Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Petycja - udoskonalenie transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy

Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - udoskonalenie transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy

Podtytuł: z dnia 25 listopada 2021 r.

Treść petycji:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : w sprawie udoskonalenia transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy

Za niniejsze uchybienia przykładowo odliczana jest kwota miesięczna od płatności lub stawka bazowa % za km danego uchybienia

Wzór :

Nazwa kary za uchybienie dla operatora     Kwota odliczana w złotych
1. Kurs realizowany taborem niedopasowanym do potoku     200
2. Kurs realizowany taborem zabrudzonym     200
3. Kurs realizowany taborem uszkodzonym      200
4. Zrealizowanie kursu przyśpieszonego     200
5. Realizacja kursu opóźnionego     50
6. Brak zrealizowania pełnego kursu     200
7. Zmiana kursu lub przebiegu trasy     200
8. Braku pojazdu na podmianę, zastępczego, rezerwowego     200
9. Brak poprawnego oznaczenia kursu     100
10. Brak poprawnego oznakowania pojazdu piktogramami      100
11. Brak informacji pasażerskiej w pojazdach      100
12. Brak informacji pasażerskiej na przystanku      100
13. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego przed kursem     100
14. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego po kursie     100
15. Niepoprawne otwieranie drzwi     50
16. Niepoprawne wchodzenie lub wychodzenie podróżnych     100
17. Niesprawny kasownik biletowy     100
18. Odmowa sprzedaży biletu     200
19. Sprzedaż biletu niezgodna z uprawnieniami podróżnego     50
20. Brak realizacji kursu pojazdem niskopodłogowym/wyjścio.     100
21. Brak realizacji kursu pojazdem EURO VI     100
22. Przebywanie osób nieuprawnionych w przestrzeni kierowcy     100
23. Przebywanie podróżnych w pojeździe podczas przerwy      100
24. Braku wpuszczenia pasażerów do pojazdu podczas przerwy w prowadzeniu pojazdu w przypadku złych warunków atmosferycznych      100
25. Nie włączenie przyklęku po zatrzymaniu pojazdu     100
26. Nie zatrzymanie się blisko krawędzi peronowej     100
27. Przekroczenie prędkości      1000
28. Przekroczenie czasu jazdy      1000
29. Prowadzenie pojazdu 0.01 - 0.20 alkoholu     1000
30. Prowadzenie pojazdu 0.21 - 0.50 alkoholu     2000
31. Prowadzenie pojazdu >0.50 alkoholu lub innego środka     5000
32. Przekroczenie czasu pracy      1000
33. Prowadzenie pojazdu z brakiem kultury osobistej      200
34. Gwałtowne hamowanie lub przyśpieszenie     500
35. Przejazd pojazdu na żółtym świetle     500
36. Przejazd pojazdu na czerwonym świetle     2000
37. Przejazd gdy zapory są w trakcie opuszczania lub podnosz.     2000
38. Brak opuszczenia rampy dla niepełnosprawnego     500
39. Brak dbania o porządek przez kierującego pojazdem     500
40. Wyłączenie głosowego systemu informacji pasażerskiej     100
41. Wyłączenie graficznego systemu informacji pasażerskiej     100
42. Braku powiadomienia organizatora o zmianie trasy     1000
43. Braku powiadomienia podróżnych o zmianie trasy na stronie internetowej operatora, facebook operatora     200
44. Braku powiadomienia organizatora o opóźnieniu w ruchu drogowym     1000
45. Braku powiadomienia podróżnych o opóźnieniu na stronie internetowej operatora, facebook operatora      500
46. Niedopełnienie warunków przesiadki     500
47. Brak przekazania informacji o położeniu pojazdów, dokumentacji, kart drogowych, protokołów skarg i wniosków     100
48. Brak przekazaniu organizatorowi informacji o sprzedanych biletach jednorazowych, czasowych, miesięcznych; opłat bagażowych; opłat manipulacyjnych i dodatkowych     100
49. Brak powiadomienia organizatora transportu drogowego o zdarzeniu drogowym, awarii, zatorze drogowym, przymusowym postoju w związku z interwencją służb alarmowych     200
50. Nierzetelna, nieczytelna lub sfałszowana dokumentacja     1000
51. Niewłaściwa temperatura w pojeździe      200
52. Palenie tytoniu przez kierującego w pojeździe     1000
53. Rozmowa przez kierującego telefonem lub z inną osobą     1000
54. Brak prawidłowego zaświadczenia, ubezpieczenia     500
55. Jazda z otwartymi drzwiami     500
56. Jazda z niesprawnymi lub uszkodzonymi drzwiami     1000
57. Brak reakcji kierującego na skupisko pasażerów uniemożliwiające wejście lub wyjście      100
58. Brak reakcji kierującego na niewłaściwe zachowanie podróżnych     100
59. Brak reakcji kierującego na zastawianie korytarza powodujące lub mogące utrudnić wymianę pasażerów     100
60. Brak reakcji kierującego w sprawie włożenia lub wyjęcia bagażu      100
61. Niepoprawne zatrzymanie pojazdu w obrzeżach przystanku     100
62. Brak przekazania informacji organizatorowi o zmianie rozkładów jazdy lub objeździe     1000
63. Brak przekazania informacji organizatorowi o zniszczonym mieniu przystankowym, osobach leżących lub długo siedzących na przystankach     100
64. Brak reakcji kierującego na gromadzenie się podróżnych przy drzwiach lub danej części przestrzeni pasażerskiej     100
65. Obsługa kursu bez pojazdu wyposażonego w bramki zliczania potoków pasażerskich      100
66. Obsługa kursu realizowana taborem bez biletomatu      100
67. Obsługa kursu realizowana taborem bez kasowników i czytników przy każdych drzwiach w przestrzeni pasażerskiej     100
68. Obsługa kursu realizowana taborem bez klimatyzacji lub monitoringu     100
69. Brak ważności gaśnicy w pojeździe, brak gaśnicy lub apteczki     100
70. Odjazd z przystanku, gdy wszyscy pasażerowie nie zajęli miejsca, nie skasowali biletu, nie złapali się uchwytów lub poręczy     100
71. Nie zatrzymanie się na przystanku mimo przycisku "stop" lub "drzwi na żądanie"      500
72. Nie zatrzymanie się na przystanku celem umożliwienia wstania osobom siedzącym, gdy pojazd zatrzymał się na przystanku celem opuszczenia pojazdu     100
73. Za jazda przed czasem :      
1) od 1 do 2'     300
2) od 3 do 4'     500
3) >4'     2000
74. Za jazde opóźnioną powyżej tolerancji spóźnienia 3'     
1) od 4' do 5'      150
2) od 6' do 8'      300
3) od 9' do 10'     500
4) >10'     1000
75. Kurs taborem wyeksploatowanym     1000
76. Umożliwienie gapowiczom podróży     50
77. Brak odpowiednich komunikatów głosowych     100


Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy

Uzupełnienie petycji z dnia 25 listopada 2021 r.:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : w sprawie udoskonalenia transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy

Za niniejsze uchybienia przykładowo odliczana jest kwota miesięczna od płatności lub stawka bazowa % za km danego uchybienia

Wzór :

Nazwa kary za uchybienie dla operatora     Kwota odliczana w złotych
1. Kurs realizowany taborem niedopasowanym do potoku     200
2. Kurs realizowany taborem zabrudzonym     200
3. Kurs realizowany taborem uszkodzonym      200
4. Zrealizowanie kursu przyśpieszonego     200
5. Realizacja kursu opóźnionego     50
6. Brak zrealizowania pełnego kursu     200
7. Zmiana kursu lub przebiegu trasy     200
8. Braku pojazdu na podmianę, zastępczego, rezerwowego     200
9. Brak poprawnego oznaczenia kursu     100
10. Brak poprawnego oznakowania pojazdu piktogramami      100
11. Brak informacji pasażerskiej w pojazdach      100
12. Brak informacji pasażerskiej na przystanku      100
13. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego przed kursem     100
14. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego po kursie     100
15. Niepoprawne otwieranie drzwi     50
16. Niepoprawne wchodzenie lub wychodzenie podróżnych     100
17. Niesprawny kasownik biletowy     100
18. Odmowa sprzedaży biletu     200
19. Sprzedaż biletu niezgodna z uprawnieniami podróżnego     50
20. Brak realizacji kursu pojazdem niskopodłogowym/wyjścio.     100
21. Brak realizacji kursu pojazdem EURO VI     100
22. Przebywanie osób nieuprawnionych w przestrzeni kierowcy     100
23. Przebywanie podróżnych w pojeździe podczas przerwy      100
24. Braku wpuszczenia pasażerów do pojazdu podczas przerwy w prowadzeniu pojazdu w przypadku złych warunków atmosferycznych      100
25. Nie włączenie przyklęku po zatrzymaniu pojazdu     100
26. Nie zatrzymanie się blisko krawędzi peronowej     100
27. Przekroczenie prędkości      1000
28. Przekroczenie czasu jazdy      1000
29. Prowadzenie pojazdu 0.01 - 0.20 alkoholu     1000
30. Prowadzenie pojazdu 0.21 - 0.50 alkoholu     2000
31. Prowadzenie pojazdu >0.50 alkoholu lub innego środka     5000
32. Przekroczenie czasu pracy      1000
33. Prowadzenie pojazdu z brakiem kultury osobistej      200
34. Gwałtowne hamowanie lub przyśpieszenie     500
35. Przejazd pojazdu na żółtym świetle     500
36. Przejazd pojazdu na czerwonym świetle     2000
37. Przejazd gdy zapory są w trakcie opuszczania lub podnosz.     2000
38. Brak opuszczenia rampy dla niepełnosprawnego     500
39. Brak dbania o porządek przez kierującego pojazdem     500
40. Wyłączenie głosowego systemu informacji pasażerskiej     100
41. Wyłączenie graficznego systemu informacji pasażerskiej     100
42. Braku powiadomienia organizatora o zmianie trasy     1000
43. Braku powiadomienia podróżnych o zmianie trasy na stronie internetowej operatora, facebook operatora     200
44. Braku powiadomienia organizatora o opóźnieniu w ruchu drogowym     1000
45. Braku powiadomienia podróżnych o opóźnieniu na stronie internetowej operatora, facebook operatora      500
46. Niedopełnienie warunków przesiadki     500
47. Brak przekazania informacji o położeniu pojazdów, dokumentacji, kart drogowych, protokołów skarg i wniosków     100
48. Brak przekazaniu organizatorowi informacji o sprzedanych biletach jednorazowych, czasowych, miesięcznych; opłat bagażowych; opłat manipulacyjnych i dodatkowych     100
49. Brak powiadomienia organizatora transportu drogowego o zdarzeniu drogowym, awarii, zatorze drogowym, przymusowym postoju w związku z interwencją służb alarmowych     200
50. Nierzetelna, nieczytelna lub sfałszowana dokumentacja     1000
51. Niewłaściwa temperatura w pojeździe      200
52. Palenie tytoniu przez kierującego w pojeździe     1000
53. Rozmowa przez kierującego telefonem lub z inną osobą     1000
54. Brak prawidłowego zaświadczenia, ubezpieczenia     500
55. Jazda z otwartymi drzwiami     500
56. Jazda z niesprawnymi lub uszkodzonymi drzwiami     1000
57. Brak reakcji kierującego na skupisko pasażerów uniemożliwiające wejście lub wyjście      100
58. Brak reakcji kierującego na niewłaściwe zachowanie podróżnych     100
59. Brak reakcji kierującego na zastawianie korytarza powodujące lub mogące utrudnić wymianę pasażerów     100
60. Brak reakcji kierującego w sprawie włożenia lub wyjęcia bagażu      100
61. Niepoprawne zatrzymanie pojazdu w obrzeżach przystanku     100
62. Brak przekazania informacji organizatorowi o zmianie rozkładów jazdy lub objeździe     1000
63. Brak przekazania informacji organizatorowi o zniszczonym mieniu przystankowym, osobach leżących lub długo siedzących na przystankach     100
64. Brak reakcji kierującego na gromadzenie się podróżnych przy drzwiach lub danej części przestrzeni pasażerskiej     100
65. Obsługa kursu bez pojazdu wyposażonego w bramki zliczania potoków pasażerskich      100
66. Obsługa kursu realizowana taborem bez biletomatu      100
67. Obsługa kursu realizowana taborem bez kasowników i czytników przy każdych drzwiach w przestrzeni pasażerskiej     100
68. Obsługa kursu realizowana taborem bez klimatyzacji lub monitoringu     100
69. Brak ważności gaśnicy w pojeździe, brak gaśnicy lub apteczki     100
70. Odjazd z przystanku, gdy wszyscy pasażerowie nie zajęli miejsca, nie skasowali biletu, nie złapali się uchwytów lub poręczy     100
71. Nie zatrzymanie się na przystanku mimo przycisku "stop" lub "drzwi na żądanie"      500
72. Nie zatrzymanie się na przystanku celem umożliwienia wstania osobom siedzącym, gdy pojazd zatrzymał się na przystanku celem opuszczenia pojazdu     100
73. Za jazda przed czasem :      
1) od 1 do 2'     300
2) od 3 do 4'     500
3) >4'     2000
74. Za jazde opóźnioną powyżej tolerancji spóźnienia 3'     
1) od 4' do 5'      150
2) od 6' do 8'      300
3) od 9' do 10'     500
4) >10'     1000
75. Kurs taborem wyeksploatowanym     1000
76. Umożliwienie gapowiczom podróży     50
77. Brak odpowiednich komunikatów głosowych     100
Itd.

Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy

Uzupełnienie z dnia 25 listopada 2021 r.:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : w sprawie udoskonalenia transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy

Za niniejsze uchybienia przykładowo odliczana jest kwota miesięczna od płatności lub stawka bazowa % za km danego uchybienia

Wzór :

Nazwa kary za uchybienie dla operatora     Kwota odliczana w złotych
1. Kurs realizowany taborem niedopasowanym do potoku     200
2. Kurs realizowany taborem zabrudzonym     200
3. Kurs realizowany taborem uszkodzonym      200
4. Zrealizowanie kursu przyśpieszonego     200
5. Realizacja kursu opóźnionego     50
6. Brak zrealizowania pełnego kursu     200
7. Zmiana kursu lub przebiegu trasy     200
8. Braku pojazdu na podmianę, zastępczego, rezerwowego     200
9. Brak poprawnego oznaczenia kursu     100
10. Brak poprawnego oznakowania pojazdu piktogramami      100
11. Brak informacji pasażerskiej w pojazdach      100
12. Brak informacji pasażerskiej na przystanku      100
13. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego przed kursem     100
14. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego po kursie     100
15. Niepoprawne otwieranie drzwi     50
16. Niepoprawne wchodzenie lub wychodzenie podróżnych     100
17. Niesprawny kasownik biletowy     100
18. Odmowa sprzedaży biletu     200
19. Sprzedaż biletu niezgodna z uprawnieniami podróżnego     50
20. Brak realizacji kursu pojazdem niskopodłogowym/wyjścio.     100
21. Brak realizacji kursu pojazdem EURO VI     100
22. Przebywanie osób nieuprawnionych w przestrzeni kierowcy     100
23. Przebywanie podróżnych w pojeździe podczas przerwy      100
24. Braku wpuszczenia pasażerów do pojazdu podczas przerwy w prowadzeniu pojazdu w przypadku złych warunków atmosferycznych      100
25. Nie włączenie przyklęku po zatrzymaniu pojazdu     100
26. Nie zatrzymanie się blisko krawędzi peronowej     100
27. Przekroczenie prędkości      1000
28. Przekroczenie czasu jazdy      1000
29. Prowadzenie pojazdu 0.01 - 0.20 alkoholu     1000
30. Prowadzenie pojazdu 0.21 - 0.50 alkoholu     2000
31. Prowadzenie pojazdu >0.50 alkoholu lub innego środka     5000
32. Przekroczenie czasu pracy      1000
33. Prowadzenie pojazdu z brakiem kultury osobistej      200
34. Gwałtowne hamowanie lub przyśpieszenie     500
35. Przejazd pojazdu na żółtym świetle     500
36. Przejazd pojazdu na czerwonym świetle     2000
37. Przejazd gdy zapory są w trakcie opuszczania lub podnosz.     2000
38. Brak opuszczenia rampy dla niepełnosprawnego     500
39. Brak dbania o porządek przez kierującego pojazdem     500
40. Wyłączenie głosowego systemu informacji pasażerskiej     100
41. Wyłączenie graficznego systemu informacji pasażerskiej     100
42. Braku powiadomienia organizatora o zmianie trasy     1000
43. Braku powiadomienia podróżnych o zmianie trasy na stronie internetowej operatora, facebook operatora     200
44. Braku powiadomienia organizatora o opóźnieniu w ruchu drogowym     1000
45. Braku powiadomienia podróżnych o opóźnieniu na stronie internetowej operatora, facebook operatora      500
46. Niedopełnienie warunków przesiadki     500
47. Brak przekazania informacji o położeniu pojazdów, dokumentacji, kart drogowych, protokołów skarg i wniosków     100
48. Brak przekazaniu organizatorowi informacji o sprzedanych biletach jednorazowych, czasowych, miesięcznych; opłat bagażowych; opłat manipulacyjnych i dodatkowych     100
49. Brak powiadomienia organizatora transportu drogowego o zdarzeniu drogowym, awarii, zatorze drogowym, przymusowym postoju w związku z interwencją służb alarmowych     200
50. Nierzetelna, nieczytelna lub sfałszowana dokumentacja     1000
51. Niewłaściwa temperatura w pojeździe      200
52. Palenie tytoniu przez kierującego w pojeździe     1000
53. Rozmowa przez kierującego telefonem lub z inną osobą     1000
54. Brak prawidłowego zaświadczenia, ubezpieczenia     500
55. Jazda z otwartymi drzwiami     500
56. Jazda z niesprawnymi lub uszkodzonymi drzwiami     1000
57. Brak reakcji kierującego na skupisko pasażerów uniemożliwiające wejście lub wyjście      100
58. Brak reakcji kierującego na niewłaściwe zachowanie podróżnych     100
59. Brak reakcji kierującego na zastawianie korytarza powodujące lub mogące utrudnić wymianę pasażerów     100
60. Brak reakcji kierującego w sprawie włożenia lub wyjęcia bagażu      100
61. Niepoprawne zatrzymanie pojazdu w obrzeżach przystanku     100
62. Brak przekazania informacji organizatorowi o zmianie rozkładów jazdy lub objeździe     1000
63. Brak przekazania informacji organizatorowi o zniszczonym mieniu przystankowym, osobach leżących lub długo siedzących na przystankach     100
64. Brak reakcji kierującego na gromadzenie się podróżnych przy drzwiach lub danej części przestrzeni pasażerskiej     100
65. Obsługa kursu bez pojazdu wyposażonego w bramki zliczania potoków pasażerskich      100
66. Obsługa kursu realizowana taborem bez biletomatu      100
67. Obsługa kursu realizowana taborem bez kasowników i czytników przy każdych drzwiach w przestrzeni pasażerskiej     100
68. Obsługa kursu realizowana taborem bez klimatyzacji lub monitoringu     100
69. Brak ważności gaśnicy w pojeździe, brak gaśnicy lub apteczki     100
70. Odjazd z przystanku, gdy wszyscy pasażerowie nie zajęli miejsca, nie skasowali biletu, nie złapali się uchwytów lub poręczy     100
71. Nie zatrzymanie się na przystanku mimo przycisku "stop" lub "drzwi na żądanie"      500
72. Nie zatrzymanie się na przystanku celem umożliwienia wstania osobom siedzącym, gdy pojazd zatrzymał się na przystanku celem opuszczenia pojazdu     100
73. Za jazda przed czasem :      
1) od 1 do 2'     300
2) od 3 do 4'     500
3) >4'     2000
74. Za jazde opóźnioną powyżej tolerancji spóźnienia 3'     
1) od 4' do 5'      150
2) od 6' do 8'      300
3) od 9' do 10'     500
4) >10'     1000
75. Kurs taborem wyeksploatowanym     1000
76. Umożliwienie gapowiczom podróży     50
77. Brak odpowiednich komunikatów głosowych        
78. Brak zatrzymania na przystanku mimo oczekiwania podróżnych lub żądania zatrzymania lub brak oczekiwania na podróżnego, który dochodzi do pojazdu lub dobiega do przystanku
79. Za inne zachowania niebezpieczne
    100
300

500
Itd.

Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy

Uzupełnienie z dnia 25 listopada 2021 r.:

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : w sprawie udoskonalenia transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy

Za niniejsze uchybienia przykładowo odliczana jest kwota miesięczna od płatności lub stawka bazowa % za km danego uchybienia

Wzór :

Nazwa kary za uchybienie dla operatora, przewoźnika     Kwota odliczana w złotych
1. Kurs realizowany taborem niedopasowanym do potoku     200
2. Kurs realizowany taborem zabrudzonym     200
3. Kurs realizowany taborem uszkodzonym      200
4. Zrealizowanie kursu przyśpieszonego     200
5. Realizacja kursu opóźnionego     50
6. Brak zrealizowania pełnego kursu     200
7. Zmiana kursu lub przebiegu trasy     200
8. Braku pojazdu na podmianę, zastępczego, rezerwowego     200
9. Brak poprawnego oznaczenia kursu     100
10. Brak poprawnego oznakowania pojazdu piktogramami      100
11. Brak informacji pasażerskiej w pojazdach      100
12. Brak informacji pasażerskiej na przystanku      100
13. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego przed kursem     100
14. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego po kursie     100
15. Niepoprawne otwieranie drzwi     50
16. Niepoprawne wchodzenie lub wychodzenie podróżnych     100
17. Niesprawny kasownik biletowy     100
18. Odmowa sprzedaży biletu     200
19. Sprzedaż biletu niezgodna z uprawnieniami podróżnego     50
20. Brak realizacji kursu pojazdem niskopodłogowym/wyjścio.     100
21. Brak realizacji kursu pojazdem EURO VI     100
22. Przebywanie osób nieuprawnionych w przestrzeni kierowcy     100
23. Przebywanie podróżnych w pojeździe podczas przerwy      100
24. Braku wpuszczenia pasażerów do pojazdu podczas przerwy w prowadzeniu pojazdu w przypadku złych warunków atmosferycznych      100
25. Nie włączenie przyklęku po zatrzymaniu pojazdu     100
26. Nie zatrzymanie się blisko krawędzi peronowej     100
27. Przekroczenie prędkości      1000
28. Przekroczenie czasu jazdy      1000
29. Prowadzenie pojazdu 0.01 - 0.20 alkoholu     1000
30. Prowadzenie pojazdu 0.21 - 0.50 alkoholu     2000
31. Prowadzenie pojazdu >0.50 alkoholu lub innego środka     5000
32. Przekroczenie czasu pracy      1000
33. Prowadzenie pojazdu z brakiem kultury osobistej      200
34. Gwałtowne hamowanie lub przyśpieszenie     500
35. Przejazd pojazdu na żółtym świetle     500
36. Przejazd pojazdu na czerwonym świetle     2000
37. Przejazd gdy zapory są w trakcie opuszczania lub podnosz.     2000
38. Brak opuszczenia rampy dla niepełnosprawnego     500
39. Brak dbania o porządek przez kierującego pojazdem     500
40. Wyłączenie głosowego systemu informacji pasażerskiej     100
41. Wyłączenie graficznego systemu informacji pasażerskiej     100
42. Braku powiadomienia organizatora o zmianie trasy     1000
43. Braku powiadomienia podróżnych o zmianie trasy na stronie internetowej operatora, facebook operatora     200
44. Braku powiadomienia organizatora o opóźnieniu w ruchu drogowym     1000
45. Braku powiadomienia podróżnych o opóźnieniu na stronie internetowej operatora, facebook operatora      500
46. Niedopełnienie warunków przesiadki     500
47. Brak przekazania informacji o położeniu pojazdów, dokumentacji, kart drogowych, protokołów skarg i wniosków     100
48. Brak przekazaniu organizatorowi informacji o sprzedanych biletach jednorazowych, czasowych, miesięcznych; opłat bagażowych; opłat manipulacyjnych i dodatkowych     100
49. Brak powiadomienia organizatora transportu drogowego o zdarzeniu drogowym, awarii, zatorze drogowym, przymusowym postoju w związku z interwencją służb alarmowych     200
50. Nierzetelna, nieczytelna lub sfałszowana dokumentacja     1000
51. Niewłaściwa temperatura w pojeździe      200
52. Palenie tytoniu przez kierującego w pojeździe     1000
53. Rozmowa przez kierującego telefonem lub z inną osobą     1000
54. Brak prawidłowego zaświadczenia, ubezpieczenia     500
55. Jazda z otwartymi drzwiami     500
56. Jazda z niesprawnymi lub uszkodzonymi drzwiami     1000
57. Brak reakcji kierującego na skupisko pasażerów uniemożliwiające wejście lub wyjście      100
58. Brak reakcji kierującego na niewłaściwe zachowanie podróżnych     100
59. Brak reakcji kierującego na zastawianie korytarza powodujące lub mogące utrudnić wymianę pasażerów     100
60. Brak reakcji kierującego w sprawie włożenia lub wyjęcia bagażu      100
61. Niepoprawne zatrzymanie pojazdu w obrzeżach przystanku     100
62. Brak przekazania informacji organizatorowi o zmianie rozkładów jazdy lub objeździe     1000
63. Brak przekazania informacji organizatorowi o zniszczonym mieniu przystankowym, osobach leżących lub długo siedzących na przystankach     100
64. Brak reakcji kierującego na gromadzenie się podróżnych przy drzwiach lub danej części przestrzeni pasażerskiej     100
65. Obsługa kursu bez pojazdu wyposażonego w bramki zliczania potoków pasażerskich      100
66. Obsługa kursu realizowana taborem bez biletomatu      100
67. Obsługa kursu realizowana taborem bez kasowników i czytników przy każdych drzwiach w przestrzeni pasażerskiej     100
68. Obsługa kursu realizowana taborem bez klimatyzacji lub monitoringu     100
69. Brak ważności gaśnicy w pojeździe, brak gaśnicy lub apteczki     100
70. Odjazd z przystanku, gdy wszyscy pasażerowie nie zajęli miejsca, nie skasowali biletu, nie złapali się uchwytów lub poręczy     100
71. Nie zatrzymanie się na przystanku mimo przycisku "stop" lub "drzwi na żądanie"      500
72. Nie zatrzymanie się na przystanku celem umożliwienia wstania osobom siedzącym, gdy pojazd zatrzymał się na przystanku celem opuszczenia pojazdu     100
73. Za jazda przed czasem :      
1) od 1 do 2'     300
2) od 3 do 4'     500
3) >4'     2000
74. Za jazde opóźnioną powyżej tolerancji spóźnienia 3'     
1) od 4' do 5'      150
2) od 6' do 8'      300
3) od 9' do 10'     500
4) >10'     1000
75. Kurs taborem wyeksploatowanym     1000
76. Umożliwienie gapowiczom podróży     50
77. Brak odpowiednich komunikatów głosowych     100
78. Brak zatrzymania na przystanku mimo oczekiwania podróżnych lub żądania zatrzymania lub brak oczekiwania na podróżnego, który dochodzi do pojazdu lub dobiega do przystanku     300
79. Nie stosowanie się do znaków drogowych      1000
80. Wjazd za sygnalizator gdy nie ma kontynuacji jazdy (spowolnienie, zatrzymanie, postój)      1000
81. Spowodowanie kolizji drogowej     5000
82. Spowodowanie wypadku     10000
83. Spowodowanie katastrofy w ruchu drogowym      100000
84. Spowodowanie pośredniego lub bezpośredniego zagrożenia lub zachowania mogącego doprowadzić do kolizji, stłuczki lub innego zdarzenia drogowego, gdzie użyto m.in klaksonu     2500
85. Spowodowanie pośredniego lub bezpośredniego zagrożenia lub zachowania mogącego doprowadzić do wypadku, gdzie użyto m.in klaksonu      10000
86. Spowodowanie pośredniego lub bezpośredniego zagrożenia lub zachowania mogącego doprowadzić do katastrowy gdzie użyto m.in. dzwonka motorniczego, sygnału baczność przez maszynistę, klaksonu przez samochód ciężarowy, klaksonu na drogach o prędkości >80 km/h, autostradzie, drogach krajowych     50000
87. Za spowodowanie zdarzenia drogowego z infrastrukturą drogową lub przyuliczną     2500
88. Za spowodowanie zdarzenia drogowego z zwierzęciem, które stało się ranne      2500
89. Za spowodowanie zdarzenia drogowego z zwierzęciem, które zmarło     3000
90. Za spowodowanie wypadku śmiertelnego (ofiara śmiertelna na miejscu)     10000
91. Za spowodowanie wypadku śmiertelnego (ofiara śmiertelna <30, >30 dni od zdarzenia)      5000
92. Za spowodowanie wypadku, gdzie osoba w trakcie 30 dni od kolizji trafia do podmiotu leczniczego     5000
93. Za spowodowanie wypadku, gdzie osoba >30 dni od kolizji trafia do podmiotu leczniczego     1000
94. Za spowodowanie lekkiego uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia u podróżnego lub innego uczestnika ruchu     2000
95.Za spowodowanie średniego uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia u podróżnego lub innego uczestnika ruchu      5000
96. Za spowodowanie ciężkiego uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia u podróżnego lub innego uczestnika ruchu     10000
97. Za stworzenie bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia, narażenia na lekkie uszkodzenie ciała, rozstroju zdrowia     1000
98. Za stworzenie bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia, narażenia na średnie uszkodzenie ciała, rozstroju zdrowia     2500
99. Za stworzenie bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia, narażenia na ciężkie,  uszkodzenie ciała, rozstroju zdrowia w postaci zdrowia, kalectwa     5000
100. Za stworzenie bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia, narażenia na utratę życia i zdrowia     10000
101. Za brak ostrożności lub szczególnej ostrożności, powagi, rozwagi kierującego oraz za brawurę, popiski kierującego     5000
102. Inne zachowania bezpośrednie lub pośrednie : zagrażające, narażające lub mogące narazić innych uczestników ruchu     5000
Itd.

Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy

Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji.

Treść odpowiedzi na petycję w załączeniu poniżej.

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-02-23

Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska

2022-02-23

Edycja artykułu - Agnieszka Migalska

2022-01-18

Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Olsztyn
ul. Plac Piłsudskiego 10
42-256 Olsztyn
tel. (34) 3285076
fax. (34) 3285057
 
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.