji publicznej na publikację danych osobowych oraz umieszczenie danych w projektowanej uchwale, uzasadnieniu, uchwale organu stanowiącego, protokołach komisji oraz udostępnieniu danych m.in na sesjach z posiedzeń komisji, sesjach organu stanowiącego itd. w związku z rozpatrywaną petycją.

Uzupełnienie z dnia 10 grudnia 2021 r.:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ  W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : usprawnienia procesu legislacyjnego na poziomie lokalnym i regionalnym

1) Przy każdym projekcie uchwały znajduje się formatka do zgłaszania uwag anonimowo lub imiennie w formie uwag w procesie legislacyjnym aktu prawa miejscowego samorządu gdzie uwagi można by zgłaszać do czasu posiedzenia komisji i ostatecznie do posiedzenia całej Rady lub Sejmiku.

Z tego co wiem takie rozwiązanie jest w przypadku zgłaszania uwag do projektu ustaw, rozporządzeń - dlatego uważam za zasadne wprowadzenie niniejszego rozwiązania celem zwiększenia aktywności obywatelskiej.

Gdzie konsultacją nie jest tylko opiniowanie przez dane podmioty, organizacje ale ma prawo też każdy obywatel.

Formatka zawierała by dane :
1) odbiorca (organ wykonawczy, organ stanowiący, komisja)
2) uwagi
3) proponowane zmiany (przed zmianą / przed uchwaleniem / przed opiniowaniem po zmianie / po uchwaleniu / po opiniowaniu)
4) dane kontaktowe lub anonimowo
5) załączniki

2) Przy każdej Uchwale aktu prawa miejscowego, Ustawie znajduje się formatka która zawiera uwagi i wnioski do niniejszego aktu prawnego w postaci formularza kontaktowego petycji o zmianę przepisu (brzmienia) w niniejszym akcie prawnym.


Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - proszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy.
(2) - Nie wyrażam zgody na podstawie ustawy o petycjach i ustawie o dostępie do informacji publicznej na publikację danych osobowych oraz umieszczenie danych w projektowanej uchwale, uzasadnieniu, uchwale organu stanowiącego, protokołach komisji oraz udostępnieniu danych m.in na sesjach z posiedzeń komisji, sesjach organu stanowiącego itd. w związku z rozpatrywaną petycją.

Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji.

Treść odpowiedzi na petycję w załączeniu poniżej.