Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
olsztyn.bip.jur.pl
Wyświetl stronę główną » Petycje - 2021 r. » Petycje » Petycja - udoskonalenie transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy
Treść petycji:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI
Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : w sprawie udoskonalenia transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy
Za niniejsze uchybienia przykładowo odliczana jest kwota miesięczna od płatności lub stawka bazowa % za km danego uchybienia
Wzór :
Nazwa kary za uchybienie dla operatora Kwota odliczana w złotych
1. Kurs realizowany taborem niedopasowanym do potoku 200
2. Kurs realizowany taborem zabrudzonym 200
3. Kurs realizowany taborem uszkodzonym 200
4. Zrealizowanie kursu przyśpieszonego 200
5. Realizacja kursu opóźnionego 50
6. Brak zrealizowania pełnego kursu 200
7. Zmiana kursu lub przebiegu trasy 200
8. Braku pojazdu na podmianę, zastępczego, rezerwowego 200
9. Brak poprawnego oznaczenia kursu 100
10. Brak poprawnego oznakowania pojazdu piktogramami 100
11. Brak informacji pasażerskiej w pojazdach 100
12. Brak informacji pasażerskiej na przystanku 100
13. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego przed kursem 100
14. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego po kursie 100
15. Niepoprawne otwieranie drzwi 50
16. Niepoprawne wchodzenie lub wychodzenie podróżnych 100
17. Niesprawny kasownik biletowy 100
18. Odmowa sprzedaży biletu 200
19. Sprzedaż biletu niezgodna z uprawnieniami podróżnego 50
20. Brak realizacji kursu pojazdem niskopodłogowym/wyjścio. 100
21. Brak realizacji kursu pojazdem EURO VI 100
22. Przebywanie osób nieuprawnionych w przestrzeni kierowcy 100
23. Przebywanie podróżnych w pojeździe podczas przerwy 100
24. Braku wpuszczenia pasażerów do pojazdu podczas przerwy w prowadzeniu pojazdu w przypadku złych warunków atmosferycznych 100
25. Nie włączenie przyklęku po zatrzymaniu pojazdu 100
26. Nie zatrzymanie się blisko krawędzi peronowej 100
27. Przekroczenie prędkości 1000
28. Przekroczenie czasu jazdy 1000
29. Prowadzenie pojazdu 0.01 - 0.20 alkoholu 1000
30. Prowadzenie pojazdu 0.21 - 0.50 alkoholu 2000
31. Prowadzenie pojazdu >0.50 alkoholu lub innego środka 5000
32. Przekroczenie czasu pracy 1000
33. Prowadzenie pojazdu z brakiem kultury osobistej 200
34. Gwałtowne hamowanie lub przyśpieszenie 500
35. Przejazd pojazdu na żółtym świetle 500
36. Przejazd pojazdu na czerwonym świetle 2000
37. Przejazd gdy zapory są w trakcie opuszczania lub podnosz. 2000
38. Brak opuszczenia rampy dla niepełnosprawnego 500
39. Brak dbania o porządek przez kierującego pojazdem 500
40. Wyłączenie głosowego systemu informacji pasażerskiej 100
41. Wyłączenie graficznego systemu informacji pasażerskiej 100
42. Braku powiadomienia organizatora o zmianie trasy 1000
43. Braku powiadomienia podróżnych o zmianie trasy na stronie internetowej operatora, facebook operatora 200
44. Braku powiadomienia organizatora o opóźnieniu w ruchu drogowym 1000
45. Braku powiadomienia podróżnych o opóźnieniu na stronie internetowej operatora, facebook operatora 500
46. Niedopełnienie warunków przesiadki 500
47. Brak przekazania informacji o położeniu pojazdów, dokumentacji, kart drogowych, protokołów skarg i wniosków 100
48. Brak przekazaniu organizatorowi informacji o sprzedanych biletach jednorazowych, czasowych, miesięcznych; opłat bagażowych; opłat manipulacyjnych i dodatkowych 100
49. Brak powiadomienia organizatora transportu drogowego o zdarzeniu drogowym, awarii, zatorze drogowym, przymusowym postoju w związku z interwencją służb alarmowych 200
50. Nierzetelna, nieczytelna lub sfałszowana dokumentacja 1000
51. Niewłaściwa temperatura w pojeździe 200
52. Palenie tytoniu przez kierującego w pojeździe 1000
53. Rozmowa przez kierującego telefonem lub z inną osobą 1000
54. Brak prawidłowego zaświadczenia, ubezpieczenia 500
55. Jazda z otwartymi drzwiami 500
56. Jazda z niesprawnymi lub uszkodzonymi drzwiami 1000
57. Brak reakcji kierującego na skupisko pasażerów uniemożliwiające wejście lub wyjście 100
58. Brak reakcji kierującego na niewłaściwe zachowanie podróżnych 100
59. Brak reakcji kierującego na zastawianie korytarza powodujące lub mogące utrudnić wymianę pasażerów 100
60. Brak reakcji kierującego w sprawie włożenia lub wyjęcia bagażu 100
61. Niepoprawne zatrzymanie pojazdu w obrzeżach przystanku 100
62. Brak przekazania informacji organizatorowi o zmianie rozkładów jazdy lub objeździe 1000
63. Brak przekazania informacji organizatorowi o zniszczonym mieniu przystankowym, osobach leżących lub długo siedzących na przystankach 100
64. Brak reakcji kierującego na gromadzenie się podróżnych przy drzwiach lub danej części przestrzeni pasażerskiej 100
65. Obsługa kursu bez pojazdu wyposażonego w bramki zliczania potoków pasażerskich 100
66. Obsługa kursu realizowana taborem bez biletomatu 100
67. Obsługa kursu realizowana taborem bez kasowników i czytników przy każdych drzwiach w przestrzeni pasażerskiej 100
68. Obsługa kursu realizowana taborem bez klimatyzacji lub monitoringu 100
69. Brak ważności gaśnicy w pojeździe, brak gaśnicy lub apteczki 100
70. Odjazd z przystanku, gdy wszyscy pasażerowie nie zajęli miejsca, nie skasowali biletu, nie złapali się uchwytów lub poręczy 100
71. Nie zatrzymanie się na przystanku mimo przycisku "stop" lub "drzwi na żądanie" 500
72. Nie zatrzymanie się na przystanku celem umożliwienia wstania osobom siedzącym, gdy pojazd zatrzymał się na przystanku celem opuszczenia pojazdu 100
73. Za jazda przed czasem :
1) od 1 do 2' 300
2) od 3 do 4' 500
3) >4' 2000
74. Za jazde opóźnioną powyżej tolerancji spóźnienia 3'
1) od 4' do 5' 150
2) od 6' do 8' 300
3) od 9' do 10' 500
4) >10' 1000
75. Kurs taborem wyeksploatowanym 1000
76. Umożliwienie gapowiczom podróży 50
77. Brak odpowiednich komunikatów głosowych 100
Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy
Uzupełnienie petycji z dnia 25 listopada 2021 r.:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI
Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : w sprawie udoskonalenia transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy
Za niniejsze uchybienia przykładowo odliczana jest kwota miesięczna od płatności lub stawka bazowa % za km danego uchybienia
Wzór :
Nazwa kary za uchybienie dla operatora Kwota odliczana w złotych
1. Kurs realizowany taborem niedopasowanym do potoku 200
2. Kurs realizowany taborem zabrudzonym 200
3. Kurs realizowany taborem uszkodzonym 200
4. Zrealizowanie kursu przyśpieszonego 200
5. Realizacja kursu opóźnionego 50
6. Brak zrealizowania pełnego kursu 200
7. Zmiana kursu lub przebiegu trasy 200
8. Braku pojazdu na podmianę, zastępczego, rezerwowego 200
9. Brak poprawnego oznaczenia kursu 100
10. Brak poprawnego oznakowania pojazdu piktogramami 100
11. Brak informacji pasażerskiej w pojazdach 100
12. Brak informacji pasażerskiej na przystanku 100
13. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego przed kursem 100
14. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego po kursie 100
15. Niepoprawne otwieranie drzwi 50
16. Niepoprawne wchodzenie lub wychodzenie podróżnych 100
17. Niesprawny kasownik biletowy 100
18. Odmowa sprzedaży biletu 200
19. Sprzedaż biletu niezgodna z uprawnieniami podróżnego 50
20. Brak realizacji kursu pojazdem niskopodłogowym/wyjścio. 100
21. Brak realizacji kursu pojazdem EURO VI 100
22. Przebywanie osób nieuprawnionych w przestrzeni kierowcy 100
23. Przebywanie podróżnych w pojeździe podczas przerwy 100
24. Braku wpuszczenia pasażerów do pojazdu podczas przerwy w prowadzeniu pojazdu w przypadku złych warunków atmosferycznych 100
25. Nie włączenie przyklęku po zatrzymaniu pojazdu 100
26. Nie zatrzymanie się blisko krawędzi peronowej 100
27. Przekroczenie prędkości 1000
28. Przekroczenie czasu jazdy 1000
29. Prowadzenie pojazdu 0.01 - 0.20 alkoholu 1000
30. Prowadzenie pojazdu 0.21 - 0.50 alkoholu 2000
31. Prowadzenie pojazdu >0.50 alkoholu lub innego środka 5000
32. Przekroczenie czasu pracy 1000
33. Prowadzenie pojazdu z brakiem kultury osobistej 200
34. Gwałtowne hamowanie lub przyśpieszenie 500
35. Przejazd pojazdu na żółtym świetle 500
36. Przejazd pojazdu na czerwonym świetle 2000
37. Przejazd gdy zapory są w trakcie opuszczania lub podnosz. 2000
38. Brak opuszczenia rampy dla niepełnosprawnego 500
39. Brak dbania o porządek przez kierującego pojazdem 500
40. Wyłączenie głosowego systemu informacji pasażerskiej 100
41. Wyłączenie graficznego systemu informacji pasażerskiej 100
42. Braku powiadomienia organizatora o zmianie trasy 1000
43. Braku powiadomienia podróżnych o zmianie trasy na stronie internetowej operatora, facebook operatora 200
44. Braku powiadomienia organizatora o opóźnieniu w ruchu drogowym 1000
45. Braku powiadomienia podróżnych o opóźnieniu na stronie internetowej operatora, facebook operatora 500
46. Niedopełnienie warunków przesiadki 500
47. Brak przekazania informacji o położeniu pojazdów, dokumentacji, kart drogowych, protokołów skarg i wniosków 100
48. Brak przekazaniu organizatorowi informacji o sprzedanych biletach jednorazowych, czasowych, miesięcznych; opłat bagażowych; opłat manipulacyjnych i dodatkowych 100
49. Brak powiadomienia organizatora transportu drogowego o zdarzeniu drogowym, awarii, zatorze drogowym, przymusowym postoju w związku z interwencją służb alarmowych 200
50. Nierzetelna, nieczytelna lub sfałszowana dokumentacja 1000
51. Niewłaściwa temperatura w pojeździe 200
52. Palenie tytoniu przez kierującego w pojeździe 1000
53. Rozmowa przez kierującego telefonem lub z inną osobą 1000
54. Brak prawidłowego zaświadczenia, ubezpieczenia 500
55. Jazda z otwartymi drzwiami 500
56. Jazda z niesprawnymi lub uszkodzonymi drzwiami 1000
57. Brak reakcji kierującego na skupisko pasażerów uniemożliwiające wejście lub wyjście 100
58. Brak reakcji kierującego na niewłaściwe zachowanie podróżnych 100
59. Brak reakcji kierującego na zastawianie korytarza powodujące lub mogące utrudnić wymianę pasażerów 100
60. Brak reakcji kierującego w sprawie włożenia lub wyjęcia bagażu 100
61. Niepoprawne zatrzymanie pojazdu w obrzeżach przystanku 100
62. Brak przekazania informacji organizatorowi o zmianie rozkładów jazdy lub objeździe 1000
63. Brak przekazania informacji organizatorowi o zniszczonym mieniu przystankowym, osobach leżących lub długo siedzących na przystankach 100
64. Brak reakcji kierującego na gromadzenie się podróżnych przy drzwiach lub danej części przestrzeni pasażerskiej 100
65. Obsługa kursu bez pojazdu wyposażonego w bramki zliczania potoków pasażerskich 100
66. Obsługa kursu realizowana taborem bez biletomatu 100
67. Obsługa kursu realizowana taborem bez kasowników i czytników przy każdych drzwiach w przestrzeni pasażerskiej 100
68. Obsługa kursu realizowana taborem bez klimatyzacji lub monitoringu 100
69. Brak ważności gaśnicy w pojeździe, brak gaśnicy lub apteczki 100
70. Odjazd z przystanku, gdy wszyscy pasażerowie nie zajęli miejsca, nie skasowali biletu, nie złapali się uchwytów lub poręczy 100
71. Nie zatrzymanie się na przystanku mimo przycisku "stop" lub "drzwi na żądanie" 500
72. Nie zatrzymanie się na przystanku celem umożliwienia wstania osobom siedzącym, gdy pojazd zatrzymał się na przystanku celem opuszczenia pojazdu 100
73. Za jazda przed czasem :
1) od 1 do 2' 300
2) od 3 do 4' 500
3) >4' 2000
74. Za jazde opóźnioną powyżej tolerancji spóźnienia 3'
1) od 4' do 5' 150
2) od 6' do 8' 300
3) od 9' do 10' 500
4) >10' 1000
75. Kurs taborem wyeksploatowanym 1000
76. Umożliwienie gapowiczom podróży 50
77. Brak odpowiednich komunikatów głosowych 100
Itd.
Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy
Uzupełnienie z dnia 25 listopada 2021 r.:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI
Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : w sprawie udoskonalenia transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy
Za niniejsze uchybienia przykładowo odliczana jest kwota miesięczna od płatności lub stawka bazowa % za km danego uchybienia
Wzór :
Nazwa kary za uchybienie dla operatora Kwota odliczana w złotych
1. Kurs realizowany taborem niedopasowanym do potoku 200
2. Kurs realizowany taborem zabrudzonym 200
3. Kurs realizowany taborem uszkodzonym 200
4. Zrealizowanie kursu przyśpieszonego 200
5. Realizacja kursu opóźnionego 50
6. Brak zrealizowania pełnego kursu 200
7. Zmiana kursu lub przebiegu trasy 200
8. Braku pojazdu na podmianę, zastępczego, rezerwowego 200
9. Brak poprawnego oznaczenia kursu 100
10. Brak poprawnego oznakowania pojazdu piktogramami 100
11. Brak informacji pasażerskiej w pojazdach 100
12. Brak informacji pasażerskiej na przystanku 100
13. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego przed kursem 100
14. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego po kursie 100
15. Niepoprawne otwieranie drzwi 50
16. Niepoprawne wchodzenie lub wychodzenie podróżnych 100
17. Niesprawny kasownik biletowy 100
18. Odmowa sprzedaży biletu 200
19. Sprzedaż biletu niezgodna z uprawnieniami podróżnego 50
20. Brak realizacji kursu pojazdem niskopodłogowym/wyjścio. 100
21. Brak realizacji kursu pojazdem EURO VI 100
22. Przebywanie osób nieuprawnionych w przestrzeni kierowcy 100
23. Przebywanie podróżnych w pojeździe podczas przerwy 100
24. Braku wpuszczenia pasażerów do pojazdu podczas przerwy w prowadzeniu pojazdu w przypadku złych warunków atmosferycznych 100
25. Nie włączenie przyklęku po zatrzymaniu pojazdu 100
26. Nie zatrzymanie się blisko krawędzi peronowej 100
27. Przekroczenie prędkości 1000
28. Przekroczenie czasu jazdy 1000
29. Prowadzenie pojazdu 0.01 - 0.20 alkoholu 1000
30. Prowadzenie pojazdu 0.21 - 0.50 alkoholu 2000
31. Prowadzenie pojazdu >0.50 alkoholu lub innego środka 5000
32. Przekroczenie czasu pracy 1000
33. Prowadzenie pojazdu z brakiem kultury osobistej 200
34. Gwałtowne hamowanie lub przyśpieszenie 500
35. Przejazd pojazdu na żółtym świetle 500
36. Przejazd pojazdu na czerwonym świetle 2000
37. Przejazd gdy zapory są w trakcie opuszczania lub podnosz. 2000
38. Brak opuszczenia rampy dla niepełnosprawnego 500
39. Brak dbania o porządek przez kierującego pojazdem 500
40. Wyłączenie głosowego systemu informacji pasażerskiej 100
41. Wyłączenie graficznego systemu informacji pasażerskiej 100
42. Braku powiadomienia organizatora o zmianie trasy 1000
43. Braku powiadomienia podróżnych o zmianie trasy na stronie internetowej operatora, facebook operatora 200
44. Braku powiadomienia organizatora o opóźnieniu w ruchu drogowym 1000
45. Braku powiadomienia podróżnych o opóźnieniu na stronie internetowej operatora, facebook operatora 500
46. Niedopełnienie warunków przesiadki 500
47. Brak przekazania informacji o położeniu pojazdów, dokumentacji, kart drogowych, protokołów skarg i wniosków 100
48. Brak przekazaniu organizatorowi informacji o sprzedanych biletach jednorazowych, czasowych, miesięcznych; opłat bagażowych; opłat manipulacyjnych i dodatkowych 100
49. Brak powiadomienia organizatora transportu drogowego o zdarzeniu drogowym, awarii, zatorze drogowym, przymusowym postoju w związku z interwencją służb alarmowych 200
50. Nierzetelna, nieczytelna lub sfałszowana dokumentacja 1000
51. Niewłaściwa temperatura w pojeździe 200
52. Palenie tytoniu przez kierującego w pojeździe 1000
53. Rozmowa przez kierującego telefonem lub z inną osobą 1000
54. Brak prawidłowego zaświadczenia, ubezpieczenia 500
55. Jazda z otwartymi drzwiami 500
56. Jazda z niesprawnymi lub uszkodzonymi drzwiami 1000
57. Brak reakcji kierującego na skupisko pasażerów uniemożliwiające wejście lub wyjście 100
58. Brak reakcji kierującego na niewłaściwe zachowanie podróżnych 100
59. Brak reakcji kierującego na zastawianie korytarza powodujące lub mogące utrudnić wymianę pasażerów 100
60. Brak reakcji kierującego w sprawie włożenia lub wyjęcia bagażu 100
61. Niepoprawne zatrzymanie pojazdu w obrzeżach przystanku 100
62. Brak przekazania informacji organizatorowi o zmianie rozkładów jazdy lub objeździe 1000
63. Brak przekazania informacji organizatorowi o zniszczonym mieniu przystankowym, osobach leżących lub długo siedzących na przystankach 100
64. Brak reakcji kierującego na gromadzenie się podróżnych przy drzwiach lub danej części przestrzeni pasażerskiej 100
65. Obsługa kursu bez pojazdu wyposażonego w bramki zliczania potoków pasażerskich 100
66. Obsługa kursu realizowana taborem bez biletomatu 100
67. Obsługa kursu realizowana taborem bez kasowników i czytników przy każdych drzwiach w przestrzeni pasażerskiej 100
68. Obsługa kursu realizowana taborem bez klimatyzacji lub monitoringu 100
69. Brak ważności gaśnicy w pojeździe, brak gaśnicy lub apteczki 100
70. Odjazd z przystanku, gdy wszyscy pasażerowie nie zajęli miejsca, nie skasowali biletu, nie złapali się uchwytów lub poręczy 100
71. Nie zatrzymanie się na przystanku mimo przycisku "stop" lub "drzwi na żądanie" 500
72. Nie zatrzymanie się na przystanku celem umożliwienia wstania osobom siedzącym, gdy pojazd zatrzymał się na przystanku celem opuszczenia pojazdu 100
73. Za jazda przed czasem :
1) od 1 do 2' 300
2) od 3 do 4' 500
3) >4' 2000
74. Za jazde opóźnioną powyżej tolerancji spóźnienia 3'
1) od 4' do 5' 150
2) od 6' do 8' 300
3) od 9' do 10' 500
4) >10' 1000
75. Kurs taborem wyeksploatowanym 1000
76. Umożliwienie gapowiczom podróży 50
77. Brak odpowiednich komunikatów głosowych
78. Brak zatrzymania na przystanku mimo oczekiwania podróżnych lub żądania zatrzymania lub brak oczekiwania na podróżnego, który dochodzi do pojazdu lub dobiega do przystanku
79. Za inne zachowania niebezpieczne
100
300
500
Itd.
Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy
Uzupełnienie z dnia 25 listopada 2021 r.:
PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI
Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję
¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
¤ w temacie i celu : w sprawie udoskonalenia transportu zbiorowego przez wykonanie kontroli nad prawidłową realizacją umowy
Za niniejsze uchybienia przykładowo odliczana jest kwota miesięczna od płatności lub stawka bazowa % za km danego uchybienia
Wzór :
Nazwa kary za uchybienie dla operatora, przewoźnika Kwota odliczana w złotych
1. Kurs realizowany taborem niedopasowanym do potoku 200
2. Kurs realizowany taborem zabrudzonym 200
3. Kurs realizowany taborem uszkodzonym 200
4. Zrealizowanie kursu przyśpieszonego 200
5. Realizacja kursu opóźnionego 50
6. Brak zrealizowania pełnego kursu 200
7. Zmiana kursu lub przebiegu trasy 200
8. Braku pojazdu na podmianę, zastępczego, rezerwowego 200
9. Brak poprawnego oznaczenia kursu 100
10. Brak poprawnego oznakowania pojazdu piktogramami 100
11. Brak informacji pasażerskiej w pojazdach 100
12. Brak informacji pasażerskiej na przystanku 100
13. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego przed kursem 100
14. Brak dokonania kontroli pojazdu przez kierującego po kursie 100
15. Niepoprawne otwieranie drzwi 50
16. Niepoprawne wchodzenie lub wychodzenie podróżnych 100
17. Niesprawny kasownik biletowy 100
18. Odmowa sprzedaży biletu 200
19. Sprzedaż biletu niezgodna z uprawnieniami podróżnego 50
20. Brak realizacji kursu pojazdem niskopodłogowym/wyjścio. 100
21. Brak realizacji kursu pojazdem EURO VI 100
22. Przebywanie osób nieuprawnionych w przestrzeni kierowcy 100
23. Przebywanie podróżnych w pojeździe podczas przerwy 100
24. Braku wpuszczenia pasażerów do pojazdu podczas przerwy w prowadzeniu pojazdu w przypadku złych warunków atmosferycznych 100
25. Nie włączenie przyklęku po zatrzymaniu pojazdu 100
26. Nie zatrzymanie się blisko krawędzi peronowej 100
27. Przekroczenie prędkości 1000
28. Przekroczenie czasu jazdy 1000
29. Prowadzenie pojazdu 0.01 - 0.20 alkoholu 1000
30. Prowadzenie pojazdu 0.21 - 0.50 alkoholu 2000
31. Prowadzenie pojazdu >0.50 alkoholu lub innego środka 5000
32. Przekroczenie czasu pracy 1000
33. Prowadzenie pojazdu z brakiem kultury osobistej 200
34. Gwałtowne hamowanie lub przyśpieszenie 500
35. Przejazd pojazdu na żółtym świetle 500
36. Przejazd pojazdu na czerwonym świetle 2000
37. Przejazd gdy zapory są w trakcie opuszczania lub podnosz. 2000
38. Brak opuszczenia rampy dla niepełnosprawnego 500
39. Brak dbania o porządek przez kierującego pojazdem 500
40. Wyłączenie głosowego systemu informacji pasażerskiej 100
41. Wyłączenie graficznego systemu informacji pasażerskiej 100
42. Braku powiadomienia organizatora o zmianie trasy 1000
43. Braku powiadomienia podróżnych o zmianie trasy na stronie internetowej operatora, facebook operatora 200
44. Braku powiadomienia organizatora o opóźnieniu w ruchu drogowym 1000
45. Braku powiadomienia podróżnych o opóźnieniu na stronie internetowej operatora, facebook operatora 500
46. Niedopełnienie warunków przesiadki 500
47. Brak przekazania informacji o położeniu pojazdów, dokumentacji, kart drogowych, protokołów skarg i wniosków 100
48. Brak przekazaniu organizatorowi informacji o sprzedanych biletach jednorazowych, czasowych, miesięcznych; opłat bagażowych; opłat manipulacyjnych i dodatkowych 100
49. Brak powiadomienia organizatora transportu drogowego o zdarzeniu drogowym, awarii, zatorze drogowym, przymusowym postoju w związku z interwencją służb alarmowych 200
50. Nierzetelna, nieczytelna lub sfałszowana dokumentacja 1000
51. Niewłaściwa temperatura w pojeździe 200
52. Palenie tytoniu przez kierującego w pojeździe 1000
53. Rozmowa przez kierującego telefonem lub z inną osobą 1000
54. Brak prawidłowego zaświadczenia, ubezpieczenia 500
55. Jazda z otwartymi drzwiami 500
56. Jazda z niesprawnymi lub uszkodzonymi drzwiami 1000
57. Brak reakcji kierującego na skupisko pasażerów uniemożliwiające wejście lub wyjście 100
58. Brak reakcji kierującego na niewłaściwe zachowanie podróżnych 100
59. Brak reakcji kierującego na zastawianie korytarza powodujące lub mogące utrudnić wymianę pasażerów 100
60. Brak reakcji kierującego w sprawie włożenia lub wyjęcia bagażu 100
61. Niepoprawne zatrzymanie pojazdu w obrzeżach przystanku 100
62. Brak przekazania informacji organizatorowi o zmianie rozkładów jazdy lub objeździe 1000
63. Brak przekazania informacji organizatorowi o zniszczonym mieniu przystankowym, osobach leżących lub długo siedzących na przystankach 100
64. Brak reakcji kierującego na gromadzenie się podróżnych przy drzwiach lub danej części przestrzeni pasażerskiej 100
65. Obsługa kursu bez pojazdu wyposażonego w bramki zliczania potoków pasażerskich 100
66. Obsługa kursu realizowana taborem bez biletomatu 100
67. Obsługa kursu realizowana taborem bez kasowników i czytników przy każdych drzwiach w przestrzeni pasażerskiej 100
68. Obsługa kursu realizowana taborem bez klimatyzacji lub monitoringu 100
69. Brak ważności gaśnicy w pojeździe, brak gaśnicy lub apteczki 100
70. Odjazd z przystanku, gdy wszyscy pasażerowie nie zajęli miejsca, nie skasowali biletu, nie złapali się uchwytów lub poręczy 100
71. Nie zatrzymanie się na przystanku mimo przycisku "stop" lub "drzwi na żądanie" 500
72. Nie zatrzymanie się na przystanku celem umożliwienia wstania osobom siedzącym, gdy pojazd zatrzymał się na przystanku celem opuszczenia pojazdu 100
73. Za jazda przed czasem :
1) od 1 do 2' 300
2) od 3 do 4' 500
3) >4' 2000
74. Za jazde opóźnioną powyżej tolerancji spóźnienia 3'
1) od 4' do 5' 150
2) od 6' do 8' 300
3) od 9' do 10' 500
4) >10' 1000
75. Kurs taborem wyeksploatowanym 1000
76. Umożliwienie gapowiczom podróży 50
77. Brak odpowiednich komunikatów głosowych 100
78. Brak zatrzymania na przystanku mimo oczekiwania podróżnych lub żądania zatrzymania lub brak oczekiwania na podróżnego, który dochodzi do pojazdu lub dobiega do przystanku 300
79. Nie stosowanie się do znaków drogowych 1000
80. Wjazd za sygnalizator gdy nie ma kontynuacji jazdy (spowolnienie, zatrzymanie, postój) 1000
81. Spowodowanie kolizji drogowej 5000
82. Spowodowanie wypadku 10000
83. Spowodowanie katastrofy w ruchu drogowym 100000
84. Spowodowanie pośredniego lub bezpośredniego zagrożenia lub zachowania mogącego doprowadzić do kolizji, stłuczki lub innego zdarzenia drogowego, gdzie użyto m.in klaksonu 2500
85. Spowodowanie pośredniego lub bezpośredniego zagrożenia lub zachowania mogącego doprowadzić do wypadku, gdzie użyto m.in klaksonu 10000
86. Spowodowanie pośredniego lub bezpośredniego zagrożenia lub zachowania mogącego doprowadzić do katastrowy gdzie użyto m.in. dzwonka motorniczego, sygnału baczność przez maszynistę, klaksonu przez samochód ciężarowy, klaksonu na drogach o prędkości >80 km/h, autostradzie, drogach krajowych 50000
87. Za spowodowanie zdarzenia drogowego z infrastrukturą drogową lub przyuliczną 2500
88. Za spowodowanie zdarzenia drogowego z zwierzęciem, które stało się ranne 2500
89. Za spowodowanie zdarzenia drogowego z zwierzęciem, które zmarło 3000
90. Za spowodowanie wypadku śmiertelnego (ofiara śmiertelna na miejscu) 10000
91. Za spowodowanie wypadku śmiertelnego (ofiara śmiertelna <30, >30 dni od zdarzenia) 5000
92. Za spowodowanie wypadku, gdzie osoba w trakcie 30 dni od kolizji trafia do podmiotu leczniczego 5000
93. Za spowodowanie wypadku, gdzie osoba >30 dni od kolizji trafia do podmiotu leczniczego 1000
94. Za spowodowanie lekkiego uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia u podróżnego lub innego uczestnika ruchu 2000
95.Za spowodowanie średniego uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia u podróżnego lub innego uczestnika ruchu 5000
96. Za spowodowanie ciężkiego uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia u podróżnego lub innego uczestnika ruchu 10000
97. Za stworzenie bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia, narażenia na lekkie uszkodzenie ciała, rozstroju zdrowia 1000
98. Za stworzenie bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia, narażenia na średnie uszkodzenie ciała, rozstroju zdrowia 2500
99. Za stworzenie bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia, narażenia na ciężkie, uszkodzenie ciała, rozstroju zdrowia w postaci zdrowia, kalectwa 5000
100. Za stworzenie bezpośredniego lub pośredniego zagrożenia, narażenia na utratę życia i zdrowia 10000
101. Za brak ostrożności lub szczególnej ostrożności, powagi, rozwagi kierującego oraz za brawurę, popiski kierującego 5000
102. Inne zachowania bezpośrednie lub pośrednie : zagrażające, narażające lub mogące narazić innych uczestników ruchu 5000
Itd.
Adnotacje:
(1) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy
Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji.
Treść odpowiedzi na petycję w załączeniu poniżej.
107
Razy
czytano
7004
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Urząd Miasta i Gminy Olsztyn.
Data utworzenia: 2022-01-18.
Wprowadził do systemu: Agnieszka Migalska. Data wprowadzenia: 2022-01-18 14:59:23.
Zatwierdził do publikacji: Agnieszka Migalska. Data publikacji: 2022-01-18 14:59:23.
Dokumenty
Rejestr zmian
2022-02-23 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Agnieszka Migalska |
2022-02-23 |
---|
Edycja artykułu - Agnieszka Migalska |
2022-01-18 |
---|
Dodanie artykułu - Agnieszka Migalska |
Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.