Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
olsztyn.bip.jur.pl
Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - w sprawie inicjatywy ustawodawczej / uchwałodawczej
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie od czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach
z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w
której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z
dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / uchwałodawczej
●●
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające,
rozwijające hipotezę wstępu}
Art. 1
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "symbol+" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych, zasiłek pielęgnacyjny byłby zwiększony o liczbę symboli
niepełnosprawności danego orzeczenia jako dodatek o nazwie "symbol+"
Art. 2
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "orzeczenie+" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych jako dodatek do zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie liczby
wydanych orzeczeń o danym stopniu niepełnosprawności
Art. 3
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "orzeczenie++" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych jako dodatek do zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie liczby
wskazań danego orzeczenia np. odpowiedniego szkolenia, odpowiedniego
zatrudnienia, korzystania z pomocy itd.
●●●
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz
sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w
przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi
przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia
11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12,
art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej
(Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź
elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu
postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu
rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą
listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj.
Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15,
art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art.
225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji
publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora
publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na
odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan )
oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie
internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora
tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w
nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z
wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu
sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w
teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U.
2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art.
21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225
kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism.
Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro
publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6
ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE
Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY
NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
KOREKTA PETYCJI:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM
Część I
{wstęp, problem / przedmiot, spodziewanie od czytelnika}
Dzień dobry, będąca stroną inicjującą postępowanie w trybie Ustawy o petycjach
z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483) zwana dalej jako wnoszącą petycję, przekładam petycję w
której postuluje i domagam się wprowadzenia zgodnie z ustawą o petycjach z
dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art.54 w
związku z art. 63 w związku Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U.
1997 nr 78 poz. 483)
☆ w sprawie: inicjatywy ustawodawczej / uchwałodawczej
Część II
{Petycja rozwinięcie: stan faktyczny, stan prawny, argumenty popierające,
rozwijające hipotezę wstępu}
Poprzez wprowadzenie jednego z niżej wymienionych programów zawartych w
artykułach
Art. 1
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "symbol+" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych, zasiłek pielęgnacyjny byłby zwiększony o liczbę symboli
niepełnosprawności danego orzeczenia jako dodatek o nazwie "symbol+"
Art. 2
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "orzeczenie+" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych jako dodatek do zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie liczby
wydanych orzeczeń o danym stopniu niepełnosprawności
Art. 3
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "orzeczenie++" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych jako dodatek do zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie liczby
wskazań danego orzeczenia np. odpowiedniego szkolenia, odpowiedniego
zatrudnienia, korzystania z pomocy itd.
Art. 4
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "tydzień+" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych jako dodatek do zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie dodatku
w wysokości zasiłku pielęgnacyjnego wypłaconego co tydzień o częstotliwości co
miesiąc lub co 2 miesiące
Art. 5
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "kwartał+" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych jako dodatek do zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie dodatku
do zasiłku pielęgnacyjnego w wysokości zasiłku pielęgnacyjnego wypłaconego raz
na kwartał miesięczny (co 2 tygodnie) lub raz na kwartał roczny.
Art. 6
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "miesiąc+" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych jako dodatek do zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie dodatku
do zasiłku pielęgnacyjnego wypłaconego co miesiąc
Art. 7
Wprowadzenie programu rządowego lub samorządowego na podstawie art. 22b o
świadczeniach rodzinnych o nazwie "półrocze+" skierowany dla osób
niepełnosprawnych gdzie z funduszy własnych, funduszy państwa lub funduszy
państwa i własnych jako dodatek do zasiłku pielęgnacyjnego w zakresie dodatku
do zasiłku pielęgnacyjnego wypłaconego raz na 6 miesięcy.
Część III
{Zakończenie - podsumowanie argumentów i zostawienie czytelnika z myślą oraz
sugestią celem wykorzystania materiału w aktualnych pracach lub pracach w
przyszłości}
Stan prawny:
Zgodnie z art. 2 ustawy o petycjach, petycja może być składana między innymi
przez osobę fizyczną, w interesie publicznym w celu zmiany przepisów prawa.
Na podstawie w/w uważam że petycja jest w pełni uzasadniona.
● Adnotacje:
1.Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 5, art. 13 ust. 1 ustawy o petycjach z dnia
11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12,
art. 13, art. 14, art. 15, art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej
(Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225 kpa - proszę tylko i wyłącznie o odpowiedź
elektroniczna na mail nadawczy o którym mowa w art. 63 § 3b kodeksu
postępowania administracyjnego z uwagi na sposób wnoszenia pisma do organu
rozpatrującego, a ponadto z uwagi na stan epidemii. Pisma wysyłane drogą
listowną lub w inny sposób będą usuwane bez czytania.
2. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj.
Dz. U. 2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15,
art. 21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art.
225 kpa, RODO, a ponadto zgodnie z art. 5 ustawy o dostępie do informacji
publicznej oraz art. 6 ustawy o ponownym dostępie do informacji sektora
publicznego - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację danych osobowych na
odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan )
oraz opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie
internetowej BIP w postaci m.in : imienia i nazwiska jako identyfikatora
tożsamości, e-maila, adresu o którym mowa w prawie pocztowym, miejscowości w
nagłówku, sygnatury, podpisu oraz udostępnienie danych osobie trzeciej z
wyjątkiem tylko i wyłącznie osobie zatrudnionej - referentowi prowadzącemu
sprawę oraz wydziałowi referenta do wykorzystania treści petycji w
teraźniejszości lub przyszłości.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U.
2018 poz. 870) oraz art. 4, art. 5, art. 12, art. 13, art. 14, art. 15, art.
21 Kodeksu Dobrej Praktyki Administracyjnej (Dz.U.UE.C.2011.285.3), art. 225
kpa - wnoszę o przekazanie petycji zgodnie z właściwością.
4. Za ewentualne błędy oraz niewiedzę przepraszam oraz ilość składanych pism.
Niniejsze pismo nie jest z złośliwości, swawoli a intencją jest dobro
publiczne.
5. Na podstawie art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6
ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego "NIE REZYGNUJE
Z PRZYSŁUGUJĄCEGO MI PRAWA W ZWIĄZKU Z TYM PRZEPISEM RÓWNIEŻ NIE WYRAŻAM ZGODY
NA PUBLIKACJĘ I UDOSTĘPNIANIE DANYCH".
80
Razy
czytano
6912
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Urząd Gminy Olsztyn.
Data utworzenia: 2021-12-29.
Wprowadził do systemu: Agnieszka Migalska. Data wprowadzenia: 2021-12-29 11:34:48.
Zatwierdził do publikacji: Agnieszka Migalska. Data publikacji: 2021-12-29 11:34:48.
Dokumenty
Rejestr zmian
2022-01-10 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska |
2021-12-29 |
---|
Edycja artykułu - Agnieszka Migalska |
2021-12-29 |
---|
Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska |
Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.